InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Diversen > Wat is een engelenreading?
mijn kijk op

Wat is een engelenreading?

Engelen zijn lichtwezens die zich in andere dimensies bevinden. Ze zijn vrij van materie en kunnen iedere gewenste vorm aannemen. Op de aarde zijn ze om ons te helpen bij ons ontwakingsproces. Dit kan alleen als wij daar zelf om vragen. Maar waarom zou je een engel om hulp vragen? Wat is precies de functie van een engel? Je zou door een engelenreading te laten doen beter in contact kunnen komen met je engelen. Maar je kan ook zelf een engelenreading geven. Alleen hoe doe je dat precies?

Wat zijn engelen?

Engelen zijn lichtwezens die zich in andere dimensies bevinden. Het zijn pure energievormen die dienen om ons op de aarde te helpen. Doordat engelen in een hogere dimensie leven, zijn ze vrij van oordeel en ego. Ze leven in pure liefde en harmonie met elkaar. Hun missie is om ons te begeleiden in ons aardse bestaan. Er zijn verschillende engelen. Je hebt de aartsengelen zoals Michaël en Jofiël, deze vibreren op een hele hoge frequentie. Ze zijn daarom erg krachtig. Iedere aartsengel heeft zijn eigen specialisatie. Zo kun je Michaël aanroepen wanneer je je onveilig voelt, Jofiël als je bang bent en Rafael voor hulp op het gebied van je gezondheid. Daarnaast zijn er veel andere engelen, zoals je persoonlijke beschermengel.

Hoe kunnen de engelen je helpen?

De planeet aarde is een zogenaamde “vrijewil-zone”. Dat wil zeggen dat het de engelen niet is toegestaan om jou zonder toestemming te helpen of in aardse zaken te interveniëren. Ze mogen alleen helpen als jij ze daar persoonlijk om vraagt. Hierbij is het belangrijk dat je je vraag heel goed formuleert en je specifiek richt tot de engelen. Je zult merken dat de engelen antwoorden geven in de vorm van symbolen. Zo kun je bijvoorbeeld vragen: “Engelen, kunnen jullie mij helpen verhuizen naar Overveen?”. Vervolgens zul je merken dat je een krant in de bus krijgt met daarin een advertentie waar een prachtig huis heel goedkoop wordt aangeboden. Daarnaast kun je symbolische antwoorden krijgen in de vorm van een plotselinge ingeving, of een verhaal dat betrekking heeft op je vraag. Het kan ook een krantenkop zijn, een liedje, een Youtube-filmpje en ga zo maar door. Als je het gevoel hebt dat je na een tijdje nog geen antwoord hebt gekregen, kun je de engelen altijd vragen of ze jou nog specifieker antwoord kunnen geven.

Wat is de functie van een engel?

In het Aquarius tijdperk waar we nu in leven, staat de vrouwelijke energie centraal. We gaan van denken naar voelen en van hoofd naar hart. Engelen helpen mensen in dit tijdperk door middel van adviezen en steun. Zo helpen ze moeder aarde met het verhogen van haar trilling.

Wat heb je nodig voor een reading?

Voor een reading heb je een set engelenkaarten nodig. Het is goed om zelf naar een winkel te gaan en intuïtief te voelen welke set kaarten goed bij jou past om mee te werken. Bovendien is het handig om in een rustige ruimte te zijn, zodat er geen externe invloeden zijn die het contact met de engelen kunnen verstoren.

Hoe gaat een reading in zijn werk?

De schrijfster van dit artikel is voor een reading bij engelen healer Karin op bezoek gegaan. Dit ging als volgt:
Karin vroeg of Trendy een specifieke vraag had. Deze had Trendy niet, maar toch was ze wel heel erg benieuwd om te weten welke boodschap de engelen voor haar hadden.

Karin begon met het vasthouden van Trendy’s handen om zo energetisch contact te maken. Daarna vroeg ze aan aartsengel Michaël wat hij wilde vertellen. De engelen werden direct enthousiast, want Karin legde al heel snel glimlachend 3 kaarten neer. Deze kaarten vertelden iets over de situatie op dat moment. Als de boodschappen van links kwamen, wist Karin zeker dat ze van de engelen afkomstig waren. De titel van de eerste kaart was Eigen Ondernemerschap. Ze zei dat het Trendy’s missie is om mensen met elkaar te verbinden. Zonder dat ze er bewust van is, zet Trendy heel veel in gang. Dit gaat haar makkelijk af en geeft haar veel vreugde. De tweede kaart heette Kind. Karin gaf door dat het innerlijk kind van Trendy aandacht wilt. Hij voelt zich ongezien. Het zou daarom goed zijn om contact te maken met het innerlijk kind, door letterlijk te vragen: Innerlijk kind wat heb je nodig? Het innerlijk kind, staat voor de emoties die je als kind bij je draagt. De derde kaart was Frisse Lucht. Karin zei dat vrijheid heel belangrijk is voor Trendy en dat healing door middel van natuur goed zou zijn voor haar. Na de uitleg van de 3 kaarten mocht Trendy nog een vraag te stellen die dieper inging op een van de onderwerpen. Daarna mocht ze zelf de kaarten bekijken en de bijbehorende tekst lezen. Karin eindigde de sessie met het bedanken van de engelen. Later legde ze uit dat je de kaarten niet letterlijk moet interpreteren. Ze zijn symbolisch bedoeld. Zo hoeft een kaart waar huwelijk opstaat niet te betekenen dat je gaat trouwen. Het zou kunnen betekenen dat je liever mag zijn tegen jezelf. Of meer toewijding mag hebben voor je eigen overtuigingen in het leven.

Is een engelenreading iets voor mij?

Iedereen die ouder is dan 7 kan een engelenreading krijgen. Als je jonger bent dan 7 ben je energetisch nog heel sterk verbonden met je ouders waardoor je een vertekend beeld kan krijgen bij een legging. Het is dan niet duidelijk of het over jouw energie gaat of over je die van je ouders. Daarnaast is het belangrijk dat je er open en onbevooroordeeld in staat. Voor verschillende geestelijke klachten kun je een reading doen, maar ook bij lichamelijke klachten kun je langsgaan. De engelen zeggen dat ziekte een functie heeft. Als je dus wilt weten welke functie jouw ziekte heeft, is het goed om een reading te laten doen. De eigen verantwoordelijkheid is hierbij erg belangrijk. Een voorbeeld hierbij is iemand die last heeft van migraine. Dit kan beteken dat je veel in je hoofd zit, veel gedachten hebt maar ook zou het kunnen beteken dat je te veel oordeelt.

Wat zijn de positieve effecten van een reading?

  • Bewustwording
  • Verlichting
  • Inzicht
  • Vertrouwen

Zou ik zelf ook een engelenreading kunnen geven?

Als je zelf wilt leren om reading te geven, is het verstandig om een workshop te volgen. In de workshop leer je hoe je contact maakt met de engelen. Verder leer je zuiver te werken zonder ego en oordeel. Bovendien leer je te vertrouwen op je intuïtie en de boodschappen die je doorkrijgt. In de workshops van Karin wordt er ook contact gemaakt met je persoonlijke beschermengel. Je leert deze kennen en krijgt de naam van jouw persoonlijke engel door. Wil je zelf een reading of workshop volgen? Hier staat een overzicht van verschillende engelentherapeuten in Nederland.

Lees verder

© 2014 - 2018 Ascension, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
De Engelen om je heenmijn kijk opDe Engelen om je heenEngelen worden tegenwoordig niet meer alleen in de sfeer van de religie genoemd waar ze met name worden beschouwd als de…
Boekrecensie: Healing met Engelen van Doreen VirtuerecensieBoekrecensie: Healing met Engelen van Doreen VirtueIn dit boek van Doreen Virtue wordt uitgelegd hoe iedereen de hulp van engelen kan inschakelen. De schrijftaal is duidel…
Boekbespreking: Hoog in de hemelBoekbespreking: Hoog in de hemelHoog in de hemel is het tweede boek van de Ierse schrijfster Lorna Byrne. Beide boeken gaan over haar ervaringen met eng…
Leven met engelenLeven met engelenJe eigen beschermengel waakt dag en nacht over je. Hoe is het om te leven met engelen en hoe maak je contact met je eige…
Boekrecensie: “Engelen”recensieBoekrecensie: “Engelen”Annelies Hoornik schreef dit leuke, aardse boek in 2009 en kent inmiddels al meerdere drukken. Het boek met de subtitel…
Bronnen en referenties
  • Karin Witte, engelenhealer

Reageer op het artikel "Wat is een engelenreading?"

Infoteur: Ascension
Laatste update: 16-08-2015
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Diversen
Mijn kijk op…
Schrijf mee!