InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Man en vrouw > Budget bruiloft!

Budget bruiloft!

Budget bruiloft! Jullie willen elkaar eeuwige trouw beloven maar er geen grote dag van maken? Natuurlijk heeft dit z'n (financiële) voordelen. Echter wil je de mooiste dag van je leven toch een beetje vieren. Wanneer het financieel niet voor de wind gaat, maar je wilt er toch een dag van maken om nooit meer te vergeten, zijn er genoeg mogelijkheden om er een fantastische dag van te maken!

Voorbereidingen

De jurk

Als bruid, wil je een bruidsjurk. Bruidsjurken zijn duur. Genoeg andere leuke jurkjes! Denk aan een leuk geel/rood/groen/blauw jurkje welke op de knie valt met een leuke witte bolero erop. Toch een deel wit, maar niet teveel geld kwijt! Een prachtige bruid hoeft niet in het wit gekleed te zijn.

Taart

Wil je een officiële bruidstaart maar er komen er nog veel mensen op het feest na het jawoord? Zorg dat je voor het begin van het feest en na het jawoord nog genoeg tijd hebt om met een klein gezelschap samen te zijn. In deze tijd kan de taart worden aangesneden en geproost worden op het nieuwe huwelijk.

Het kapsel

Voor de dames is een mooi bruidskapsel niet geheel onbelangrijk. Kappers vragen vaak grote bedragen voor een mooi opgestoken creatie. Om deze kosten te beperken kan je eens een bezoekje wagen aan de lokale kappersopleiding. De studenten moeten nog leren maar kunnen de mooiste kapsels creëren. (Vaak ook nog eens voor een cijfer, ze doen dus goed hun best!) Wil je het nog een beetje opfleuren, koop dan bij de drogist schuifspeldjes met bloemetjes erop. Dit maakt het helemaal af!

Uitnodigingen

Uitnodigingen laten maken door een officieel bedrijf is geweldig. Maar ben je creatief (of ken je iemand die creatief is) met een photoshop programma, maak het dan zelf. Op deze manier kan je geld besparen en toch vrienden en/of familie uitnodigen op een manier zoals jij het wilt. Er kan wat tijd in gaan zitten maar het is voor een goed doel, jullie dag!

De bruiloft

De bruiloft zelf hoeft niet groots te worden aangepakt, trouwen op een prachtige trouwlocatie kan. Trouwen op het gemeentehuis kan ook een enorm mooie herinnering zijn. De meeste gemeenten hebben zowel grote als kleine zalen tot de beschikking. De grotere zalen kosten, uiteraard, meer geld. Daarom kan het heel intiem zijn om het jawoord te geven met alleen de naaste geliefden. Dit kan vaak in een kleine zaal en zal dus niet teveel geld kosten. Meestal zijn deze kleine zalen beschikbaar tot 20 personen.

Een gemeentehuis wordt ook leuk aangekleed bij een bruiloft, iedereen weet dat dit JULLIE dag wordt.

Tip!: Veel gemeenten hebben een tijdstip om gratis te trouwen. Check van te voren wel of dit een persoonlijke bruiloft wordt of een groepsbruiloft.

Geef toch een feestje!

Iedereen zal jullie willen feliciteren met deze grote stap. Een mooie gelegenheid voor een feestje!

Waarom een zaal/bar/hotel afhuren om er een leuk feestje van te maken als het ook thuis kan! Heb je een tuin, huur dan een partytent en zet deze neer. Een partytent zorgt voor sfeer en kan leuk versierd worden! Trouw je in de winter, is het natuurlijk een mogelijkheid om terrasverwarming neer te zetten. Het is ook een goede ruimte voor de rokers wanneer er binnen niet gerookt wordt.

Bij een feestje horen ook hapjes. Een cateraar hoeft niet duur te zijn, maar waarom maak je het niet zelf? Op internet zijn genoeg recepten te vinden voor leuke en makkelijk te maken hapjes en snacks.

Bedankje

De vele cadeautjes en felicitaties die jullie voor het jawoord hebben gekregen zijn overweldigend. Op zo een dag heb je niet de tijd om iedereen persoonlijk te bedanken. Maak dan een bedankje vooraf, zet ze bij de deur en kondig aan dat iedereen er een mag pakken bij vertrek.

Voorbeeld: Koop kleine, glazen, afsluitbare flesjes bij een groothandel (groothandels verkopen dit soort dingen voor een lagere prijs). Vul deze met jullie favoriete drank. Maak een stikker of een briefje wat je eraan bindt met een bedanktekstje erop. Niet alleen voor de gasten een leuk gebaar, ook voor jullie zelf een mooi aandenken aan deze liefdevolle dag.

Tip!: Boek heerlijk een hotel met je geliefde. Een trouwdag is vaak vermoeiend en er zijn altijd mensen die blijven hangen na zo een feest. Wat is er lekkerder om na een lange, emotionele en liefdevolle dag op een bed neer te vallen en te relaxen? En dat ook nog eens met je kersverse echtgenoot.
© 2014 - 2019 Abak, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Trouwen met een groot budgetInternet staat vol met DIY (Do It Yourself) ideeën en low budget tips. De gemiddelde Nederlandse bruiloft kost tussen de…
Bruiloft plannenHet plannen van een bruiloft kan beangstigend zijn. Het is de dag grootste dag van je leven en je wilt dan ook niets lie…
Trouwen: Gebruik maken van een WeddingplannerTrouwen met behulp van een weddingplanner. Tot op enkele jaren geleden maakte niemand nog gebruik van een weddingplanner…
Goedkope bruiloft vierenGoedkope bruiloft vierenEen bruiloft kost vaak veel geld. U kunt het natuurlijk zo duur maken als u zelf wilt. Het is een dag die u normaal gesp…

Reageer op het artikel "Budget bruiloft!"

Infoteur: Abak
Gepubliceerd: 27-05-2014
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Man en vrouw
Schrijf mee!