InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Ouder en gezin > Mijn kind wil alleen maar merkkleding

Mijn kind wil alleen maar merkkleding

Mijn kind wil alleen maar merkkleding Kinderen onderling kunnen hard zijn en elkaar afrekenen op uiterlijk vertoon. Kinderen die niet voldoen aan de verwachtingen van andere kinderen, kunnen achtergesteld worden. Door merkkleding te dragen denken ze populairder te zijn. In de laatste drie jaren van de basisschool wordt het uiterlijk van kinderen steeds belangrijker. Het uiterlijk bepaalt voor een deel de positie binnen de groep. De meeste kinderen staan niet sterk genoeg in hun schoenen om deze druk aan te kunnen. Door te gaan lopen in kleding van het juiste merk, kunnen ze laten zien dat ze meedoen met de populaire kinderen.

De kleding van bepaalde merken zullen veel duurder zijn dan de kleding van de goedkopere winkels. Voor ouders is het lastig om hiermee om te gaan.

Moet u als ouders hieraan meedoen?

Ouders komen in een lastige positie terecht. Aan de ene kant vinden ze het onzin dat het merk van de kleding enig verschil maakt, aan de andere kant willen ze wel dat de kinderen goed in de groep liggen. Het maakt in principe niet uit of kinderen merkkleding dragen of niet, maar de merkkleding zal de kinderen meer zelfvertrouwen geven en meer aanzien in de klas. Niet iedereen is echter financieel in staat om merkkleding te kopen.

Kinderen moeten zich bewust zijn van de kosten van merkkleding

Een trui van Ralph Lauren kost 80 en een trui van de C&A slechts 20. Het verschil in prijzen is ontzettend groot. Indien u de kinderen de merkkleding laat dragen, beseffen ze vaak niet hoe duur de kleding is. Jongeren vanaf 16 jaar kunt u zelf laten werken om de merkkleding te kunnen kopen, maar dit is niet mogelijk voor de kinderen in de hoogste klassen van het basisonderwijs.

Toch kunt u op jonge leeftijd de kinderen al leren dat hun hoge eisen extra geld kost. Laat uw kind bijdragen aan de kosten van de dure merkkleding. U gaat bijvoorbeeld alleen de dure Ralph Lauren trui kopen, als ze zelf 10 van hun zakgeld bijdragen.

Niet alle kleding hoeft merkkleding te zijn

U hoeft natuurlijk niet alleen maar merkkleding te kopen. U kunt met uw kind afspreken dat ze af en toe duurdere merkkleding mogen kopen. Het is verstandig om oudere basisschool kinderen wel mee te laten beslissen over de kleding die ze moeten dragen. U zou ook naar minder voor de handliggende winkels kunnen gaan om goedkope merkkleding te kopen, bijvoorbeeld dumpzaken. Ook op het internet kunt u voor lage bedragen kleding van topmerken kopen, die er nog als nieuw uit zien.

Via Marktplaats merkkleding kopen en weer verkopen

Een groot nadeel van dure kinderkleding is de periode dat ze het kunnen dragen. Voordat u het weet zijn ze er alweer uitgegroeid. Hierdoor is de tweedehands kleding dat u op Marktplaats aantreft, vaak nog van zeer goede staat. Op deze manier kunt u de kleding die te klein is geworden verkopen, en hier weer nieuwe merkkleding voor aankopen.

Een voordeel van merkkleding is dat het tweedehands ook nog een waarde vertegenwoordigd. Een merkloos truitje hoeft u niet proberen te verkopen, want daar is geen vraag naar.
Gerelateerde artikelen
Tweedehands kleding, waarom niet?Tweedehands kleding, waarom niet?In deze tijd moeten steeds meer mensen gaan bezuinigen. Steeds meer mensen hebben minder geld om aan leuke dingen te bes…
Mooi gekleed gaan voor weinig geldMooi gekleed gaan voor weinig geldEr zijn kuddedieren die alle laatste modetrends volgen tegen elke prijs. Een modetrend is als een seizoen, wanneer het s…
Zin en onzin over merkkledingmijn kijk opZin en onzin over merkkledingMerkkleding dragen, het lijkt tegenwoordig bijna noodzakelijk om erbij te horen. Waarom is merkkleding duurder en beter?…
Muchachomalo boxers, prijs en outletMuchachomalo boxers, prijs en outletMuchachomalo boxers zijn in 2017 minstens zo populair als kleding van Bjorn Borg. In 2008 werd het Spaanse kledingmerk M…
Goedkope Björn Borg kleding, hoe kom je daar aan?Goedkope Björn Borg kleding, hoe kom je daar aan?Björn Borg was lange tijd een van de meest populaire kledingmerken onder kinderen en jongeren. In de loop der tijd zijn…

Reageer op het artikel "Mijn kind wil alleen maar merkkleding"

Reactie

Bastian, 26-12-2011 23:24 #1
Marktplaats? Minder naar dumpzaken? Waar hebben we het hier over? Dat jonge kinderen behoefte hebben aan mooie kleding spreekt natuurlijk voor zich, maar om dan als ouder maar tweedehands merkkleding aan te schaffen lijkt me geen goed idee. Een beter initiatief lijkt me het wachen op de uitverkoop periode. Met name de bijenkorf doet dan vele merkproducten met 50% weg. Als het financieel gewoon niet mogelijk is om meekkleding aan te schaffen, kijk dan ook een bij de wat goedkopere maar toch modieuze winkels zoals de Sting, c&a of de Jack & Jones, deze laatste oogt als een wat duurdere boetiek, maar valt met zijn prijzen erg mee.

Infoteur: Esmee
Gepubliceerd: 04-07-2011
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Ouder en gezin
Reacties: 1
Schrijf mee!