InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Man en vrouw > Tien dingen die vrouwen haten aan mannen

Tien dingen die vrouwen haten aan mannen

Wat haten vrouwen aan mannen? Vraag dit aan tien verschillende vrouwen en de lijst wordt langer en langer met kleine en grote ergernissen. In dit artikel staan tien dingen op een rij, van twijfelen en vloeken tot te weinig affectie tonen en jaloersheid, die veel vrouwen als ergerlijk ervaren. Goed om je van bewust te zijn als man en interessant en misschien herkenbaar als vrouw.

1. Dominantie

Vrouwen voelen zich graag veilig bij een man. Dat wil niet zeggen dat ze ook willen dat hij alle beslissingen neemt. In een relatie maak je veel beslissingen samen. Iedereen wint erbij als je hierbij ruimte laat voor elkaars gevoelens en behoeften. Compromissen moeten soms gemaakt worden. Aan te veel dominantie van de man hebben vrouwen een grote hekel.

2. Twijfelaars

Het is haast tegenstrijdig met de grootste ergernis, maar bijna net zo erg als een dominante man vinden vrouwen een twijfelende man. Hij moet een beslissing maken, goed of fout maar een man die twijfelt daar hebben heel wat vrouwen een hekel aan.

3. Een man die niet romantisch is

Op de derde plaats komt een relatie ergernis naar boven. Veel vrouwen wensen een vorm van romantiek in hun relatie. Heeft hun man daar helemaal geen gevoel voor dan is dat voor veel vrouwen teleurstellend. Vrouwen haten een relatie zonder romantiek.

4. Vloekende mannen

Het blijkt dat vrouwen het behoorlijk haten als een man veel vloekt en tiert. Vloeken en schelden werd in het algemeen niet gewaardeerd door vrouwen. Ze vinden het onbeschoft, onintelligent en schamen zich als mannen vloeken in het bijzijn van hun collega's, vrienden of ouders zonder het eigenlijk te beseffen.

5. Geen intimiteit tonen

Van mannen die weinig intimiteit tonen buiten seksuele intimiteit, worden de meeste vrouwen niet vrolijk. Wel komt het pas op de vijfde plaats. Vloeken en twijfelen wordt vaker als ergerlijk ervaren.

6. Saaie mannen

Vrouwen haten saaie mannen. Ben je heel voorspelbaar in het dagelijks leven? En voorspelbaar in de relatie? Dat vinden vrouwen helemaal niet leuk. Eten, tv kijken om 20:00 en naar bed om 23:00. Dat is niet spannend en uitdagend. Mannen die hun vrouw of vriendin ook nog een keer mee uit vragen tijdens een lange relatie of af en toe iets geks doen worden meer gewaardeerd.

7. Niet op de eerste plaats gesteld worden

Vrouwen haten het als ze het idee krijgen voor mannen niet op de eerste plaats te komen. Dit heeft te maken met een gevoel niet gewaardeerd te worden. Vrouwen vinden het heel vervelend om pas na alle andere zaken aandacht te krijgen. Bijvoorbeeld als mannen altijd vanzelfsprekend werk voor laten gaan, vrienden voor laten gaan, familie voor laten gaan etc.

8. Teveel zelfvertrouwen

Vrouwen haten arrogante mannen en mannen met teveel zelfvertrouwen. Bescheidenheid is aantrekkelijk. Gezien punt 1 en 2 lijken vrouwen sterk te neigen naar bescheiden mannen die in balans zijn. Wel zelfverzekerd maar niet te zelfingenomen.

9. Jaloerse mannen

Aan jaloerse mannen hebben vrouwen een grote hekel. Vrouwen zien dit als een teken dat hun man geen vertrouwen in hen heeft. Ze kunnen deze karaktereigenschap dan ook niet waarderen.

10. Zich niet binden

Vrouwen haten mannen die zich niet kunnen binden. Ze willen een partner die zich aan hun verbindt en een monogame relatie met ze aangaat. Een man die fantaseert over of er zelf meerdere vriendinnen op nahoudt daar willen de meeste vrouwen niks van weten. Ze verwachten op hun man te kunnen vertrouwen en voor hun man de enige te zijn.

Wat vrouwen aan mannen haten

Wat haat jij aan mannen? Is het al genoemd of heb jij iets anders dat je het meeste haat? Geef je mening in de reacties...

Lees verder

© 2013 - 2019 Gosupress, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Karaktereigenschappen & relatiesKaraktereigenschappen & relatiesBepaalde karaktereigenschappen kunnen het krijgen van een relatie of het vinden van een partner bemoeilijken. Meer hiero…
Liefdesmarkt, op zoek naar de liefdeLiefdesmarkt, op zoek naar de liefdeOp zoek naar een date? Klopt het wat vrouwen denken te weten over relaties? Wat vinden vrouwen nu echt aantrekkelijk aan…
Wat vind een vrouw opwindend aan een manWat vind een vrouw opwindend aan een manAls het er over seksuele aantrekkingskracht gaat, zijn mannen en vrouwen erg verschillend. Het is geen mythe dat vrouwen…
Vriendschap tussen man en vrouwVriendschap tussen man en vrouwPlatonische vriendschappen welteverstaan. De meningen lopen uiteen als je de vraag neerlegt. Er is een grote groep mense…
Kind erkennen: ook voor lesbische stellenKind erkennen: ook voor lesbische stellenVoor veel mensen is het belangrijk dat hun kind erkend wordt door beide ouders. Tot 1 april 2014 kon dat niet bij een le…
Bronnen en referenties
  • Foto door Alexander Redmon

Reageer op het artikel "Tien dingen die vrouwen haten aan mannen"

Reacties

Kimmie Kwant, 29-12-2015 20:36 #5
Mannen. Klagen enorm over kleine dingen. Ze zijn eigenlijk heel onzeker en afhankelijk van het ego. Dat moet de hele tijd bevestiging krijgen, ten koste van de vrouw. Ze denken ook niet aan rekening houden met anderen. Maken snachts enorm veel herrie. De oordoppen zijn niet aan te slepen. Ze kijken veel tv en heel hard. Zuchten en steunen als een puber als er 'normale' zaken moeten gebeuren als boodschappen. Niet nadenken dat ze anders geen eten hebben. Ik ben er klaar mee, genoeg kinderen opgevoed

Michelle van M., 29-12-2015 20:00 #4
Na een paar jaar raak ik altijd teleurgesteld in mijn partner en stop ik ermee. Veel mannen willen dat je dezelfde dingen voor hem doet als hun moeder. Mannen zijn niet zelfstandig en uiteindelijk voelt t altijd alsof ik de kar trek. Eerst veel sex en dan steeds minder. Eerst leuke verrassingen en dan komt het alleen nog van mij. 10 kg erbij, op de bank zitten zappen en darten kijken terwijl ik me strak train en overal sjans heb maar thuis geen spanning meer. Ik stap er nu al veel eerder uit want ik verdien beter en ben zelfstandig. Sukkels zijn het

Lola, 23-12-2015 13:24 #3
Vervelend aan mannen: Als ze blowen, geen seks willen, niet van knuffelen houden, als ze de baas willen spelen, stinkend jaloers zijn, je negeren, liefde minder belangrijk vinden met hun partner maar wel de liefde voor geld, cadeaus, spullen, hun vrienden voortrekken ipv partner, kleinerende opmerkingen, geen inlevingsvermogen hebben.

Mick, 08-12-2014 17:18 #2
Je kunt mannen ook gewoon nemen zoals ze zijn. Welke man vloekt nu niet bijvoorbeeld. Wij mannen ergeren ons ook wel eens aan vrouwen! Elkaar een beetje sturen in de relatie kan geen kwaad.

Ms Shy, 15-11-2013 10:28 #1
Wat ik minder prettig vind is dat MANNEN
1. Dat ze hun zin door drijven, dat is
2. Dat ze altijd gelijk willen hebben.
3. Dat ze altijd maar moeten gamen.
4. Dat ze nooit normaal kunnen reageren op een bericht.
5. Dat ze altijd klagen.
6. Niet geémancipeerd.
7. Dat mannen het vervelend vinden dat we altijd aandacht vinden.
8. Dat ze vinden dat we af toe echte drama queen's kunnen zijn

Infoteur: Gosupress
Gepubliceerd: 01-02-2013
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Man en vrouw
Reacties: 5
Schrijf mee!