InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Dating > Echte romantiek kan op een koopje

Echte romantiek kan op een koopje

Echte romantiek kan op een koopje De commercie wil ons graag doen geloven dat onze geliefden alleen tevreden zijn met het beste van het beste. Maar denk nu zelf: wat is belangrijker? Een duur cadeau waar je niet op zit te wachten of echte aandacht?

Echte romantiek behoeft geen speciale dag

Misschien ga je Valentijnsdag vieren of je trouwdag. Misschien wil je gewoon wat leuks doen op een doordeweekse dag. Je kunt altijd romantisch zijn. Toch hoeft dit romantisch zijn niet de hoofdprijs te kosten. Zeg nu zelf: zit jouw hartedief echt te wachten op iets groots in de kleur rose of blauw? Of wordt hij of zij echt blij van een grote, dure kaart? De meeste geliefden die echt de moeite waard zijn prikken meteen door deze commercie heen. Als je van iemand houdt hoef je dat niet te beperken tot Valentijnsdag. Echte liefde kun je alle dagen van het jaar tonen. Als je beiden een druk leven leidt is het van essentieel belang om regelmatig tijd voor elkaar vrij te maken.

Kleine attenties die je kop niet kosten

Houd je lief van chocolade? Ren nu niet naar de winkel om een gigantisch chocoladehart te kopen. Het allerbelangrijkste is namelijk het gebaar dat je maakt. Of een cadeau groot of duur is is van minder belang. In de luxe bonbonzaken kun je ook een doosje met twee bonbons kopen. Dan hebben juliie bij de koffie allebei een lekkere bonbon. Verder hoef je geen dure kaarten te sturen. Een mooi kaartje (misschien zelf getekend) met op de achterkant een gevoelig gedicht zal waarschijnlijk nog jaren bewaard worden. Vroeger schreven geliefden elkaar jaren brieven. Schrijf eens een mooie brief naar je lief waarin je zet wat je zoal in haar of hem waardeert. Kies voor de brief een mooie envelop. Hiermee laat je zien dat je serieus werk van de ander maakt!

Een picknick in Franse stijl

Wie is er nu niet gek op een picknick? Als je lief helemaal zwijmelt bij Parijs of Frankrijk kun je een picknick in Franse stijl organiseren. Een romantische plek is essentieel. Als je niet de hele tijd gestoord wil worden kun je de romantische picknick ook in je eigen tuin organiseren. Voor een tiental euro is er al een rood-wit geblokt plastic tafelkleed te koop. Dat kun je meerdere malen gebruiken. Koop er wat rode of witte servetten bij. Als je dan ook nog een tweetal Franse drinkglazen op de kop tikt is je entourage compleet. Bij een Frans ontbijt kun je denken in termen van croissants en echte roomboter. Pains au chocolat (Franse chocoladebroodjes) zijn ook erg lekker. De Franse kinderen drinken ook nogal eens grote bekers chocolademelk in de morgen. Vindt je picknick 's middags plaats neem dan een of meerdere buffetgerechten mee. Denk in termen van een quiche. Borrelknabbels kunnen ook zeer smakelijk zijn. Let erop indien je een kaasplankje regelt dat de wijn in harmonie met het geheel is. Laat je adviseren over de combinatie wijn en kaas! Je kunt ook mineraalwater of frisse vruchtensappen drinken.

Romantische filmavond

Regel de favoriete romantische film van je lief. Zorg voor fris en lekkere popcorn. In de winter zorg je dat je lief het niet koud krijgt met een zacht dekentje. Als je thuis bent kun je in ieder geval ongegeneerd knuffelen. Daarnaast bespaar je ettelijke euro's op vervoer, kaartjes, eten en drinken.

Samen gourmetten

Maak van samen eten een feest. Een gourmetstel (of een kaasfonduestel) hoeft je de kop niet te kosten. Investeer in een mooi tafelkleed, wat leuke glaasjes, borden en bestek. Het voordeel van gourmetten en fonduen is dat je lekker lang aan tafel zit. Dan heb je in ieder geval de tijd om elkaar diep in de ogen te kijken.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Echte romantiek kan op een koopje"

Infoteur: Tinamoreno
Laatste update: 15-05-2015
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Dating
Special: Bespaartips
Schrijf mee!