InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Sociaal > Een leuk verjaardagscadeau is niet moeilijk

Een leuk verjaardagscadeau is niet moeilijk

Een leuk verjaardagscadeau is niet moeilijk In veel huishoudens in Nederland zal het vaak een probleem zijn om een leuk verjaardagscadeau te bedenken. Op het laatste moment wordt er nog wat geld bij elkaar geraapt en dat wordt als cadeau gegeven. De jarige job zal meestal niet erg blij zijn met zo'n verjaardagscadeau. Toch is het niet moeilijk een geschikt cadeau te bedenken, je moet alleen op tijd iets bedenken.

Geld is geen slecht cadeau

Natuurlijk is het niet erg om geld als verjaardagscadeau te geven, soms vraagt de jarige daar zelf om. Wanneer je geld als kado geeft is het echter niet zo leuk om dit los aan iemand te geven. Daarom is het aan te raden om het geld leuk te verpakken, dit kan bijvoorbeeld door het geld op een leuke kaart te plakken. Zulke kaarten zijn op vrij veel punten te koop, hierop kun je dan een leuke felicitatie schrijven en vervolgens stop je het kaartje inclusief geld in een mooie envelop. Dit komt een stuk leuker over dan het los geven van geld. Een andere mogelijkheid om je geld in te doen is een ballon. Deze kun je vervolgens opblazen, en ook hier kun je iets leuks op schrijven.

Kleding

Een iets duurder, maar zeker niet minder leuk, cadeau is kleding. Als iemand echt van kleding houdt kun je bijvoorbeeld een leuk t-shirt of mooie broek geven. Ook is het geven van sportkleding een leuk idee. Hierbij kun je denken aan shirtjes, rokken of sportbroekjes.

Sieraden en accessoires

Het is ook een aanrader om sieraden te geven als verjaardagscadeau. Hierbij kun je eigenlijk alles geven, een armband, een ring of een ketting. Uiteraard is er een groot verschil in prijs tussen sieraden. Afhankelijk van je relatie met de jarige kun je een duur sieraad of een goedkoper sieraad kopen. Ook kun je verschillende accessoires geven, zoals een broekriem, een pet of een zonnebril. Ook hierbij zijn er grote prijsverschillen, afhankelijk van het gebruikte materiaal en het merk.

Snoepgoed

Voor een verjaardag is het altijd lekker om snoepgoed te krijgen. Ook hierbij zijn vele mogelijkheden, zo kun je kiezen voor drop, winegums of chocolade. Er zijn bij drogisterijen vaak speciale verjaardags snoepzakken, maar uiteraard kun je ook een eigen snoepzak vullen. Ook kun je chocolade geven, dat lust vrijwel iedereen en het is leuk om te krijgen. Er zijn ook snoepsieraden, als armbanden en kettingen.

Speelgoed

Voor kinderen is het altijd leuk om speelgoed te krijgen. Hierin zijn enorm veel soorten, namelijk spelcomputers en bijbehorende spellen, maar ook Lego en Playmobil. Dit is het klassieke speelgoed wat nog altijd populair is. Tegenwoordig zijn er zeer moderne varianten van Lego en Playmobil die de kinderen nog steeds leuk vinden. Ook zijn er spellen, die kunnen variëren van één of twee-persoons spellen tot grote familiespellen die erg lang kunnen duren.

Boeken en films

Veel mensen hebben wel een favoriete auteur, waarvan je een nieuw boek als verjaardagscadeau zou kunnen geven of natuurlijk een boek wat je zelf erg leuk vindt. Ook films zijn een leuk cadeau, hierbij zijn er dvd-boxen van series of losse films. Hierbij kun je zelf een keuze maken, afhankelijk van wat de jarige leuk vindt. Natuurlijk kun je ook een waardebon geven waarvoor de jarige zelf iets kan uitzoeken.

Puzzels

Dit is al bijna een ouderwets cadeau, maar tegenwoordig zijn er speciale puzzels die erg leuk zijn om te maken. Ook is het mogelijk om een puzzel te maken van een foto. Dat is natuurlijk een leuke manier om de jarige te verrassen.

Hier heb je een aantal ideeën kunnen lezen voor verjaardagscadeaus. Je kunt zelf iets uit deze lijst kiezen, maar misschien is je creativiteit hierdoor wel geprikkeld en verzin je zelf iets. Fijne verjaardag!
© 2010 - 2018 Tim29, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Cadeau voor hem  Wat kan je voor mannen kopen?Cadeau voor hem Wat kan je voor mannen kopen?De meeste vrouwen vinden het meestal moeilijk om een cadeau te kopen voor een man. Ze moeten lang nadenken om te besliss…
Wat geef je iemand cadeau die alles al heeft?Wat geef je iemand cadeau die alles al heeft?Iedereen kent wel zo iemand. Iemand die niets wil, of iemand die alles al heeft. Toch wil je een cadeau geven, voor een…
Online een cadeau (bedankje) versturen; tips en websitesOnline een cadeau (bedankje) versturen; tips en websitesEen cadeau of bedankje versturen aan een speciaal persoon kan online heel eenvoudig geregeld worden. Je kunt bijvoorbeel…
Oude cadeaubonnen waardeloos?Oude cadeaubonnen waardeloos?Gooi de cadeaubonnen of een cadeaubon waarvan de vervaldatum voorbij is, niet zomaar weg in 2018. Is die cadeaubon of ca…
De ultieme cadeautips voor vrouwenDe ultieme cadeautips voor vrouwenIeder jaar een origineel cadeau verzinnen voor een verjaardag, een jubileum of moederdag, is altijd lastig. Om je een ha…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: 947051, Pixabay

Reageer op het artikel "Een leuk verjaardagscadeau is niet moeilijk"

Infoteur: Tim29
Gepubliceerd: 15-09-2010
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Sociaal
Schrijf mee!