InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Man en vrouw > Hoe komt mijn vriendin weer terug?

Hoe komt mijn vriendin weer terug?

Hoe komt mijn vriendin weer terug? Het is uit. Na een eerste opluchting blijkt dat je het best wel leuk had samen. Je hebt spijt van je beslissing om de relatie te beëindigen of om uit elkaar te gaan. Hoe win je je vriendin weer terug?

Zorg dat je leven weer op de rit is

Je moet nu even doorbijten. Ook al heeft je relatie misschien lange tijd geduurd, je moet het nu even alleen doen. Probeer jezelf te vermannen en maak een verbeterlijstje. Op dit lijstje moet je de dingen zetten waarover je ex de laatste zes maanden geklaagd heeft.

Het verbeterlijstje

Wil je enige kans hebben om je ex weer terug voor je te winnen, dan dien je verbetering te laten zien. Vrouwen zien graag dat je je leven betert. Denk na: waar klaagde ze het meest over vlak voordat ze het uitmaakte? Neem de moeite om het op te schrijven zodat je fysiek en mentaal kunt afstrepen.

Hygiëne

Ruimde je je vuile sokken niet op? Had je je t-shirts zo lang aan dat het echt begon te stinken? Vond ze dat je deodorant moest gebruiken? Dit valt in de categorie persoonlijke verzorging. Vanaf nu wen je je aan je vuile was meteen in de wasmand te gooien. Je poetst 's ochtends en 's avonds je tanden en doucht je iedere dag. Kleren houd je niet te lang aan. Als je veel zweet dien je iedere dag schone kleding aan te doen. Beter is nog iedere dag alles te verschonen. Dus sokken, ondergoed, t-shirt en blouse. Een broek kun je gerust twee dagen dragen. Indien je tegen de was opziet: huur iemand in of vraag je moeder advies.

Het huishouden

Mannen hebben over het algemeen een andere rommeltolerantie dan vrouwen. De meesten zijn pas genegen om op te ruimen als moeders of oma's op bezoek komen. Hiermee scoor je echter in huis geen punten. Doe nu eens echt de moeite om dingen op te ruimen. Rommel meteen opruimen is een gewoonte. Tanden gepoetst? Tandenborstel en tandpasta weer op de juiste plek terugleggen. Krant uit? Als partner hem ook al heeft gelezen gooi je hem in de papierbak. Is er vuile vaat? Ruim deze zo vlug als mogelijk op. afwassen. Als de vaatwasser heeft gelopen probeer die dan meteen leeg te ruimen. Dan kan de vuile vaat die op het aanrecht staat meteen opgeruimd worden. Dit oogt beter. Hetzelfde geldt voor een ei bakken: pan gebruikt: dan meteen afwassen en opruimen. Verder is het van belang dat je zelf ook het initiatief neemt om iets aan het huishouden te doen. Wacht niet af totdat je partner begint te klagen.

Verras haar: ontzie haar en ruim op

De vrouwen van tegenwoordig werken meestal en hebben ook wel eens behoefte aan ontspanning. Ben een gentleman. Als zij eens een keer op stap is geweest met vriendinnen verras haar dan eens. Zorg dat de was opgeruimd is, dat de keuken aan de kant is. Niets is zo frustrerend dat als je gewerkt hebt en je neemt eens een spaarzaam moment voor je zelf dat je bij thuiskomst een puinzooi aantreft.

Emotionele volwassenheid

Ga gewoon verder met je eigen leven en laat zien dat je ook voor jezelf kunt zorgen. Kook voor jezelf, ga op stap met vrienden en probeer haar niet te veel te claimen. De dames van tegenwoordig hebben ook wel eens behoefte aan tijd voor zichzelf. Dit kan ook betekenen dat ze eens op hun gemak een boek willen lezen zonder dat manlief de hele tijd aandacht vraagt.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Hoe komt mijn vriendin weer terug?"

Infoteur: Tinamoreno
Laatste update: 02-06-2015
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Man en vrouw
Special: Man/vrouw tips
Schrijf mee!