InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Man en vrouw > Waarom trouwen?

Waarom trouwen?

Waarom trouwen? Waarom trouwen? De meeste mensen trouwen uit liefde. Het aangaan van een huwelijk heeft echter nog meer voordelen. In dit artikel staan de redenen waarom u zou moeten trouwen. Ook vindt u hier een aantal redenen waarom mensen juist niet trouwen!

De redenen waarom mensen trouwen

Reden 1: Uit liefde

Als u van iemand houdt en diegene nooit meer wilt verliezen. Dan wilt u uw hele leven met diegene delen. Door met elkaar te trouwen neemt u de verantwoordelijkheid om er altijd voor uw partner te zijn.

Reden 2: Een huwelijk maakt uw leven langer
Verschillende onderzoeken hebben aangetoond dat gelukkig getrouwde mannen vaak langer leven dan hun single collega's. Onderzoekers beweren dat vrijgezelle mensen een grotere kans hebben om te sterven aan een besmettelijke ziekte en bijna 40% meer kans hebben om te sterven aan hart- en vaatziekten.

Reden 3: Sociale acceptatie

Door te trouwen geeft u uw relatie, sociale acceptatie in de samenleving. Het huwelijk is het moment van verbintenis. Wanneer u met elkaar trouwt, verkondigt u aan uw vrienden en familie de keuze voor uw partner, voor de rest van uw leven.

Reden 4: Meer inkomen door te trouwen
Als u getrouwd bent deelt u de kosten en splitst u de kosten van grote aankopen op. Er zijn veel mannen die zeggen dat een vrouw alleen maar geld kost na het huwelijk. Maar het geld dat u als man aan de geschenken voor uw vrouw uitgeeft, weegt meestal niet op tegen het extra inkomen in het huishouden van uw vrouw. Ook zijn er voor getrouwde koppels fiscale voordelen. De maatschappij is ontworpen om het leven gemakkelijker te maken voor echtparen. Meestal kunnen mensen na hun huwelijk zich meer dingen veroorloven zoals een mooier huis en een mooiere auto.

Reden 5: Voor de opvoeding van de kinderen

De meeste mensen willen op een gegeven moment kinderen. Kinderen hebben beide van hun ouders nodig tijdens hun groei-jaren. Door te trouwen geeft u uw kinderen stabiliteit en een veilige basis.

Reden 6: Meer seks

Volgens verschillende onderzoeken hebben getrouwde mannen meer seks dan alleenstaande mannen. Zo is uit onderzoek van het Kinsey Institute gebleken dat 23% van de vrijgezellen mannen wel eens een jaar geen seks hebben tegenover 1% van de gehuwde mannen. Ook is uit onderzoek gebleken dat wanneer mannen seks hebben, ze meer seks hebben wanneer zij getrouwd zijn dan wanneer zij vrijgezel zijn.

Reden 7: Trouwen heeft ook praktische voordelen

Ook heeft trouwen een aantal praktische voordelen, die vrijgezelle mensen niet hebben. Wanneer u of uw partner bijvoorbeeld in het ziekenhuis belandt, heeft u altijd iemand waarvan u weet dat diegene 100% voor u klaar staat en u vaak zal komen bezoeken. Het hebben van een huwelijk geeft u het gevoel van veiligheid dat er altijd iemand voor u is, die van u houdt en zal zorgen voor u.

Redenen waarom mensen niet trouwen

Ook is er onderzoek gedaan naar de redenen waarom mensen niet trouwen. De volgenden redenen zijn hieruit naar voren gekomen:
  1. Het hebben van een slechte ervaring met het vorige huwelijk;
  2. Het niet aan verplichtingen willen vastzitten;
  3. Het bang zijn om fouten te maken;
  4. Het verlangen om single te zijn;
  5. Het hebben van angst voor een scheiding;
  6. Het huwelijk zou de carrière in de weg zitten;
  7. Het verlangen hebben om de wereld rond te reizen.
© 2013 - 2019 Bankdrukker, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Trouwen? Bruiden gebruiken vaak valse trucjes!Trouwen? Bruiden gebruiken vaak valse trucjes!Uit een engels onderzoek blijkt dat zo´n 60% van de bruiden, trucjes gebruiken om maar te kunnen trouwen. Gemene trucjes…
Trouwen onder huwelijkse voorwaardenTrouwen onder huwelijkse voorwaarden kan een keuze zijn die je maakt omdat je zekerheden wilt hebben wanneer er per onge…
Op welke leeftijd trouwen mensen gemiddeld?Op welke leeftijd trouwen mensen gemiddeld?De gemiddelde leeftijd waarop mensen trouwen is afhankelijk van een aantal factoren, zoals religie, cultuur en het ontwi…
Trouwen in de kerkTrouwen in de kerkNaast het burgerlijk huwelijk, waarna je officieel man en vrouw van elkaar bent, kun je er voor kiezen om in de kerk te…
Vrouwen van de profeet Mohammed (vzmh): MaymunaMaymuna was een familielid van de profeet Mohammed (vzmh). Zij was de laatste officiële vrouw van de profeet.
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Waarom trouwen?"

Reacties

Patricia Melkert, 29-12-2015 20:27 #4
Vaak willen mannen niet trouwen en vrouwen wel. Toch gaan uiteindelijk vrouwen het vaakst weg bij hun man. Als je als man echt voor je vriendin wilt kiezen voor de rest van je leven, vertel haar dit dan. Zeg haar dat je voor altijd voor haar wilt zorgen, samen oud wilt worden en haar wilt steunen en dat de hele wereld dit moet weten! Ze zal dit heel romantisch vinden en zeker ja zeggen!

Sandra Jansen, 16-06-2015 07:41 #3
Ik vind dat alle argumenten die hier worden gegeven om te trouwen ook gelden voor als je gewoon een vaste relatie hebt.

Le Roi C'est Moi, 30-08-2013 20:31 #2
Trouwen stelt niks voor, Iedereen kan het, en is voor de buhne. Bij elkaar blijven is de tric die nog maar weinig mensen volhouden in deze egomaatschappij. Daar hoef je dus niet voor te trouwen. Overbodige folklore waar ondanks de fiscale voordeeltjes gelijk ook de fiscale nadeeltjes aan zitten. Tenzij je misschien op huwelijkse voorwaarden trouwt, maar als je al voorwaarden wil stellen aan je huwelijk waar is dan nog het vertrouwen? Trouw je dan voor de wet of voor elkaar?

Le Roi C'est Moi, 27-08-2013 20:31 #1

Infoteur: Bankdrukker
Gepubliceerd: 26-08-2013
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Man en vrouw
Reacties: 4
Schrijf mee!