InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Diversen > Lof tijdschrift voor werkende moeders met ambitie

Lof tijdschrift voor werkende moeders met ambitie

Een tijdschrift voor werkende moeders met ambitie gemaakt door werkende moeders. Moeders die graag succesvol zijn op zowel haar werk als thuis bij haar kinderen. Hoe combineren zij werk en gezin? Welke thema´s komen aan bod? Was de oprichting van het blad Lof voor en door werkende moeders een antwoord op de behoefte van veel werkende vrouwen?

Wat is lof?

Lof is een tijdschrift speciaal opgericht voor werkende moeders met ambitie. Het tijdschrift bestaat sinds 2007 en is opgericht door Jolanda Holwerda. Het tijdschrift verschijnt 4 keer per jaar.

Jolanda Holwerda

De oprichtster van het blad Lof is zelf een werkende moeder. Begin 2006 kreeg zij een droom om een blad te gaan maken voor werkende moeders om een platform te maken voor andere werkende moeders waar ervaringen gedeeld kon worden over de combinatie werk en moederschap. Voor veel vrouwen betekent het niet dat hun ambities verdwijnen nadat ze moeder zijn geworden en tegelijkertijd willen deze werkende moeders graag goede moeders zijn. De behoefte aan deze platform bleek groot te zijn en zo werd Lof geboren.

Tijdschrift

Het tijdschrift Lof wordt gemaakt door werkende moeders voor werkende moeders die allen graag gezin en kinderen op een positieve manier willen combineren met werk en carrière en ambities hebben op beide fronten. Zeker voor die vrouwen die graag werken en graag moeder zijn, zal het blad een grote herkenning oproepen.

Ambitie

Volgende de makers van het tijdschrift voor de werkende moeder, is ambitie de ware sleutel tot succes. De ondertitel van het tijdschrift Lof is dan ook: voor moeders met ambitie. Volgens de makers van het blad is het een leugen dat de Nederlandse vrouw vaak wordt verweten geen ambitie te kennen. In de wereld van de Lof vrouw, is succes een keuze. En iedere werkende vrouw die ambitie toevoegt aan haar keuze van succes, vergroot haar kansen.

Waarom

Waarom een tijdschrift voor moeders met ambities? Bestaan er geen voldoende tijdschriften speciaal voor de vrouw? Volgens de makers van het tijdschrift Lof zou dit tijdschrift speciaal gericht zijn op de werkende moeder die haar kan inspireren bij al haar ambities. En inderdaad, zo´n tijdschrift bestond er nog niet.

Inspiratie

Het tijdschrift Lof voor werkende moeders met ambitie staan vol met interviews van vrouwelijke ondernemers, die ook moeder zijn, die allen barsten van de ambitie en hun ervaringen, adviezen, succes en tips graag willen delen met andere werkende moeders die gevoelig zijn voor de ervaringen van andere werkende moeders.

Moederschap

Ook brengt het tijdschrift Lof voor werkende moeders een ode aan het moederschap en behandelt met grote regelmaat thema´s als:
  • Stress,
  • Schuldgevoelens,
  • Hormonen en
  • Liefde.

Thema

De thema´s die voorkomen in het blad Lof voor de werkende moeder met ambitie zijn:
  • Werk en carrière,
  • Gezin en kinderen, en de
  • Balans tussen werk en gezin.

Artikelen

Het blad Lof staat vol met informatieve artikelen voor de werkende moeder die tips en adviezen geven en vol staan met levensverhalen en ervaringen van andere werkende moeders met ambitie.

Opbrengst

Een gedeelte van de opbrengsten van het tijdschrift Lof voor en door werkende moeders met ambitie gaat naar microprojecten voor moeders die daarmee hun kinderen een betere toekomst kunnen geven.
Gerelateerde artikelen
Werkende moeder in balansWerkende moeder in balansAls werkende moeder ben je steeds op zoek naar een balans tussen het ouderschap en werk. Het is lastig om de juiste comb…
Moderne vrouwen, drukke vrouwenZe doen niets dan multitasken en mindmappen. Een dag is een uitdaging met honderden taken. Alsof niets te veel is combin…
Julia Roberts in Eat Pray LoveDe Amerikaanse filmactrice Julia Roberts speelt de hoofdrol in de Hollywood film Eat Pray Love, naar de beroemde bestsel…
Geschiedenis beroepsarbeid van de vrouw eind 19de eeuwGeschiedenis beroepsarbeid van de vrouw eind 19de eeuwIn de 19de eeuw werden vrouwen niet uitgesloten van arbeid, vaak moesten ze wel werken wegens geldgebrek en armoede, maa…
MIM - Moeders Informeren MoedersMIM - Moeders Informeren MoedersWanneer je voor het eerst een kindje krijgt, verandert heel je wereld. Soms is het lastig om in één keer weer je draai t…
Bronnen en referenties
  • http://twitter.com/JolandaHolwerda
  • http://www.lofonline.nl/?ac=CMS+Version%3A+lofonline
  • http://www.ouders.nl/moff2007-lof.htm
  • http://www.lofonline.nl/pages/lofonline/preview%20Lof
  • Lof Voor moeders met ambitie Nr 2 december 2007

Reageer op het artikel "Lof tijdschrift voor werkende moeders met ambitie"

Infoteur: Roberta
Laatste update: 19-05-2011
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!