InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Drugs > Recepten met cannabis (wiet) en hun werking

Recepten met cannabis (wiet) en hun werking

Recepten met cannabis (wiet) en hun werking In Nederland is het (persoonlijk) gebruik van cannabis, oftewel wiet, legaal. Hier zijn natuurlijk wel bepaalde regels aan verbonden. Er zijn mensen die cannabis nemen voor bepaalde medische klachten. Cannabis hoef je niet alleen te roken, je kunt het ook in verschillende recepten verwerken. Is een keer iets anders.

Adviezen vooraf

Voordat je aan deze recepten begint is het belangrijk om onderstaande adviezen in acht te nemen.Cannabis mag dan wel legaal zijn, het blijven toch verdovende middelen met bijwerkingen! Gebruik dus met mate!
  • Heb je geen ervaring met het gebruiken van cannabis, neem dan zeker niet teveel in één keer! Neem eerst een klein hapje en wacht af hoe je lichaam erop reageert. Afhankelijk daarvan kun je je gebruik aanpassen.
  • Cannabis kan gevoelens en emoties die je hebt vele malen versterken. Hierdoor is het zeer onverstandig om cannabis te gebruiken als je in een negatieve bui bent, bijvoorbeeld depressief of boos. Dit kan vervelende gevolgen hebben voor een ander en ook voor jezelf.
  • Cannabis heeft bij iedereen een andere uitwerking en bij sommigen heeft het helemaal geen uitwerking.
  • Het kan 20 minuten tot een uur duren voordat je de effecten gaat merken en het effect blijft zo'n 3 tot 5 uur, afhankelijk van de gebruikte hoeveelheid.

Recept voor Spacecake

Het volgende recept is voor een cake waar cannabis / wiet in verwerkt is, de zogenaamde Spacecake. Het recept is voor gebruik voor meerdere porties. Het recept is eigenlijk dat van een gewone cake maar dan met de cannabis toegevoegd aan het beslag.

Benodigde ingrediënten

  • 200 gram bloem
  • 200 gram zachte boter
  • 8 gram cannabis/wiet
  • 3 eieren
  • 1 zakje bakpoeder
  • 1 zakje vanillesuiker
  • Een snufje zout
  • Klein scheutje melk

Bereiding

Verwarm de oven voor op 180 graden voor ongeveer 10 minuten. Vet het bakblik/cakevorm in met boter of olie. Van de 8 gram cannabis / wiet gebruik je alleen de bladeren en niet de takjes, deze zijn niet eetbaar. De bladeren verkruimel je tot kleine stukjes. Meng alle overige ingrediënten van de cake door elkaar en mix daarna met de mixer tot een glad beslag. Nu kun je de verkruimelde cannabis toevoegen aan het beslag. Mix daarna het geheel nog eens een minuut of 2 op een hoge snelheid tot een luchtig beslag. Het beslag kun je nu in het bakblik/cakevorm gieten. Zet deze nu in het midden van de oven en bak de cake 55 ot 60 minuten op 180 graden. Laat na het bakken de cake eerst goed afkoelen voordat je het uit het bakblik / cakevorm haalt.

Recept voor Cannabis / Wiet pizza

Ingrediënten

  • 1 kant en klare pizza bodem
  • 1 klein blikje tomaten puree
  • 1/2 gele paprika in stukjes gesneden
  • 75 gram gesneden champignons
  • 1/2 ui in dunnen ringen gesneden
  • 2 plakken ham of salami naar keuze en in stukjes gesneden
  • 100 gram gemalen kaas
  • zwarte olijven heel / half of in stukjes gesneden
  • olijf olie
  • 1/4 theelepel italiaanse kruiden
  • 7 gram gemalen blad cannabis/wiet of 3 gram gemalen toppen (als je je eigen plantjes hebt)

Bereiding

Verwarm de oven voor op 220 graden. Bak de ui en de paprika stukjes in olijfolie op een laag vuurtje tot ze zacht zijn. Voeg hier de cannabis/wiet aan toe en ook de champignons. Laat dit geheel enkele minuten op een laag vuurtje zachtjes doorkoken. Meng ondertussen de italiaanse kruiden door de tomatenpuree en smeer deze over de pizza bodem. Bedek de pizza met de ham of salami en de olijven. Nu kun je het groentenmengsel verdelen over je pizza. Hier gaat dan weer de kaas overheen en je pizza kan in de oven. Bak de pizza in een hete oven op 220 graden voor ongeveer 10 tot 15 minuten.
Gerelateerde artikelen
Van wiet afkickenVan wiet afkickenVan wiet afkicken is een wens die veel wietgebruikers op een gegeven moment gaan koesteren. Deze wens hoeft echter geen…
Drugsgebruik: Hasj en WietDrugsgebruik: Hasj en WietHasj en wiet worden in Nederland veel gebruikt. Vooral pubers, die willen experimenteren hebben veel interesse in deze d…
De feiten over wietDe feiten over wietDe werking van wiet op het lichaam kan allerlei effecten hebben. Het veranderd in de eerste plaats het bewustzijn. Wiet…
Wiet voor medicinaal gebruikMomenteel is wiet in Nederland bij de apotheek verkrijgbaar. Deze wiet wordt onder toezicht van de overheid gekweekt. Al…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: 510318, Pixabay
  • www.wikipedia.org/cannabis

Reageer op het artikel "Recepten met cannabis (wiet) en hun werking"

Infoteur: Esthercita79
Laatste update: 18-11-2015
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Drugs
Schrijf mee!