InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Drugs > Hoe een joint te draaien

Hoe een joint te draaien

Joints draaien is voor sommigen een gemak, maar anderen weten nog niet precies hoe ze dit moeten aanpakken. Het is goedkoper om losse wiet of hasj te kopen dan een voor gedraaide joint te moeten kopen, maar dan moet je dus zelf kunnen draaien. Gelukkig is het helemaal niet zo moeilijk en na het een paar keer geprobeerd te hebben moet het goed lukken.

De joint

Er zijn verschillende soorten joints, maar we beginnen hier gewoon met een simpele en meest veel voorkomende. Deze is ook het makkelijkste om te draaien. Het draaien van een joint bestaat uit een aantal stappen, waar je bepaalde spullen voor nodig zult hebben. Deze spullen zijn allemaal bij de plaatselijke sigarenwinkel of supermarkt te halen, met uitzondering van de hasj of wiet. Die laatste moet je apart bij een legale coffeeshop kopen.

Benodigdheden:

  • Shag
  • Grote vloeitjes
  • Wiet/Hasj
  • Filters

Het draaien

Het draaien van een joint zal na verloop van tijd geen moeite meer kosten en is dan in zo'n tien minuten zeker wel te doen. Zoals alles baart oefenen kunst. Het is echt niet moeilijk, maar je moet het wel even doorkrijgen. Met dit stappen plan moet het prima te leren zijn.

Stap 1

Maak een mix van wiet, hasj, of beide en de shag. De verhouding zou ongeveer één vierde wiet/hasj en drie vierde shag moeten zijn. Als je meer doet is dat ook prima, maar let wel op dat je niet te veel doet. Zorg dat dit een goed geheel wordt met niet te veel lucht ertussen. Vorm de mix al in de vorm van jouw joint, een lange en dunne vorm zou dus het eind resultaat moeten zijn. Op deze manier is het makkelijk op jouw vloeitje te leggen.

Stap 2

Rol één filter op tot de opening zo'n drie millimeter is. Deze opening wil je niet te groot hebben, dan heb je namelijk de kans dat jouw tabak er doorheen komt en dat is echt niet lekker. Als je deze opgerold hebt en hij blijft niet zitten, kun je er altijd een klein plakbandje omheen doen. Leg het opgerolde filtertje aan het begin van je vloeitje en zorg dat deze op zijn plaats blijft. Hem er later nog indoen is een stuk lastiger en onhandiger.

Stap 3

Dit is het moeilijkste gedeelte van het draaien van een joint. Het is ook duidelijk het belangrijkste gedeelte. Als het goed is ligt het vloeitje nu voor je neus met jouw shag en wiet/hasj mengsel er goed over verdeeld en aan het begin de filter. In het begin zal dit onderdeel nogal priegelen worden, maar het zal vanzelf beter en gemakkelijker gaan. Pak om te beginnen het hele ding op en begin in het midden met rollen, naar buiten toe bewegend. Zorg ervoor dat je het rollen voornamelijk met je duimen doet en gebruik de rest van jouw vingers om te steunen en drukken waar nodig. Als je uitgerold bent en voelt dat het stevig ligt, lik dan aan het vloeitje en druk deze goed dicht.

Nu is de joint klaar om geroken te worden. De beste joints zijn stevig gedraaid, maar niet te strak, anders hoest jij je kapot tijdens het blowen. Als de joint te los is brandt hij zo op en rookt hij niet lekker. Zoals al eerder gezegd, oefening baart kunst.
© 2011 - 2019 Sfinx, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Drugsgebruik: Hasj en WietDrugsgebruik: Hasj en WietHasj en wiet worden in Nederland veel gebruikt. Vooral pubers, die willen experimenteren hebben veel interesse in deze d…
Hennep: Wiet en HasjAls je wiet hebt gehad kun je je heel raar en zweverig voelen en je moet dan overal om lachen. Het kan ook juist het teg…
Is cannabis tegenwoordig sterker dan vroeger?Is cannabis tegenwoordig sterker dan vroeger?Is cannabis tegenwoordig sterker dan vroeger? Als je cannabis koopt, in de vorm van wiet of hasj bijvoorbeeld, dan weet…
Goedkoop sigaretten rokenStoppen met roken is natuurlijk het allerbeste wat je kunt doen, maar helaas lukt dit lang niet iedereen. Als je nog ste…

Reageer op het artikel "Hoe een joint te draaien"

Reactie

Komopzeg, 04-03-2013 11:51 #1
Plakbandje erop? Absoluut niet doen. Hete rook komt in aanraking met kunststof, dat smelt deels weg en komt in de rook en adem je dan in. Giftig! Als je toch een 'plakbandje' of zo wilt gebruiken "(amateur) - pak dan een stukje plakrand van een vloeitje. Gewoon plakrand afscheuren en natmaken en plakken.

Infoteur: Sfinx
Gepubliceerd: 14-11-2011
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Drugs
Reacties: 1
Schrijf mee!