InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Man en vrouw > Wat willen mannen in een relatie?

Wat willen mannen in een relatie?

Wat willen mannen in een relatie? Wat willen mannen in een relatie? Wat doet ze besluiten om een verhouding serieus te nemen en zich vast te leggen? Natuurlijk zijn alle mannen anders, maar er zijn een aantal dingen die vaak voorkomen op het lijstje met allerbelangrijkste voorwaarden in een relatie voor de man. In dit artikel staan ze voor je op een rijtje. Vrouwen denken vaak dat mannen helemaal niet serieus nadenken over relaties maar dat is een misvatting. Ze hebben ook hun eisenpakket, maar dat is wel net even anders dan dat van de meeste vrouwen. Wel moet gezegd worden dat de meeste vrouwen deze voorwaarden ook erg belangrijk vinden.

1. Mannen willen eerlijke vrouwen

Iedereen wil eerlijkheid. Dit is een dooddoener en een cliché maar het is nu eenmaal zo dat zowel mannen als vrouwen erg veel belang hechten aan eerlijkheid. Mannen willen dat hun vrouw eerlijk tegen hen is, net zoals dat omgekeerd ook zo is. Eerlijkheid is dan vooral belangrijk in de onderlinge communicatie. Beantwoord elkaars vragen eerlijk en houd geen dingen expres geheim die hij zeker had willen weten. Als je iets van hem wil communiceer dan ook eerlijk en duidelijk, dat zal hij zeker waarderen.

2. Mannen willen zelfstandige vrouwen

Moderne mannen willen geen aanhankelijke en zorgbehoevende aanhangsels. Ze willen zelfstandige vrouwen die voor zichzelf kunnen zorgen en hem niet nodig hebben om zich staande te houden in de wereld. Net als vrouwen houden mannen ook niet van arrogante mannen of vrouwen.

3. Mannen houden niet van manipulatie

Mannen houden absoluut niet van manipulerende vrouwen en houden er dus al helemaal niet van om daar een relatie mee te hebben. Natuurlijk gaan partners elkaar beïnvloeden en trekken ze dichter naar elkaar toe in een relatie, maar dat betekent niet dat een man het waardeert als een vrouw hem manipuleert om bepaalde dingen te doen. Dus probeer hem niet te dwingen of te sturen zodat hij dingen doet die je wil dat hij doet. Op lange termijn worden de meeste mannen daar erg ongelukkig van.

4. Goede seks

Zonder goede seks is een relatie voor de meeste mannen niet compleet. Voor de meeste vrouwen natuurlijk ook niet dus het verdient zeker een plaats in deze top 5. Seks en vrijen is voor mannen niet alleen iets dat ze regelmatig willen doen omdat ze geil zijn, maar ook een bevestiging van de liefde voor elkaar. Ze verlangen ook naar de passie en liefde die vrijkomt tijdens de seks. Hij wil echt seks met jou waar je heel je hart in legt al communiceert hij daar misschien niet altijd makkelijk over.

5. Mannen willen vrouwen met humor

Mannen willen ook graag een vrouw met humor in een relatie. Met een vrouw met humor bedoelen mannen wel vaak een vrouw die om hun grappen kan lachen maar toch... Een serieuze relatie betekent voor een man niet alleen serieus in de relatie staan maar er moet ook met elkaar gelachen kunnen worden. Mannen willen graag een spontane en grappige partner en je zal zeker merken dat hoe meer lol jullie hebben hoe meer hij je gezelschap en de relatie waardeert.

Lees verder

© 2013 - 2017 Gosupress, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Wat willen mannen in een relatie?"

Reactie

Peter Ooms, 13-03-2013 13:45 #1
Ik… superknap gezichtje amper 16 had veel vriendinnetjes. Serieuze en losse flodders. Echter hingen ook jongens om mij heen waarvan een n volhouder was. Op n dag kom ik bij n vrind die adviseerde mijn haar te Föhnen? Ik ben nu 48 en doe dat nog steeds.

Ik heb inmiddels veel relaties achter de rug. Verlovingen, … samenwonen, … vier kinderen die ik nooit zie… ( op dit punt beoordeelt iedereen die het verhaal niet kent verkeerd, want elk meisje en elk kind is goed terecht gekomen en zijn allen met liefde groot gebracht) ( En laat nu toch het meisje van ons eerste kind terug komen in mijn leven na dertig jaar)

Ik ben erg narcistisch zegt men. Omdat ik n mooie jongen was viel dat niet zo op. Mooie mensen zijn eenmaal zelfverzekerd en kan arrogant overkomen. Vraag je mij of ik dat zelf wist zeg ik, … ik wist goed dat ik aantrekkelijk ben.

Ook nu doe ik arrogant. Dat heeft een goede reden. Ik wil een boodschap overbrengen. Ik had al de pech mijn ouders te verliezen op 13jaar. N dronken vent vliegt de bocht uit en wij bleven over met 5 kinderen. Ik was de eerste jaren schijnbaar op zoek oid naar warmte en liefde. Toen ik merkte dat meisjes op me vielen ontdekte ik hoe gemakkelijk het is n griet te versieren maar om ze te behouden is n ander verhaal.

Het is uiteindelijk niets geworden. Ik zocht geen gezin maar wel iemand die van mij houdt. Die vond ik. Das een. 2. Na dertig jaar terug in mijn leven is het meisje waarmee de mooiste roman verbleekt. Onze liefde en de ondekkingen naar elkaar waren het meest romatieke je kunt voorstellen. Zij is mij altijd blijven zoeken en vond me terug. Probeer te begrijpen ik heel veel ervaringen met meisjes heb.

Nu vandaag heb ik twee personen die veel houden van mij… ik ben open in alles en toch op n leuke manier. Je partner moet dus ook je beste vriend zijn. En dat is mijn standpunt.

Niets is verzonnen. Natuurlijk is dit n globaal overzicht en niet eens een % van wat ik heb meegemaakt. Over de website… blij je te hebben gevonden.

Grt Peter Ooms Den Bosch

Infoteur: Gosupress
Gepubliceerd: 31-01-2013
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Man en vrouw
Reacties: 1
Schrijf mee!