InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Man en vrouw > Karaktereigenschappen & relaties

Karaktereigenschappen & relaties

Sterke vrouwen

Vrouwen met een sterk, onafhankelijk karakter kunnen meer moeite hebben met het krijgen of het behouden van een vaste relatie. Ook carrièrevrouwen hebben vaak meer moeite op het relationele vlak. Dit komt mede door het feit dat mannen een vrouw graag behulpzaam zijn. Bij sterke vrouwen kunnen mannen het idee hebben ‘overbodig’ te zijn en geen rol van betekenis te spelen in het leven van deze vrouwen.

Onzekere vrouwen

Deze vrouwen kunnen ook veel moeite ondervinden bij het krijgen van een geschikte partner. Ze kruipen vaak in hun schulp en hebben de neiging om zich terug te trekken. Je moet eerst voldoende van jezelf houden om iemand te vinden die van je houdt. Ook vinden mannen vrouwen die zelfverzekerd zijn vaak erg aantrekkelijk.

De vrijbuiters en levensgenieters

Vrijbuiters genieten volop van het leven en zien het meestal niet zitten om zich aan een vaste partner te binden. Ze raken hierdoor tenslotte een deel van hun vrijheid kwijt en zullen zich moeten verantwoorden.

Onverschilligheid of ontkenning

Mensen die onverschillig zijn, of die ontkennen dat ze een partner in hun leven nodig hebben zullen vaak single zijn. Het idee dat ze toch wel alles alleen kunnen weerhoudt ze er vaak van om aan een relatie te beginnen. Ook onverschilligheid kan een rol spelen.

Sterke mannen

Mannen met een sterk karakter willen graag de touwtjes in handen houden. Ze zullen geen genoegen nemen met een vrouw die de leiding neemt in de relatie. Sterke karakters kunnen flink met elkaar botsen, maar is de vrouw te zwak of te onzeker dan zal ze onderdrukt kunnen worden door deze man.

Onzekere mannen

Deze mannen hebben vaak moeite met het krijgen van een relatie of het vinden van een partner. Ze durven de vrouw niet te vragen uit angst om een blauwtje te lopen. In hun ogen zijn ze niet de moeite waard. Dit kan wat betreft het uiterlijk zijn, maar o.a. ook door een zwakke financiële positie of door het ontbreken van een succesvolle loopbaan. Door de onzekerheid blijven ze vaker thuis en komen zo niet in de gelegenheid om een vrouw te vinden.

IJdelheid

Teveel make-up kan ook averechts werken. De man kan immers van naturel houden en wanneer een vrouw te zwaar opgemaakt is kan dit afschrikken. Mannen die (te) ijdel zijn kunnen ook bij vrouwen wat minder in de smaak vallen.

Te hoge eisen stellen

Met name mensen die lang vrijgezel zijn kunnen erg kritisch zijn bij het zoeken naar een geschikte partner. Ze stellen hoge eisen waardoor het vinden van de juiste partner steeds moeilijker wordt. Deze eisen kunnen zowel op het uiterlijk als op de persoonlijkheid van toepassing zijn.

Gesloten karakter

Mensen met een gesloten karakter maken ook minder snel kans op een partner. Spontane of extraverte mensen hebben eerder contact met iemand. Een gesloten karakter kan ook zijn ontstaan door o.a. afwijzing of teleurstelling, waardoor deze personen een ‘schild’ rond zich hebben opgetrokken om minder snel gekwetst te worden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Dit is algemene informatie, aangevuld met eigen visie.
  • Boek Mars zoekt Venus Venus zoekt Mars, door John Gray.
  • www.goeievraag.nl

Reageer op het artikel "Karaktereigenschappen & relaties"

Infoteur: Ymannee
Laatste update: 28-07-2016
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Man en vrouw
Schrijf mee!