InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Ouder en gezin > Een origineel babyborrelkaartje

Een origineel babyborrelkaartje

De meeste mensen onder ons hebben er of willen er ooit wel eentje of meerdere hebben. Kinderen bedoelen we natuurlijk. Koppels zijn lang of minder lang samen en beslissen uiteindelijk om aan het nageslacht te beginnen. Van het moment dat de vrouw zwanger is, moet er heel wat geregeld worden. En denk maar niet dat er alleen maar regelmatig een bezoekje aan de gynaecoloog gebracht moet worden. Daarnaast staan er ook nog heel wat andere dingen op het programma. Bijvoorbeeld het regelen van de doopsuiker, het geboortekaartje en een eventuele babyborrel.

Wat is een babyborrel

Bij de geboorte van een kind hoort uiteraard een feestje. Je kunt dit zo klein- of grootschalig vieren zoals je dat zelf wil. Sommige mensen opteren voor een huisbezoek, andere hebben liever dat de kijklustigen allemaal op eenzelfde dag naar een zaaltje komen . Dat noemen we dan ook een babyborrel. Je hoeft dan niet elk weekend opnieuw bezoek te ontvangen en dan heb je misschien wat meer tijd voor de zorg van je kersverse zoon of dochter.

Organisatie van een babyborrel

Naast het vastleggen van wat je van drank zult voorzien en hoe je de mensen hun honger zal laten stillen, moet je natuurlijk ook een locatie hebben. Sommige mensen opteren om dit thuis te doen, anderen zoeken het op verplaatsing. Ze hebben allebei zo hun voordelen. De plaats van het gebeuren is uiteraard heel belangrijk en moet al een tijdje vooraf vastliggen. De mensen moeten immers bij de geboortekaartjes al weten waar ze binnen een paar weken of maanden naartoe moeten om te klinken op de baby. Daarom voegen de meeste mensen bij het geboortekaartje een bijkomend kaartje met de gegevens omtrent de babyborrel.

Een babyborrelkaartje

Sommige mensen laten dit samen met de geboortekaartjes drukken, maar er zijn uiteraard originelere manieren om een babyborrelkaartje te maken. Hieronder lees je een beschrijving van één van de mogelijkheden.

Stappenplan

Kaartje
  1. Bestuderen van het geboortekaartje: kleur en vorm
  2. Hier werken we met bloemen in de kleuren paars en groen (die waren ook te zien op het kaartje)
  3. Sjabloon van een bloem maken (ga op internet op zoek naar een passende bloem, print die, knip ze uit, plak ze op karton en knip opnieuw uit)
  4. Leg dit bloemensjabloon op gekleurd papier en teken het sjabloon over. Knip daarna de bloemen uit. Maak er zoveel je natuurlijk nodig hebt.
  5. Maak een sjabloon van een hartje van een bloem (hoef je het internet niet voor te gebruiken, gebruik een potje of een glaasje)
  6. Leg dit sjabloon op ander gekleurd papier, teken het bloemenhartsjabloon over en knip de hartjes uit.
  7. Neem perforators met letters (af en toe in de Aldi te verkrijgen voor een heel milde prijs) en begin aan het woordje babyborrel... en dat minstens 100 keer. Doe niet te veel letters in één keer want ze zijn nogal klein en bij de minste luchtverplaatsing zijn ze letterlijk gaan vliegen.
  8. Plak de letters met behulp van lijm en een tandenstoker op het hartje.
  9. Plak het hartje uiteindelijk op de bloem.

Tekst
Als je liever met gedrukte tekst werkt, dan moet je die eerst gaan printen. Dat heb ik ook gedaan. Daar komt wat meetwerk bij te pas.
  1. Neem het kleur waaruit je bloemen zullen bestaan.
  2. Print het tekstje af op dit papier (zo veel mogelijk op hetzelfde blad want we zijn spaarzaam)
  3. Leg dan je sjabloon van je bloem op de tekst en zorg ervoor dat alles bedekt is. Is dat niet zo dat moet je je tekst verkleinen of je bloem vergroten.
  4. Teken het sjabloon over rond de tekst.
  5. Knip de bloemen uit.
Gerelateerde artikelen
Zwangerschaps fabeltjesAls je zwanger bent of wilt worden, komen er zoveel mensen aan met allerlei wijsheden. Hierbij een lijst met fabeltjes d…
De echo: wordt het een jongen of meisje?De echo: wordt het een jongen of meisje?Veel ouders zijn nieuwsgierig naar het geslacht van hun ongeboren kindje. Het is natuurlijk het belangrijkste dat de bab…
De geboorterituelen van verschillende religiesDe geboorterituelen van verschillende religiesDe geboorte van een kind is iets speciaals. Iets wat je je altijd zult herinneren en je wil er dan ook iets bijzonders v…
De ontwikkeling van je baby; 8 weken zwangerDe ontwikkeling van je baby; 8 weken zwangerIn de achtste week van een zwangerschap worden bij een ongeboren baby de geslachtsorganen gevormd, en zal het verschil t…
Chinese kalender toont geslacht babyNiet elk medisch mirakel werdt uitgevonden in de 21e eeuw. De Chinese geslachtskalender brengt oude informatie in een mo…

Reageer op het artikel "Een origineel babyborrelkaartje"

Infoteur: Gietje711
Gepubliceerd: 13-02-2013
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Ouder en gezin
Schrijf mee!