InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Dating > Waarom is Speeddating zo populair?

Waarom is Speeddating zo populair?

Waarom is Speeddating zo populair? Speeddating wordt steeds populairder. Hier lees je waarom speeddaten zo populair is en waarom steeds meer mensen een partner zoeken via een speeddate.

Speeddating is sterk in opkomst

Speeddating is gemakkelijker en een snellere manier om een partner te zoeken dan elke andere manier van daten. Speeddaten is begonnen in de VS maar verovert nu in rap tempo vele landen over de hele wereld waaronder Nederland.

De verenigbaarheid bij een Speeddate

De verenigbaarheid is wel de belangrijkste reden waarom speeddaten zo populair is. Of je nu alleenstaand bent, gescheiden of niet meer samenwoont, een speeddate helpt jou om snel te beslissen of je romantisch verenigbaar bent met een persoon of niet. Het feit dat je bij speeddating veel personen kunt ontmoeten zonder enige verplichting maakt deze vorm van daten bijzonder aantrekkelijk. De organisatie van het speeddating evenement zorgt voor de afhandeling en zorgt ervoor dat je een volgende keer in contact kunt komen met jouw partner als er wederzijds het verlangen is om elkaar beter te leren kennen.

Eerste indruk telt bij Speeddaten

Omdat een speeddate normaal gesproken tussen de drie en tien minuten duurt, is de eerste indruk hier van cruciaal belang. De beslissing om iemand beter te willen leren kennen in een volgende ontmoeting wordt dus vaak genomen op basis van de eerste indruk die je achterlaat. Bij speeddaten is het dan ook zeer belangrijk om je goed voor te bereiden zowel fysiek, mentaal, emotioneel en let op de keuze van de woorden die je gebruikt. Zorg voor een goede eerste indruk maar blijf wel dicht bij jezelf.

Vier punten waarom Speeddating zo populair is

1) Een partner zoeken uit vele contacten

Mensen met weinig sociale contacten vinden speeddaten de ideale manier van daten omdat zij op deze manier zeer veel verschillende mensen kunnen ontmoeten in een zeer korte tijd. Zij vergroten de kans enorm dat zij met een speeddate de juiste partner vinden.

2) Een partner vinden in zeer korte tijd

Het is een feit dat we tegenwoordig allemaal steeds drukker worden. Speeddaten is dus voor veel mensen de ideale oplossing. Alle andere vormen van daten zijn veel meer tijdrovend en daar gunnen we ons tegenwoordig niet meer de tijd voor.

3) Vele contacten geeft je zelfvertrouwen

Daten is voor veel mensen die verlegen zijn een enorm probleem. Bij speeddating kom je in contact met veel mensen die je kort te spreken krijgt. De eerste keer dat je deelneemt aan een speeddating evenement zal het de eerste paar gesprekken nog wat onwennig zijn, maar je zult merken dat je minder verlegen zult worden als je meerdere gesprekken hebt gehad. Na een aantal speeddating evenementen zul je zien dat je jouw verlegenheid al aardig hebt overwonnen.

4) Geen directe afwijzingen

De organisatie zorgt voor de afhandeling en het eventuele vervolg contact. Hierdoor wordt voorkomen dat je door jouw speeddate rechtstreeks wordt afgewezen.

Lees hier meer over speeddating
Hoe werkt Speeddating?

Lees verder

© 2008 - 2019 Wubbo, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Waarom is Speeddating zo populair?"

Infoteur: Wubbo
Gepubliceerd: 29-12-2008
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Dating
Special: Daten
Schrijf mee!