InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Diversen > Orginele kaarten en cadeautjes versturen per post

Orginele kaarten en cadeautjes versturen per post

Orginele kaarten en cadeautjes versturen per post Kaartjes en cadeautjes versturen of ontvangen per post is altijd leuk. Alleen is het iedere keer weer een uitdaging om het geschikte cadeau te vinden voor vaderdag, moederdag, verjaardag en dan ook nog orgineel uit de hoek te komen. Toch zijn er tal van online mogelijkheden om leuke en orginele kaarten en cadeautjes te versturen. Wat denk je bijvoorbeeld van heuse flessenpost, zelfgemaakte kaart, kaars bedrukt met foto en noem maar op. Op internet vindt je wat je zoekt.

Flessenpost

Geschiedenis

Flessenpost is een middel van comuniceren die vroeger vooral door zeelieden werdt gebruikt. Een fles met daarin een briefje met boodschap werd in zee gegooid. Men hoopte dan dat de fles ergens aan zou spoelen en dat de boodschap gelezen werd. Deze boodschappen konden een noodkreet zijn een laatste groet aan de familie, maar ook een grapje.
In 1940 werd flessenpost zelfs gebruikt voor spionage. Een bejaarde man uit Friesland verstuurde destijds per flessenpost zijn verzameling militaire gegevens per flessenpost. Deze man ontving uiteindelijk een lintje voor zijn daad.

Moderne flessenpost

Anno 2011 wordt flessenpost niet meer gebruikt als communicatiemiddel. Soms wordt er nog wel eens flessenpost verstuurd, dit dan vergelijkbaar met een ballonnenwedstrijd of als evenement van een juttersmuseum, maar garantie dat je bericht ook daadwerkelijk gelezen wordt heb je niet.

Toch is het ook mogelijk om eens een orginele boodschap per flessenpost te sturen in plaats van een doorsnee kaart. Diverse webwinkels specialiseren zich op het versturen van flessenpost. De ontvanger krijgt dan per post een flesje met daarin een briefje met jou persoonlijke boodschap.

Flessenpost online versturen kan o.a bij:

  • www.flessenpost.nl
  • www.flessepost.net
  • www.flesperpost.nl

Kaars bedrukt met eigen foto

In ruim 70% van de huishoudens worden regelmatig kaarsen gebrand. Op de plaatsen waar geen kaarsen worden gebrand, kom je toch wel vaak een mooie kaars ter decoratie tegen. Kaarsen zijn daarom bij uitstek geschikt om cadeau te geven. Op internet zijn er diverse mogelijkheden om je kaars te laten bedrukken met je eigen foto of boodschap. De kaars die ontstaat heeft vaak een emotionele waarde en zal mede om zijn schoonheid vaak enige tijd tentoongesteld worden in de huiskamer voordat hij aangestoken zal worden.

Kaarsen laten bedrukken met eigen foto kan o.a bij:

  • www.yoursurprise.nl

Orginele kaarten met eigen foto's

In de winkel zijn tal van leuke kaarten te koop met stuk voor stuk prachtige afbeeldingen. Toch missen deze kaarten vaak een orgineel en persoonlijk tintje. Hierdoor is in de twintig jaar na 1990 het zelf maken van kaarten erg in opkomst. Diverse creatieve hobby's worden hier voor gebruikt te denken aan: Origami, 3D knippen, Pergomano en Embossing.

Echter is deze vorm van creativiteit niet voor iedereen weggelegt. Toch is het nog steeds mogelijk om orginele en persoonlijke kaarten te versturen. Sinds 2010 is het maken van een foto kaart erg populair geworden. Door het uploaden van je eigen foto's maak je prachtige kaarten die erg dierbaar zullen zijn voor de ontvanger.

Een leuke site om te gebruiken voor het versturen van jou eigen orginele foto kaart is: www.Kaartje2GO.nl Deze site is in 2008 als beste getest door de Consumentenbond. In 2011 kwam deze site weer als winnaar uit de bus, maar dit maal uit een onderzoek gehouden door Kassa.

  • Andere sites waar je met je eigen foto's kaarten kunt maken zijn o.a:
  • www.fotokaarten.nl
  • www.postkaarten.nl

Chocolade telegram

Nog een orginele manier om een boodschap te versturen is een chocolade telegram. Deze manier is niet alleen erg orgineel, maar ook nog eens erg lekker. Welke ontvanger vindt het nou niet leuk om een boodschap te ontvangen, waarbij de letters van chocolade zijn!

Een chocolade telegram kan besteld worden bij:

  • www.greetz.nl
  • www.bestelkado.nl

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Besparen: Zelf cadeautjes makenBesparen: Zelf cadeautjes makenHet hele jaar door is er van alles te vieren. Verjaardag, geboorte, huwelijk , kinderfeest, er is altijd wat! Om nu niet…
Sinterklaas spelSinterklaas spelEen leuk en gezellig spel om met de hele familie te spelen op sinterklaasavond. Het kan natuurlijk ook als kerstspell ge…
Hoe zorg je voor een leuk en origineel cadeau?Hoe zorg je voor een leuk en origineel cadeau?Er zijn heel wat gelegenheden waarbij het netjes is om een cadeautje mee te nemen. We hebben allemaal wel eens moeite me…
Originele kerstkaarten maken met internet en foto'sOriginele kerstkaarten maken met internet en foto'sIeder jaar verstuurt ongeveer 90% van alle Nederlanders traditiegetrouw kerstkaarten naar vrienden en familie. In vele g…
Cadeau voor hem  Wat kan je voor mannen kopen?Cadeau voor hem Wat kan je voor mannen kopen?De meeste vrouwen vinden het meestal moeilijk om een cadeau te kopen voor een man. Ze moeten lang nadenken om te besliss…
Bronnen en referenties
  • www.kaartje2go.nl
  • www.greetz.nl
  • www.bestelkado.nl
  • www.flessenpost.nl

Reageer op het artikel "Orginele kaarten en cadeautjes versturen per post"

Infoteur: Tekstschrijvert
Gepubliceerd: 03-06-2011
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Diversen
Special: Kerstwensen
Schrijf mee!