InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Diversen > Kleed je Slank!

Kleed je Slank!

Kleed je Slank! “Een slanker voorkomen zonder af te vallen”, focust zich op het gezicht. Wat kun je doen met make-up om slanker te lijken. Veel, zoals blijkt. het belang van goede cosmetica is hiermee weer aangetoond. Toch is make-up niet de enige bepalende factor om slanker te lijken. Je kunt veel meer doen, behalve elke dag 15 sit-ups en een half uur bewegen in de sportschool.

Draag passende kleding

Als je naar Rosanne Barr kijkt in de film She-Devil, dan is dat goed zichtbaar. Daarin zie je haar veranderen van een niet aantrekkelijke vrouw in een diva. En dat begint met het dragen van goed passende kleding. Als je kleding draagt die te klein is, of te strak, of knelt, dan oogt dat dikmakend. Je kunt beter één maat groter kopen wat goed past, en er daardoor jonger uit zien, als uit een vals gevoel van schaamte blijven roepen dat je toch echt maatje 41 hebt. Die maat heb je ook, alleen past die niet. En is het je al eens opgevallen, dat als je goed passende kleding draagt, dat ze je niet vragen wat voor maat of je hebt? Kortom, goed passende kleding kleed af, en zorgt ervoor dat je slanker lijkt.

Draag donkere kleuren

Donkere kleuren, zoals zwart, donkerblauw, bruin en donkergroen zijn direct slank makend. Kijk maar eens om je heen. Erica Terpstra zul je niet zien lopen in een groot hawaï shirt waarvan de kleuren je zeer aan de ogen doen. Ook Erica realiseert zich dat. En dus draagt ze donkere kleuren .Voor een direct resultaat doe je een zwart kolletje aan, een donkerblauw T-shirt of een donker grijze jurk (die kun je middels accessoires “opleuken”, je gaat tenslotte niet naar een begrafenis).

Breng een bezoekje aan de kapper

Breng een bezoekje aan de kapper en wees niet bang om daar een paar euro’s achter te laten. En nog voordat je in de stoel zit, maak je ook alvast een afspraak voor over 6 tot 8 weken. Daarna ga je zitten, en je kiest in overleg met de kapper een flatterende haarstijl. Veel mensen realiseren zich niet, dat een flatterend kapsel dat bij jou gezicht past, een enorme invloed heeft op de indruk die je maakt. Of je dik bent of niet. Als jij met een kapsel loopt wat er voor zorgt dat je er pofferig en onverzorgd uitziet, dan zie je er pofferig en onverzorgd uit. En dat is ook het enige wat de mensen onthouden. Ook als ben je 15 kilo afgevallen, het wordt niet gezien! Die eerste indruk van je hoofd blijft hangen. Praat met je kapper ook over je figuur. Een goed kapsel kan namelijk je figuur versterken of teniet doen. Een goed kapsel versterkt of verzwakt de lijnen in je figuur die je wil accentueren of verstoppen.

Wordt groter

Kijk in je schoenenkast en kijk of je schoenen hebt met een hakje. Nee? Hoppa… Naar de winkel om schoenen met een hak te kopen. 3 centimeter kan al een heel verschil maken. Het is net alsof je benen langer zijn, (de beenlijn oogt echt langer), en ook je houding is anders met hakjes. Bedenk alleen wel wat voor type schoenen met hakjes je gaat dragen. Cowboy laarzen met een schuine hak zorgen ervoor dat je groter bent, maar of het mooier is? Dan kun je beter kiezen voor een paar pumps of schoentjes met stiletto hakjes voor onder je broek. Dat heeft een veel beter effect.
© 2009 - 2019 Sysnet, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Kleed je Slank!"

Reacties

Barry, 19-03-2010 00:07 #2
Voor de mannen heb ik misschien een oplossing. Ik heb geprobeerd mijn buikje er af te krijgen, wat tot nu toe nog niet gelukt is, nu gebruik ik een buikwegshirt, die had ik bij een ero webshop besteld, lovero.nl dacht ik, deze bevat een stretchband van een soort korsetstof, hij is een beetje moeilijk aan te krijgen maar daarna zie ik er wel slanker uit en kan ik mijn mooie shirts en overhemden tenminste weer aan. Maar ik blijf nog wel trainen hoor, wil wel echt van mijn buikje af!

Tom, 23-03-2009 18:39 #1
Wat hier staat klopt! Ik hoor vaak van klanten dat ze geen getailleerd overhemd durven kopen omdat ze gezet zijn of een buikje hebben. Een goed gesneden overhemd maakt juist slanker, niet dikker!

Groet,
Tom

Infoteur: Sysnet
Laatste update: 25-03-2009
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Diversen
Reacties: 2
Schrijf mee!