InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Diversen > Plakkies, de trendy en duurzame teenslippers

Plakkies, de trendy en duurzame teenslippers

Plakkies zijn de nieuwe trend in teenslippers. De teenslippers zijn trendy en extra bijzonder doordat ze van autobanden gemaakt zijn.

Teenslippers

Zodra de eerste warme zonnestralen ons in Nederland bereiken in het voorjaar, gaan we weer denken aan korte broeken, rokjes en luchtige slippers aan onze voeten. De teenslipper is daarbij een populair model. We kennen de oude zogenaamde flipflops, het meest eenvoudige model teenslipper. Inmiddels zijn ook de Birkenstocks legendarisch geworden om hun trendy uiterlijk en door geliefd te zijn onder celebrities. Sinds kort is hier een zeer trendy én duurzame teenslipper aan toegevoegd: de Plakkies.

Wat zijn Plakkies

De Plakkies zijn op initiatief van studenten van de TU in Delft ontworpen door de Nederlandse schoenontwerper Jan Jansen. Door deze ontwerper is een trendy model teenslipper ontworpen, met als patroon afdrukken van tekeningen van Afrikaanse weeskinderen. De zolen van de Plakkies zijn gemaakt van gebruikte autobanden. Dit laatste maakt de Plakkies bijzonder ten opzichte van andere merken teenslippers. Deze autobanden werden voorheen verbrand, waardoor luchtvervuiling ontstond. Naast het hergebruik van oude autobanden is er ook voor gekozen de Plakkies te vervaardigen met zoveel mogelijk Afrikaanse grondstoffen, zoals het leer waarmee de Plakkies zijn gemaakt. In de toekomst zal de gehele slipper gemaakt worden van Afrikaanse materialen. Doordat de slippers ook in Afrika gefabriceerd worden, hebben meer mensen de beschikking over een inkomen en daarmee de mogelijkheid een beter leven op te bouwen. Bovendien worden de werknemers van de betreffende fabriek voorzien van voedsel en aidsmedicijnen. Verder gaat een deel van de opbrengst naar de Stichting Kidsrights, die ervoor zorgt dat kinderen in Afrika vooruit geholpen kunnen worden naar een betere toekomst.

Waar komt de naam Plakkies vandaan?

De naam Plakkies is het Zuid-Afrikaanse naam voor slippers. De Plakkies worden door middel van leuke posters met Zuid-Afrikaanse teksten onder de aandacht gebracht van het Nederlandse publiek.

Wat kosten de Plakkies en waar zijn ze verkrijgbaar?

De plakkies zijn sinds 14 mei 2009 te koop in Nederland. De prijs per paar is 39.95. Deze prijs is voor een duurzame teenslipper zeker niet duur. Bovendien steun je met aankoop van een paar Plakkies het goede doel. De Plakkies worden inmiddels verkocht bij diverse winkels in Nederland, o.a. bij: America Today, Sacha, De Bijenkorf. Bij de Bijenkorf zijn de Plakkies ook online verkrijgbaar. De plakkies zijn verkrijgbaar in diverse kleuren en modellen en voor dames en voor heren. Verwacht wordt dat de Plakkies dé zomertrend gaat worden op het gebied van teenslippers. Overigens zijn de Plakkies voorzien van een goed voetbed, zodat ook het draagcomfort gewaarborgd is.

Meer informatie

Informatie over verkoopadressen kun je vinden op de website www.theubuntucompany.co.za. Hier valt ook te lezen dat er in het volgende zomerseizoen van 2010 in nieuwe modellen zullen worden geleverd én dat de naam "Plakkies" zal veranderen.
Gerelateerde artikelen
Autoband aan je voeten: plakkiesHet lijkt wat raar, want wie heeft nu een autoband aan zijn voeten. Sinds de productie van de Afrikaanse Plakkies zijn d…
Havaianas slippers, wat zijn dat voor flip flops?Havaianas slippers, wat zijn dat voor flip flops?Havaianas teenslippers zijn hippe flip flops slippers of sandalen, die in de zomer van 2010 zelfs hipper zijn dan de pop…
Birkenstock slippers online kopen Waar moet je opletten?Birkenstock slippers en schoenen geven veel steun aan je voeten door hun speciale voetenbed. Deze slippers zijn dus goed…
Het succes van BirkenstocksBirkenstock sandalen en teenslippers, nu helemaal hot onder het jonge publiek! Momenteel in de winkels niet aan te slepe…
Shick* schoenen: high fashion, low budgetShick* schoenen: high fashion, low budgetIn februari 2010 is er een nieuw schoenenmerk gelanceerd in Nederland. Shick* is een schoenenmerk wat high fashion shoes…
Bronnen en referenties
  • www.plakkies.co.za

Reageer op het artikel "Plakkies, de trendy en duurzame teenslippers"

Reacties

Rinie, 06-08-2009 15:25 #3
Hallo allemaal, ik heb ze vandaag gekocht in de winkel en ik moet zeggen, ze lopen heerlijk
wou dat ik ze eerder gekocht had. Hoop dat er nog meer artikelen van plakkies te koop zijn, waar kan ik ze online bestellen?
met vriendelijke groet
Rinie

Anna Tossings, 04-08-2009 10:31 #2
Geweldig! Had er al eerder van gehoord, wist echter niet waar ze verkrijgbaar waren. Overigens is de website ww.plakkies.co.za niet te openen, helaas. Reactie infoteur, 04-08-2009
Het klopt dat de website niet te openen is, deze is inmiddels veranderd. Ik heb het artikel hierop aangepast.
Hartelijk dank voor je reactie, Anna.

Claudia, 06-07-2009 18:14 #1
Wel een leuk initiatief, misschien komen ze binnenkort wel online verkrijgbaar tussen de andere trendy teenslippers

Infoteur: Ceetee
Laatste update: 04-08-2009
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Diversen
Reacties: 3
Schrijf mee!