InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Dating > Vegadates, dating voor vegetariërs

Vegadates, dating voor vegetariërs

Vegadates, dating voor vegetariërs Voor vegetariërs is er een speciale dating site. Geliefden eten vaak samen. Wanneer één van de minnaars vegetariër is dan wordt het op een gegeven moment een gespreksonderwerp. Koken verloopt heel anders wanneer iemand eigenlijk liever vegetarisch eet. De voorkeur voor vlees van de partner kan zelfs uitdraaien op beëindiging van de relatie. Er zijn natuurlijk vegetariërs die zo lekker koken dat ze hun vleesetende minnaar of minnares omturnen.

Inhoud:

Gratis

Vegadates is een site waar je geheel gratis kunt daten. Na een korte periode moet je betalen maar kun je nog antwoorden als iemand jou een knipoog of bericht stuurt. Hiermee is Vegadates een uitzondering tussen al de commerciële dating sites. Soms moet je vele tientallen euro´s per maand betalen. Bij Vegadates zijn de prijzen een stuk lager. Het betaalmechanisme is niet het enige opvallende bij Vegadates. Veel opvallender is het feit dat het een datingsite voor mensen is die het vegetarische dieet hanteren.

Lay-out van de site VegadatesLay-out van de site Vegadates

Rubrieken

Je kunt om verschillende redenen op zoek zijn naar een andere vegetariër. Je kunt gewoon vrienden zoeken om activiteiten samen te ondernemen. De meeste mensen zijn op zoek naar een vegetarische levenspartner. Er zijn verschillende rubrieken waarin je advertenties kunt plaatsen. De rubrieken zijn:
  • Liefde, Vriendschap,
  • Activiteiten,
  • Wonen/vakantie,
  • Spiritualiteit,
  • Diversen.
Vegetariërs zijn meestal mensen die bewust leven; vandaar dat de rubriek spiritualiteit een veel gebruikte rubriek is.

Slapend lid

Wanneer de gratis proefperiode over is en je hebt nog geen partner gevonden dan word je automatisch slapend lid. Als slapend lid kun je niet reageren op profielen. Je kunt wel gevonden worden. De enige voorwaarde is dat je naast je profiel ook een zichtbare advertentie hebt. Je kunt meerdere advertenties aanmaken in verschillende rubrieken.

Ontmoetingsdagen

Naast profielen en advertenties opstellen kun je naar ontmoetingsdagen toe gaan om in contact te komen met andere vegetariërs. Allerlei organisaties die zich op het vleesloze leven richten werken met Vegadates samen. Er is een speciaal prikbord op Vegadates voor organisaties die aanverwante activiteiten organiseren. Het heeft niet allemaal direct met daten te maken. Meedoen aan een activiteit kan op zich al voor een uitbreiding van de vriendenkring zorgen.

Veganisten

Je kunt op Vegadates aangeven in hoeverre je vegetarisch bent. Sommige mensen leven bijna vegetarisch. Dat wil zeggen dat ze zelden vlees eten. Anderen zijn helemaal vegetarisch. Sommigen zijn veganistisch. Veganisten eten zowel geen vlees als geen vleesproducten zoals honing, roomboter, kaas en eieren. Er zijn mensen die alleen raw food eten; de raw foodisten. Raw food is extra gezond eten. Zoals het woord het al zegt wordt het eten van raw foodisten niet gekookt.

Er staat op de linkpagina veel links naar andere sites die het vegetarisme hoog in het vaandel dragen. De site Vegadates heeft erg veel links die mensen bewust willen maken van het dierenleed dat plaats vindt. Ook zijn er links naar sites waarop heerlijke vegetarische recepten staan te lezen. Op deze manier is Vegadates een belangrijke informatiebron voor vegetariërs.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Gratis diensten en productenGratis diensten en productenOp internet word je doodgegooid met websites die je van alles gratis aanbieden. Echt helemaal voor niets. Maar niet elke…
Vind de juiste dating websiteElke dag gaan er meer en meer mannen en vrouwen online in de hoop dat ze daar de liefde van hun leven gaan tegenkomen, o…
Online dating sites: waar moet je voor oppassen?Online dating sites: waar moet je voor oppassen?In deze tijd van individualisme komen er steeds meer online dating sites bij. Op deze online dating sites kunnen mensen…
Meet de populariteit van een website!Wil je weten hoeveel links er naar jouw website gaan? Of naar iedere willekeurige andere website? Lees hier hoe je daar…
Bronnen en referenties
  • www.vegadates.nl

Reageer op het artikel "Vegadates, dating voor vegetariërs"

Infoteur: Tom008
Laatste update: 18-06-2015
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Dating
Special: Vegetarisch culinair
Schrijf mee!