InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Dating > Dating voor senioren

Dating voor senioren

Dating voor senioren Single en al wat ouder? Dat hoeft niet te betekenen dat u voor de rest van uw leven alleen moet blijven. Tegenwoordig kijkt niemand er van op als u (weer) op zoek gaat naar een partner. En het is echt niet raar als u hierbij zelf het initiatief neemt. Er zijn verschillende mogelijkheden om -ook op leeftijd- aan de man of vrouw te raken.

Internet

Een mogelijkheid die tegenwoordig niet meer weg te denken is: daten via internet. Er zijn talloze internetsites waar u uw geluk kunt beproeven. Google maar eens op ‘dating voor senioren’. U ziet dan veel resultaten van sites voor 50 plussers, waar u zich (gratis) kunt inschrijven. De sites werken net als alle andere datingsites; u maakt een profiel aan, zet er wat leuke informatie over uzelf op en afwachten maar. Natuurlijk kunt u ook zelf het initiatief nemen. Ziet u een leuk profiel, wacht dan niet te lang, stuur een berichtje en voor u het weet heeft u een date!

Slow-dating

Wel eens gehoord van speed-daten? Dit is een vorm van daten, waarbij u in een gesprek van zo'n tien minuten kunt bepalen of degene die tegenover u zit een potentiële nieuwe partner voor u zou kunnen zijn. Omdat ouderen liever wat langer in gesprek zijn met de ander, is de term 'slow-dating' bedacht.
Deze manier om met andere partnerzoekenden in contact te komen raakt steeds meer ingeburgerd. Aankondigingen voor een slow-dating dag worden gedaan op internet, wie weet binnenkort bij u in de buurt. Maar waarom zou u wachten? U kunt ook gemakkelijk zelf iets dergelijks organiseren. Wie weet wat voor leuks hieruit voortkomt.

Single-reizen

Alleen op vakantie gaan heeft zo zijn voordelen; u kunt gaan en staan waar u wilt en hoeft met niemand rekening te houden. U hebt snel aanspraak als alleenreizende en er zijn overal ter wereld eenpersoonskamers te boeken. Nadeel is dat u met niemand uw reiservaringen kunt delen. Er zijn nog andere mogelijkheden om alleen op vakantie te gaan, maar toch ook deel uit te maken van een groep. Er zijn de reguliere groepsreizen, maar dikke kans dat u dan toch als enige single tussen de stelletjes terechtkomt. Niks mis mee natuurlijk, maar als u toch op zoek bent naar een partner, waarom combineert u een en ander dan niet met elkaar?

Voor oudere singles worden er speciale single-reizen georganiseerd. Hierbij weet u zeker dat u andere singles zult ontmoeten. Informeler kunt u niet met elkaar kennis maken. Er zijn mogelijkheden om een rondreis te maken naar verre oorden, maar ook met een groep sportievelingen wintersporten is een mogelijkheid. En ook al vindt u geen partner, dan heeft u toch maar een mooie reis gemaakt!

(Vrijwilligers)werk

Wist u dat de meeste relaties op de werkvloer ontstaan? Er zijn voor ouderen genoeg mogelijkheden om al dan niet betaald arbeid te verrichten. Er bestaan uitzendbureaus speciaal gericht op de oudere werkzoekende. Veel werkgevers willen graag een werknemer met ervaring. Liever onbetaald werken of zijn er geen betaalde banen te vinden? Kijk eens op internet bij een vrijwilligerscentrale. Veel instellingen staan te springen om betrokken vrijwilligers. Denk niet alleen aan verzorgingshuizen, maar ook aan bijvoorbeeld de voedselbank of een kringloopwinkel. Het gaat erom dat u onder de mensen bent. Het zou zo maar kunnen dat u dan een leuke partner ontmoet.

Cursus

Ga iets leuks doen, het liefst buitenshuis. Meld u aan bij een dansclub, neem schilderlessen, doe een schrijfcursus, ga een taal leren, neem computerles. Het maakt niet uit waar uw interesses liggen. Iets nieuws leren is sowieso goed om u te blijven ontwikkelen. Het houdt u scherp en het geeft zelfvertrouwen. Natuurlijk is het ook een uitgelezen kans om mensen te ontmoeten.

Sportclub

Bewegen is belangrijk. Niet alleen om op gewicht te blijven en er goed uitte blijven zien, het geeft u ook energie en het houdt u spieren sterk en soepel. Sporten draagt bij aan positieve gevoelens door de endorfinen (gelukshormonen) die er bij vrijkomen. In grote plaatsen zijn vaak grote sportclubs te vinden,waar u voor een klein bedrag in de maand kunt sporten. Van deze mogelijkheid wordt steeds meer gebruik gemaakt, niet alleen door de jeugd, ook veel ouderen zijn steeds vaker in de sportschool te vinden.

Succes!

U ziet, er zijn veel mogelijkheden om een leuke partner te vinden. Belangrijk is om hierbij zelf het initiatief te nemen en vooral het huis uit te gaan. Doe zoveel mogelijk leuke dingen waar u echt van geniet en wie weet vind u een partner die uw passie deelt. Succes met daten!
© 2013 - 2019 Paulina, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Daten na een scheiding: wanneer ben je er klaar voor?Daten na een scheiding: wanneer ben je er klaar voor?Na een scheiding of lange relatie komt er een moment dat je weer gaat daten. Wellicht dat vrienden en kennissen informer…
Vind de ware liefde voor 50 plussers. Vijf tipsVind de ware liefde voor 50 plussers. Vijf tipsBen jij 50 plus en op zoek naar jouw liefde? Hier lees je vijf manieren om te daten speciaal voor 50 plussers. Dating vo…
Online Dating, leer de fijne kneepjesOnline Dating, leer de fijne kneepjesEen partner zoeken via online dating gaat weer anders dan de traditionele manier van daten. Lees hier de verschillen en…
Single en op zoek? Tips om de ware liefde te vindenSingle en op zoek? Tips om de ware liefde te vindenAls single de kerstperiode te boven komen en daarna ook nog eens Valentijnsdag zonder depressie overleven: het ligt niet…

Reageer op het artikel "Dating voor senioren"

Infoteur: Paulina
Gepubliceerd: 19-03-2013
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Dating
Schrijf mee!