InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Ouder en gezin > Besparen op babykleertjes

Besparen op babykleertjes

Babykleren vormen voor jonge ouders een flinke kostenpost. Je hebt een hele stapel kleren voor je baby nodig en binnen een paar maanden zijn de kleertjes al te klein. Gelukkig zijn er voldoende manieren om een beetje of zelfs flink te besparen op de babykleertjes. Door bijvoorbeeld babykleertjes tweedehands te kopen, goed rond te kijken op internet en slim in te kopen, kun je veel besparen. Hieronder enkele tips en adviezen om geld over te houden.

Babykleren tweedehands kopen

Denk je even in: de gemiddelde baby heeft een enorme stapel kleding om uit te kiezen. Na een maand of twee, drie is hij of zij alweer toe aan een grotere maat. De te kleine babykleertjes zijn in ieder geval niet lang en meestal ook niet vaak gedragen. Veel tweedehands babykleren verkeren daardoor in een zeer goede staat. Populaire kanalen om tweedehands kleding voor je baby te kopen zijn:
  • Sites als Marktplaats.nl en Speurders.nl. Hier koop je soms hele pakketten van een bepaalde maat voor bijna niks.
  • Je familie, vrienden of collega’s. Informeer bij mensen met een kind dat een paar maanden ouder is dan dat van jou, of ze nog kleding hebben liggen.
  • Rommelmarkten en kledingbeurzen. Voordeel t.o.v. ‘online markten’ is dat je de babykleding goed kunt bekijken en soms zelfs passen voordat je het koopt.

Babykleertjes online kopen

Het internet is een uitkomst voor ouders die geen zin of tijd hebben om babykleding in de winkel te kopen. Het online aanbod kleding voor baby’s is enorm. Je hebt de keuze uit:
  • De klassieke postorderbedrijven zoals Otto.
  • Grote winkelketens die hun kleding zowel in winkels als online verkopen, zoals HEMA, H&M en Scapino.
  • Webwinkels, al dan niet gespecialiseerd in babykleding. Veel webwinkels bieden merkkleding voor baby’s van verschillende merken, anderen hebben een eigen collectie.

Genoeg voordelen om babykleding online te kopen. Je bespaart tijd, benzine en parkeergeld. Abonneer je op de nieuwsbrief of volg de tweets van je favoriete webwinkels om op de hoogte te blijven van speciale acties, uitverkoop en aanbiedingen.

Slimme winkeltips voor babykleding

Ook als je babykleding niet tweedehands of online wilt komen, zijn er mogelijkheden om te besparen. Babykleertjes kopen in de uitverkoop spreekt voor zich, maar soms kun je daar letterlijk niet op wachten. Tips om ook zonder uitverkoop geld te besparen op babykleren zijn:
  • Koop minder ‘opvallende’ babykleding zoals rompertjes en sokjes uit de goedkope collecties. Kies alleen voor merkkleding voor bijvoorbeeld broeken en jassen.
  • Koop basisstukken zoals rompertjes in bulkverpakkingen. Vrijwel elke babywinkel heeft voordeelverpakkingen met bijvoorbeeld vijf rompertjes of zeven paar babysokjes
  • Vraag mensen in je omgeving om kledingadvies. Grote kans dat zij positieve ervaring hebben met een bepaald (goedkoop) merk babykleding.
Gerelateerde artikelen
Babykleding kopenBabykleding kopenVoor sommigen is het kopen van babykleding voor de kleine baby een van de meest favoriete bezigheden. Anderen gruwelen a…
Waar moet je op letten bij het kopen van babykleertjes?Waar moet je op letten bij het kopen van babykleertjes?De eerste babykleertjes koop je al tijdens de zwangerschap. De baby draagt deze kleertjes meteen na de bevalling. Daarom…
Maattabellen voor babykleertjes en kinderkledingAls je online kinderkleding gaat kopen dan is het handig om de kleding- en schoenmaten voor baby's, peuters, kleuters en…
Babykleding wassen. Waar moet ik rekening mee houden?Babykleding wassen. Waar moet ik rekening mee houden?Voordat je baby geboren wordt doe je er goed aan om alle kleertjes, dekentjes en hydrofielen te wassen. Nieuwe producten…
Engelse baby- en kinderkledingmaten omrekenenEngelse baby- en kinderkledingmaten omrekenenDe maatvoering van Engelse baby- en kinderkleding is gebaseerd op de leeftijd van het kind. Dit in tegenstelling tot onz…

Reageer op het artikel "Besparen op babykleertjes"

Infoteur: Michielonline
Gepubliceerd: 21-08-2010
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Ouder en gezin
Schrijf mee!