InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Communicatie > Goede versiertips

Goede versiertips

Het versieren is voor veel mannen lastig. Vandaar dit artikel over versieren van vrouwen. Het belangrijkste hierbij is zelfvertrouwen! De meeste vrouwen houden niet van mannen met weinig zelfvertrouwen, dat is natuurlijk bepaald. Stel je zit in de kroeg of bent in de discotheek en je ziet een leuke meid? Wat doe je dan? Niet direct er op af, het is belangrijk om eerst te observeren. Misschien is ze wel met haar vriend die even weg is. Als dit niet het geval is, moet je goed opletten als zij ook terug kijkt. Als ze daarbij glimlacht, is dat al een goed teken. Dan wordt het tijd om er op af te gaan, je kunt ook wachten tot zij naar je toe komt, maar de meeste meiden laten zich versieren.

Openingszin

Een humoristische openingszin wil wel eens helpen, zoals ijs kapotgooien en dan zeggen, mooi, het ijs is gebroken. Maar het kan ook te standaard overkomen. Je kunt ook gewoon hoi zeggen, of druk hier hè. Of gezllig hier. Als ze dan terug praat is het gesprek begonnen. Na een tijdje gepraat te hebben kun je haar vragen of ze iets wil drinken. Je moet niet zuinig overkomen en de hele tijd naast haar staan met een leeg glas, weinig mensen houden namelijk van gierige mensen.

Je kunt ook een vriend van je iemand voor je laten versieren, dit lijkt laf maar het kan goed werken. Je vriend moet dan natuurlijk niet zeggen "hij vroeg of ik jouw voor hem wilde versieren", maar iets in de trend van "hij zegt dat ie jouw wel leuk vind maar durft niet op je af te stappen". Als het wederzijds is, komt ze wel naar jouw toe of vraagt ze of je naar haar toe komt.

Je kunt ook recht voor de raap zijn en vragen of ze met je wil dansen.

Te directe openingszinnen hebben vaak geen effect. Denk hierbij aan: wil je zoenen? of: ik vind jouw wel lekker.

Na de openingszin

Begin niet direct over jezelf te praten, dit komt egoïstisch over. Begin juist met vragen te stellen zoals, wat doe je in het dagelijks leven of kom je ook uit (de stad waar je op dat moment bent, bijvoorbeeld Amsterdam). Maak geen sexueel getinte opmerkingen, daar hebben vrouwen een hekel aan! Meestal zal ze weglopen, je een klap geven of een glas drinken over je heengieten. Ze in plaats daarvan hoe mooi ze is of wat er mooi aan haar is, bijvoorbeeld: "wat heb je mooie ogen" of "je ziet er goed uit". Wat je weer niet direct moet zeggen is, je hebt mooie borsten. Dat wordt vaak niet gewaardeerd.

Zorg er verder voor dat het gesprek niet stilvalt, de aandacht is dan afgeleid en de kans is dan groot dat het meisje na een tijdje met iemand anders gaat praten. Begin ook niet zomaar te zoenen, de meeste meisjes houden daar niet van, wacht tot de sfeer intiemer wordt, bijvoorbeeld als ze je hand gaat vasthouden, je aanraakt of als ze zelf begint te zoenen.

Mocht het gesprek goed verlopen, maar de avond nadert het einde of jij of het meisje moet weg, dan is het moment om telefoonnummers uit te wisselen. Het is het handigst om beide nummers uit te wisslen. Soms vragen ze ook of je met haar naar huis wilt of als ze met jouw naar huis mag. In dat geval is de versierpoging geslaagd.
© 2007 - 2017 Lodomerie, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Goede versiertips"

Reactie

Victor, 18-07-2008 17:16 #1

De andere adviezen zijn helaas niet goed. In zekere zin geef je aan dat je op de versiertoer moet gaan, maar dat stoot vrouwen juist af… En wachten op oogcontact en een glimlach? Dat is erg onhandig!

Infoteur: Lodomerie
Gepubliceerd: 18-12-2007
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Communicatie
Reacties: 1
Schrijf mee!