InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Levensvisie > Leven met engelen

Leven met engelen

Leven met engelen Je eigen beschermengel waakt dag en nacht over je. Hoe is het om te leven met engelen en hoe maak je contact met je eigen engel?

Boodschappers tussen hemel en aarde

In de Christelijke leer zijn engelen vooral iets waar je geen aandacht voor hebt. Pas als het geboorte verhaal van Jezus gelezen wordt en de engelenschare voorbij komt zijn engelen in de picture. En natuurlijk bij Maria die erg schrikt als een engel aan haar verschijnt. Steeds meer mensen komen op één of andere manier in contact met engelen en er verschijnen heel regelmatig mooie boeken die uitleg geven over deze fantastische beschermers.

Wat is de functie van engelen?

Engelen zijn er om ons mensen te helpen. Maar veel engelen zijn werkloos, omdat hun hulp niet wordt gevraagd. Engelen zijn er om ons zieledoel eerder te bereiken. Vanuit Het Licht zien zij wat wij nodig hebben. Echter, we moeten ze zelf uitnodigen en leren aanspreken en zo ontstaat er met hen een dialoog. Moet je er spiritueel voor zijn? Welnee, maar het vraagt wel om open te staan voor wat er tussen hemel en aarde is en laat dat zijn nou juist de engelen zijn!

Zijn engelen zichtbaar?

Er zijn heel veel mensen die gewaarwordingen hebben die toe te schrijven zijn aan de aanwezigheid van engelen. Veel kinderen hebben die ervaringen ook. Het is echter geen vereiste om ze te kunnen zien, want als je ze vraagt in je leven daadwerkelijk te komen, dan zijn ze er en krijg je contact met ze; een stem in jou, een ingeving, een gedachte... een vlinder die verschijnt daar waar het onmogelijk is, of een getal wat steeds terugkeert, een veertje dat uit het niets lijkt te komen.

Stilstaan bij wat je beweegt

Als je stil bent vanbinnen, de rust opzoekt en je hart openstelt kunnen de engelen laten weten dat ze met je leven verbonden zijn.
In een soort bondgenootschap gaan ze mee op het ritme van jouw bestaan. Het maakt je leven licht, mooi, compleet. En gaandeweg ga je ervaren wat ze daadwerkelijk voor je doen, heel concreet. Openstaan voor aanwijzingen, heel klein soms, wordt de kern van je bestaan. Maar het vraagt wel om stil te staan bij wat jou beweegt in het leven. Is het een hollend en uitputtend bestaan met alleen deadlines? Wat maakt dat je zo in de actiemodus zit?

Zijn er meerdere engelen?

In het boek: Engelen helen van Annelies Hoornik legt zij uit dat verschillende engelen ook verschillende functies hebben. Neem aartsengel Michaël, deze engel snijdt koorden door die tussen jou en een ander een blokkade kunnen vormen. Aartsengel Jofiël die negatieve gedachten kan veranderen. Jeremiël helpt je als je vlucht voor je emoties, Chamuël kan je innerlijke vrede brengen. Maar wat alle engelen kunnen is helend licht brengen. Als je er om vraagt tenminste.

Hoe wordt er gereageerd als je over engelencontact vertelt?

Het is nog steeds een item waar heel beperkt over gesproken wordt en waar toch wel een taboe op ligt. Maar aan de andere kant als je iemand treft die eenzelfde ervaring heeft is het geweldig om uit te wisselen en van elkaar te leren. Kinderen staan veel dichter bij de Bron en zien en ervaren vaak veel meer. Als er positief gereageerd wordt door ouders zullen ze ook meer delen. Maar ook kinderen leren al heel jong te zwijgen en weg te drukken als de omgeving reageert op een manier van: 'wat kraam je nu voor onzin uit'. Dat is het moment dat alles binnen blijft en niet meer geuit wordt.

Vraag vanuit liefde

Als je in een moment van stilte vraagt of de engelen in je leven willen verschijnen, vraag het dan vanuit je hart en weet dat ze allang op je hebben gewacht. Zij kijken vanuit het geheel naar jouw leven. Hun antwoorden komen vanuit het Lichtend overzicht, dat soms een ander antwoord geeft dan jij zou verwachten. Eigenlijk zou je in het leven met engelen kunnen constateren: ik ben nooit meer alleen.
© 2012 - 2017 Opvoedcoach, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Boekbespreking: Hoog in de hemelBoekbespreking: Hoog in de hemelHoog in de hemel is het tweede boek van de Ierse schrijfster Lorna Byrne. Beide boeken gaan over haar ervaringen met eng…
Boekrecensie: Healing met Engelen van Doreen VirtueBoekrecensie: Healing met Engelen van Doreen VirtueIn dit boek van Doreen Virtue wordt uitgelegd hoe iedereen de hulp van engelen kan inschakelen. De schrijftaal is duidel…
Engelen: een geschiedenisEngelen hebben steeds tot de verbeelding gesproken. Ze zijn afkomstig uit de godsdienst, ze zouden in de zeven sferen ro…
De beschermengel; Paulo CoelhoDe beschermengel; Paulo CoelhoHet nieuwe boek van Paul Coelho heet "De beschermengel", eerste druk augustus 2010. In dit boek beschrijft Paul Coelho e…
De acht verheven aartsengelen – ZadkiëlDe acht verheven aartsengelen – ZadkiëlIn het christendom verzinnebeeldt de aartsengel Zadkiël de ‘rechtschapenheid van God’. Hij is de engel die voorkwam dat…
Bronnen en referenties
  • Engelen Helen-Annelies Hoornik
  • Ontdek je beschermengel-Prinses Märtha Louise en Elisabeth Samnoy

Reageer op het artikel "Leven met engelen"

Reacties

Hilgré Walraven, 13-09-2017 19:44 #2
Lees véél en praat met ze. Ben ervan overtuigd dat ze er zijn, maar ervaar helaas nog geen direct contact.

Gre Jager, 02-01-2013 16:18 #1
Een mooi artikel

Infoteur: Opvoedcoach
Gepubliceerd: 05-07-2012
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Levensvisie
Reacties: 2
Schrijf mee!