InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Dating > Speeddating Tips

Speeddating Tips

Speeddating Tips Hier lees je een aantal tips voor als je gaat speeddaten. Speeddating is een zeer speciale vorm van daten waar weer aparte technieken belangrijk zijn. Ga jij binnenkort naar een speeddate, bereid je dan goed voor en lees eerst deze speeddating tips.

Speeddating

Speeddating is sterk in opkomst en wil jij het maximale resultaat halen uit jouw speeddate, dan zou je deze tips misschien goed kunnen gebruiken. Speeddaten houdt in dat je met meerdere personen in gesprek gaat voor een korte periode, doorgaans maximaal tien minuten. Als jij je nog niet gemakkelijk voelt om jou te “verkopen” in zo’n korte periode dan lees je hier wat nuttige tips die jou kunnen helpen om van jouw speeddate een succes te maken.

Tip 1: De eerste indruk bij speeddating

Gewoon proberen en zorg dat je er goed verzorgd uitziet. Bij speeddaten gaat het vooral om de eerste indruk en het uiterlijk is van cruciaal belang bij deze eerste indruk. Voor vrouwen is het aan te raden om iets aantrekkelijks te dragen maar zeker niet te overdreven. Voor mannen is het belangrijk om niet te formeel over te komen maar draag ook niet dezelfde spijkerbroek die je elke dag al draagt. Zorg dat je er voor jezelf speciaal uitziet, maar ook hier geld dat het niet te overdreven moet zijn.

Tip 2: Geef jouw speeddate een ontspannen gevoel

Doe jouw best om de andere persoon een ontspannen gevoel te geven. Dit gaat je niet lukken als jezelf nerveus bent. Probeer om zo ontspannen mogelijk te zijn tijdens jouw speeddate. Het is belangrijk om een glimlach te gebruiken en ga met een positief gevoel naar jouw speeddate.

Tip 3: Speeddaten en lichaamstaal

Lichaamstaal is een ander belangrijk aandachtspunt bij speeddating omdat jouw lichaamstaal in zo’n korte periode heel veel zeggend is. Probeer rechtop te zitten en stel je niet te defensief op door met jouw armen over elkaar te gaan zitten. Maak ook niet teveel gebaren met jouw armen, maar een paar gebaren zijn prima want dit straalt ook weer energie en dynamiek uit. Laat zien dat je geïnteresseerd bent door wat voorover te leunen maar overdrijf dit niet.

Tip 4: Laat het gesprek gemakkelijk verlopen

Om het gesprek gemakkelijk te laten verlopen stel je vragen die het gesprek op gang houden. Stel niet alleen vragen over feiten zoals: “waar werk je?” maar stel ook vragen die je in staat stellen om meer te weten te komen waar de interesses liggen van de partner zoals vragen over zijn/haar kindertijd of over de boeken die hij/zij heeft gelezen of over de smaak van muziek

Tip 5: Probeer achter de interesses van jouw date te komen

Praat niet voortdurend over jezelf maar probeer het gesprek zo te laten verlopen dat je genoeg over jouw dating partner te weten zult komen. Interesses en hobby’s zijn gemakkelijke onderwerpen waar je vragen over kunt stellen.

Tip 6: Wees geduldig als er een match is

Wanneer er een match is dan zul je zeer kort na de speeddate de contactgegevens van jouw partner ontvangen. Een match wil zeggen dat jij en één van jouw speeddating partners beide elkaar beter willen leren kennen in een volgende ontmoeting. Als je een match hebt en je ontvangt de contactgegevens, wees dan beleeft en bedank hem of haar voor de match maar doe dat kort en geef nog niet teveel over jezelf prijs. Je moet de partner nog leren kennen en om teleurstellingen te voorkomen is het van belang om geduld te hebben en er de tijd voor te nemen.

Tip 7: Laat je niet ontmoedigen door een teleurstelling

Ga speeddating gewoon proberen en ga ervan genieten en maak er geen probleem van als het toch anders loopt dan je had verwacht. Vat het niet persoonlijk op als je niet de juiste partner zult vinden. Je kunt vaker meedoen aan speeddating evenementen en zo ontmoet je veel nieuwe mensen en misschien maak je ook nog wel nieuwe vrienden. Blijf positief en blijf ervan genieten.

Lees hier meer over speeddating: Hoe werkt Speeddating?

Lees verder

© 2008 - 2018 Wubbo, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Speeddating Tips"

Infoteur: Wubbo
Gepubliceerd: 29-12-2008
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Dating
Special: Daten
Schrijf mee!