Zeeman trouwjurk

Zeeman trouwjurk Op dinsdag 9 februari 2016 was het zover, Zeeman kwam met een eigen trouwjurk voor een zacht prijsje van 29,99. De jurk was een groot succes en was binnen een mum van tijd uitverkocht. De trouwjurk is ideaal voor vrouwen die niet veel te besteden hebben of die niet veel willen besteden aan hun trouwjurk. De Zeeman wordt door bruidsmodezaken niet echt als concurrent gezien, maar ondertussen was er op de dag van de lancering wel ontzettend veel interesse naar.

De trouwjurk

De trouwjurk is door de Zeeman zelf ontworpen. Aangezien de jurk alleen online te bestellen is, is het maar de vraag of de jurk ook daadwerkelijk past. Daarom heeft de Zeeman ervoor gezorgd dat de top van stretch is en dat het lint los aan de jurk zit zodat deze te verstellen is, daarbij is de jurk ook extra lang gemaakt zodat vrouwen de jurk nog zelf kunnen inkorten of dit kunnen laten doen.

De jurk heeft een top van decoratief kant met een onzichtbare rugsluiting. De rok is opgebouwd uit vier lagen, bestaande uit één laag van glanzend satijn en drie lagen van tule voor extra volume. In de rok zitten plooien. Tussen de rok en de top zit een satijnen lint dat de taille accentueert en achterop zit een strik. De trouwjurk is op de markt gebracht in vier maten, namelijk de maten 38, 40, 42 en 44.

De Zeeman heeft de jurk ontworpen, omdat ze vinden dat niet alles duur hoeft te zijn. Volgens Zeeman lijkt het alsof bij een bruiloft alles duur moet lijken en het anders niet goed is, volgens Zeeman hoeft je trouwjurk niet de duurste kledinguitgave van je leven te zijn. De Zeeman is trots op het resultaat.

Concurrenten

De actie van Zeeman ging ook aan de concurrenten niet voorbij. Maar de concurrenten maken zich geen zorgen en zien Zeeman niet als echte concurrentie.

De eigenaresse van bruidswinkel Covers Couture in Utrecht, Alexandra, begrijpt de gekte rondom de Zeeman-trouwjurken wel en ze vindt het een fantastische stunt van Zeeman. Voor de vrouwen die een jurk hebben kunnen bemachtigen is ze blij, maar toch denkt ze niet dat mensen daadwerkelijk in deze jurk gaan trouwen. Volgens haar past de jurk niet bij de beleving van een trouwerij en hechten de meeste vrouwen meer waarde aan hun bruiloft.

Ook de eigenaresse van de bruidswinkel Maziana Bruidsmode in Amsterdam reageerde op de actie van Zeeman en deelt de mening van Alexandra. Ook zij denkt niet dat veel van de jurken echt op bruiloften worden gedragen. De eigenaresse werkt al negen jaar in de bruidsmode en kan zich niet voorstellen dat vrouwen op zo'n manier een jurk kopen. Volgens haar moet een bruiloft de mooiste dag van je leven zijn en past de Zeeman-trouwjurk daar niet bij.

Marktplaats

Toch willen veel vrouwen wel de Zeeman-jurk bemachtigen, op Marktplaats worden namelijk op de dag van de lancering (9 februari 2016) hoge bedragen geboden op de jurk. Marktplaats beaamt dat er net nadat de jurk uitverkocht was veel op Marktplaats naar de Zeeman-jurk werd gezocht. Hierbij komen hoge boden voorbij, bijvoorbeeld van 250, 300 en soms zelfs van 500. Nog voor twaalf uur op de dag van de lancering stonden er al 25 Zeeman-trouwjurken op Marktplaats en volgens Marktplaats' woordvoerder Sanne Godron zullen er nog veel meer op komen te staan.

Laatste kans

Door de Zeeman zijn 1500 trouwjurken geproduceerd. Van deze trouwjurken zijn er op 9 februari duizend verkocht. Voor de vrouwen die toen nog buiten de boot vielen heeft Zeeman nog een laatste kans beschikbaar om de trouwjurk te bemachtigen, in de week van 15 februari 2016 is de trouwjurk namelijk voor het laatst te koop.

Voor de dames die al een trouwjurk hebben weten te bemachtigen of dit van plan zijn, de Zeeman verkoopt ter gelegenheid ook bijpassende accessoires zoals kanten ondergoed, kousen, een kousenband en bijpassende sieraden. Ook is er voor 6,99 een jurkje beschikbaar voor kleine meisjes die veel weg heeft van de trouwjurk en dus kan dienen als bruidsmeisjesjurk. Deze accessoires en de trouwjurk zijn terug te vinden in de folder van Zeeman van 9 februari - 1 juni 2016.
© 2016 - 2020 Sannely, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • http://www.telegraaf.nl/binnenland/25171366/___Trouwjurk_niet_op_bruiloften___.html
  • http://www.zeemanshop.com/folder
  • http://www.telegraaf.nl/opmerkelijk/25168591/__Run_op_trouwjurk_Zeeman__.html

Reageer op het artikel "Zeeman trouwjurk"

Infoteur: Sannely
Gepubliceerd: Februari 2016
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Man en vrouw
Schrijf mee!