InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Filosofie > The Secret: Your wish is my command

The Secret: Your wish is my command

The Secret: Your wish is my command Je vindt het boek terug in alle bestseller-lijsten ter wereld en ook in de meest modale boekhandel lacht de prachtige cover van "The Secret" je uitnodigend toe.

Uw wens is mijn beveling

"The Secret", het boek van auteur Rhonda Byrne met verschillende Amerikaanse succesgoeroes als mede-auteurs, werd inmiddels door miljoenen mensen over de ganse wereld gekocht en, naar wij mogen aannemen, ook gelezen. Ook de dvd met de gelijknamige titel gaat als zoete broodjes over de toonbank.

Wat is the Secret?

Een hype? Een gigantische marketingstunt ? Of de absolute weg naar geluk en overvloed? Voor wie de aanbevelingen in het boek in zijn dagelijkse leven toepast, blijken alle poorten naar welvaart, succes, overvloed en geluk open te gaan. Het ware geheim, The Secret dus, zou de "Law of Attraction" zijn, de wet van aantrekking in de vorm van de universele energie die in alles en iedereen aanwezig is.

De kunst is om al wat je gerealiseerd wenst te zien in je leven, zorgvuldig op te schrijven in concrete doelstellingen, waarvan je een plaatje maakt in je geest. Deze wensbeelden dien je dagelijks in een meditatieve toestand te visualiseren alsof ze reeds werkelijkheid zijn geworden. De wet van aantrekking zorgt dan onvermijdelijk voor de realisatie van al je wensen in je leven. Je "wensen" worden zo de "bevelen" aan het universum.

Wat weinigen weten is dat auteur Rhonda Byrne het schrijven van The Secret heeft gebaseerd op een honderd jaar oud boek van een zekere Wallace Wattles "The Secret of getting Rich", dat ze van haar dochter als geschenk kreeg op een moment dat haar leven een puinhoop was. De principes uit dit boek hebben geleid tot het huidige wereldsucces van "The Secret".

Hoe The Secret te gebruiken?

Volg dagelijks de volgende stappen en je leven zou op persoonlijk, professioneel en financieel vlak een spectaculaire positieve wending moeten krijgen. Let wel, je moet absoluut zeker weten wat je wil aantrekken in je leven en uitsluitend daarop focussen:
  1. Visualiseer elke morgen en avond je doelstellingen en verlangens en VOEL alsof ze reeds gerealiseerd zijn.
  2. Maak een visioenbord of droomboek met plaatjes en beelden van al wat je wenst aan te trekken in je leven.
  3. Zet negatieve gedachten ONMIDDELLIJK om in positieve gedachten en focus steeds opnieuw op wat je werkelijk wilt.
  4. Cultiveer elke morgen een houding van DANKBAARHEID over al het mooie en waardevolle in je huidig bestaan.
  5. Onderneem actie met geïnspireerd handelen door middel van een stappenplan van al je doelstellingen en volg je intuïtie.
  6. Bevestig voortdurend dat de Wet van Aantrekking werkt in je leven door kleine overwinningen te noteren als kleine stappen die je uiteindelijk zullen leiden naar meer welvaart, succes en geluk in je leven.

... Of lees "The Secret" en bekijk de dvd...Je zal immers nooit weten of het werkt alvorens je de keuze hebt gemaakt om het uit te proberen. Om het met de woorden van Henry Ford te zeggen : "Of je nu denkt het te kunnen of denkt het niet te kunnen, je hebt altijd gelijk"... Want gedachten worden dingen !
© 2008 - 2019 Ludodeh, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Succesvolle bekende mensen door The Secret methodeSuccesvol willen we allemaal wel zijn. Toch krijgt lang niet iedereen dat voor elkaar. Waarom lukt het de een wel en de…
Striemen genezen via The Secret en visualisatieJe hebt al over The Secret horen spreken, nietwaar? Voor het geval dit niet zo zou zijn… De film beweert dat je in je le…
Voordelen en nadelen van de app SecretSecret is een erg populaire app onder jongeren. Met behulp van de Secret app kunnen anoniem berichten en foto's worden g…
Victoria's SecretVictoria's SecretWie kent er tegenwoordig niet het lingeriemerk Victoria's Secret? Ze staan bekend om hun mooie modellen en hun prachtige…
Huidverzorging: Gamila SecretGamila Secret zeep verzorgt de huid en stimuleert de natuurlijke balans en het ademen van de huid. Puur natuur en uiterm…
Bronnen en referenties
  • The Secret - Rhonda Byrne The Secret of getting Rich - Wallace Wattles

Reageer op het artikel "The Secret: Your wish is my command"

Reactie

Ellen B., 16-02-2012 18:15 #1
WAARSCHUWING
Ik heb me heel lang bezig gehouden met dit onderwerp.
The Secret is al lang geen geheim meer namelijk.
In mijn tijd was het meer de kracht van het positief denken.
Het is gevaarlijke matrerie, dus vandaar mijn reactie. Als waarschuwing.

Op zich klopt het wel ongeveer wat er in deze blog staat, maar toch ook weer niet.
Soms overkomt je iets waar je nooit aan gedacht hebt, of waarvan je gedacht hebt dat je het niet verdiende.
Andersom ook: iets waar je vast van overtuigd was, gebeurt niet.
Er bestaat namelijk ook nog zoiets als karma en een soort van levensopdracht.
Ook kiest je Hogere Zelf soms voor iets anders dan je ego, en dat is maar goed ook.

Als jullie werkelijk denken dat je alles kunt manifesteren waar je in gelooft, hoe kan het dan dat psychotische mensen die denken dat ze kunnen vliegen, gewoon te pletter vallen?
Hoe kan het nou dat je zus kanker krijgt terwijl ze zo'n liefdevol mens was en nooit iets ongezonds at of deed?
En hoe kan het dat kinderen al allerlei ellende creeen voor zichzelf ondanks dat ze nog nauwlijks bewustzijn hebben? En hoe zit het met het leed van dieren?

Dat zijn vragen waar je mee blijft worstelen.
Maar een nog groter gevaar is, dat je niet meer los kunt laten. Dat je voortdurend bezig bent met wat je aan het manifesteren bent.
Je wordt zelfs bang voor je 'negatieve' gedachten, gevoelens en overtuigingen.
Je probeert dat dan weer gauw te vervangen door iets positiefs, want oh jee!
Angst is het gevolg.
En dat niet alleen, je zit ook voordurend in je hoofd. Denken, denken, en nog eens denken, want daar speelt alles zich af.
Zo wordt je ego steeds groter en kom je steeds verder van je werkelijke zelf af te staan.

Op dat moment werd ik dus zwaar depressief!
3 Jaar lang. Ik kon letterlijk niks meer en toen moest ik wel loslaten.
Met een antidepressivum ben ik weer uit deze hel gekomen, maar het had niet veel gescheeld, of ik was hier niet meer geweest.

Toen ik weer normaal kon denken en functioneren, liet een vriend van mij een keer 'per ongeluk' een boek achter. Ik bladerde er even in en zag alleen maar het woord OVERGAVE staan. De letters schreeuweden me toe en ik kon er onmogelijk omheen.

Sindsdien loopt alles zoals het lopen moet.
Ik heb een paar mensen verloren door de dood of anderwijs, mijn twee katten zijn vlak na elkaar gestorven, Ik ben verhuisd, heb weer 2 nieuwe katten enz enz enz.
Ik neem het zoals het komt. Weet dat wat er gebeurt het beste voor me is. Dat er lessen in zitten die ik moet leren of me gelukkiger zal maken.
Lijkt niet erg veel soeps misschien, maar ik voel me prima. Heb mijn angst afgelegd en leef volledig in het hier en nu.
Het is eindelijk rustig in mijn hoofd.
Ik bepaal nu zelf wat ik denk en dat is totaal nieuw.
Soms vraag ik nog wel eens hulp van het Universum, maar niet zo vaak meer.

Wat ik wel aan het positief denken heb overgehouden is overvloed. Geld bijv.
Dat is iets waar ik altijd meer dan genoeg van heb. Dat is wel makkelijk.
Maar verder heb ik niet veel meer nodig en dat had ik wel toen ik nog bewust mijn eigen leven probeerde te creeeren. Ik moest dit nog hebben en dat en oh ja ook dat nog. Het hield nooit op en ik leefde alsmaar in de toekomst.

Ik weet niet of iemand hier een boodschap aan heeft, want toen ik nog middenin deze fase zat, liep ik ook met enorme oogklepppen op.
Vond echter toch dat ik het moest proberen.

Infoteur: Ludodeh
Gepubliceerd: 28-08-2008
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Filosofie
Reacties: 1
Schrijf mee!