InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Communicatie > Radar+: een tijdschrift van Antoinette Hertsenberg

Radar+: een tijdschrift van Antoinette Hertsenberg

Radar+: een tijdschrift van Antoinette Hertsenberg Het beste halen uit je tijd, geld en uit jezelf. Geamuseerd en geïnformeerd worden. Het tijdschrift Radar+ (start 2011) van Antoinette Hertsenberg gaat ons daarbij helpen. Radar+ maakt je leven gemakkelijker, bruist van energie en staat vol tips, oplossingen en ideeën. Onderdelen van het magazine: kleding, geldzaken, huis en tuin, consumeren, eten en drinken.

Antoinette Hertsenberg en het televisieprogramma TROS Radar

Antoinette presenteert sinds 1994 het televisieprogramma Radar. Dit programma trekt wekelijks meer dan twee miljoen kijkers. TROS Radar is een consumentenprogramma dat niet alleen misstanden aan de kaak stelt, maar ook probeert bij te dragen aan een oplossing. Radar heeft vanaf 2011 een eigen magazine, Radar+, het tijdschrift verschijnt iedere twee maanden.

De opbouw van het tijdschrift Radar+

De voorkaft is gemaakt van glad en iets glanzend papier. Op een frisse rode achtergrond vind je de naam van het tijdschrift en elf onderwerpen die je tegen zal komen in dit eerste nummer. Verder een afbeelding van een huis, dit past bij veel onderwerpen van dit nummer. Op de voorkaft staat geen jaartal en ik kan niet zien dat het om het eerste nummer gaat.

Het voorwoord door Antoinette Hertsenberg
Het voorwoord gaat over dat iedereen op zoek is naar manieren om met zo min mogelijk energie zo opgeruimd mogelijk te leven. Radar+ zal daarbij helpen, er worden weggetjes en praktische adviezen gezocht die het leven overzichtelijker en eenvoudiger maken.

Wie koopt mijn huis? / Bron: Radar.nlWie koopt mijn huis? / Bron: Radar.nl
De inhoudsopgave
Hier staat boven dat het om Radar+ winter 2011 gaat.
De volgende onderdelen staan in de inhoudsopgave:
  1. Divers
  2. Columnisten
  3. Kleding
  4. Financiën
  5. Dossier
  6. Vrije tijd
  7. Huis & Tuin
  8. Wellbeing
  9. Consumeren
  10. Eten & drinken

Zeven portretten van bijzondere gezinnen / Bron: Radar.nlZeven portretten van bijzondere gezinnen / Bron: Radar.nl
1. Divers
  • Voorwoord
  • Cijfers en weetjes: zoals dat 65% van de Nederlanders nog wel eens verlangt naar het Ziekenfonds, Nederlanders gemiddeld 4,9 kilo chocolade eten per jaar.
  • Abonnee worden: via de website, een telefoontje of de bon invullen en opsturen die je in het tijdschrift vindt.
  • Colofon: namen van hoofdredactie, medewerkers, uitgever/directeur. Redactieadres, abonneeservice, abonnementsvoorwaarden, advertenties, distributie losse verkoop.
  • Klein geluk: uitspraken van mensen over wat zij klein geluk vinden zoals: mijn bankrekening checken en zien dat er geld is gestort, woeste Nederlandse luchten.

2. Columnisten

  • Rob Stallinga: financiën
  • Ad Fransen: huis & tuin
  • Els Rozenbroek: huis & tuin
  • Jean-Pierre van de Ven: wellbeing
  • Beatrijs Ritsema: consumeren
  • Mara Grimm: eten & drinken

Leuke cadeaus en inpakideetjes / Bron: Radar.nlLeuke cadeaus en inpakideetjes / Bron: Radar.nl
3. Kleding
Kast opruimen, ideale jeans, regenspul, wassen, herstelwerk (gekrompen t-shirt).

4. Financiën

Gat in je hand en wat je hier aan kunt doen, of autodelen goedkoper is, leuke tweedehands spullen, kinderen en geld (financiële opvoeding), verzekeringen (betaal niet te veel), 28 tips als je een huis te koop hebt staan.

5. Dossier

In dit nummer cadeautjes voor iedereen tussen de 5 en de 100 euro. Een verdeling in kinder-, tiener-, mannen-, vrouwen- en zelfmaakcadeaus. Verder nog een paar leuke inpakideetjes.

6. Vrije tijd

Betaalbare wintersport, slim boeken van de zomervakantie, eropuit met de meisjes & de jongens.

7. Huis & Tuin

Zomerhuis wordt winterhuis, herfstboeket, tuin in de winter, vogels voeren als het vriest, dekbedden, huisstofmijt, houtkachels, een schone badkamer in vijf minuten.

8. Wellbeing

Zeven portretten van bijzondere gezinnen, lekker muziekje voor elk moment.

9. Consumeren

Waar moet je op letten bij plastische chirurgie, warme douche (dank voor een goede service), sluipsuiker (en het belang van het lezen van etiketten).

Sluipsuiker / Bron: Radar.nlSluipsuiker / Bron: Radar.nl
10. Eten & Drinken
Pasta (snelle gerechten), soorten en smaken thee, merkentest (hagelslag), smaken en soorten aardappels, lesje timemanagement en vega-recepten, keukenhulpje (spatels), hoe maak je een aangebrande pan schoon, klein ABC-dossier over chocolade, Bloody Mary (najaarscocktail).

Advertenties

Je vindt enkele advertenties in het tijdschrift: PostNL, Ahava, Retina Total Eye Care, rookvrijpolis, Philips Sonicare.

Wat betaal je voor Radar+

Losse nummer kosten 3,95 euro. Je kunt ook een abonnement nemen: 6 nummers (jaarabonnement) voor 19,95 euro (2015). Voor opzegvoorwaarden zie colofon. Opgeven nieuw abonnement: radarplus.nl/abonnee.

Mijn mening over Radar+

Het programma Radar trekt veel kijkers, deze zijn mogelijk ook benieuwd naar het tijdschrift Radar+. Beloofd wordt dat het tijdschrift zal amuseren en informeren. Prima afwisseling tussen wat zwaardere zaken en luchtige onderwerpen. Geschikt voor mannen en voor vrouwen van alle leeftijden. De inhoudsopgave is heel duidelijk, mooi lettertype, leuke foto’s. Dit blad is een aanrader.
Gerelateerde artikelen
Abonnement opzeggen of stilzwijgende verlenging in 2019Abonnement opzeggen of stilzwijgende verlenging in 2019Wat zijn in 2018 en 2019 de regels bij het opzeggen van een abonnement of een lidmaatschap van een vereniging? Niet opze…
Bladcadeau, hoe en wat?Bladcadeau, hoe en wat?Heb je een bladcadeau gekregen voor je verjaardag, met kerst of gewoon zomaar, maar weet je niet wat je ermee kan en wat…
Wat je kunt doen met oude tijdschriftenHeb je een abonnement in je huishouden of koop je geregeld los een tijdschrift in de winkel, dan heb je zo een hele stap…
Een tijdschrift of tijdschriftenbon cadeau doenEen tijdschrift of tijdschriftenbon cadeau doenGedurende een jaar zijn er verschillende verjaardagen en feestdagen waarbij je iemand een cadeau kunt geven. Als iemand…
Radar: wat is dit en hoe werkt het?“Het vliegtuig is van de rader verdwenen” en “Weet jij wat de buienradar voorspelt heeft”? Het woord rader wordt regelma…
Bronnen en referenties
  • Tijdschrift Radar+
  • Afbeelding bron 1: Radar.nl
  • Afbeelding bron 2: Radar.nl
  • Afbeelding bron 3: Radar.nl
  • Afbeelding bron 4: Radar.nl

Reageer op het artikel "Radar+: een tijdschrift van Antoinette Hertsenberg"

Reactie

Reinier Loopik, 24-11-2011 21:02 #1
Hoe kan ik - via internet - abonnee worden van Radar+? Het is zeker niet mogelijk dit op een gebruiksvriendelijke manier voor elkaar te krijgen. Dit is zeker niet echt een goede manier om van dit blad een commercieel succes te maken. Een simpele link naar 'meer informatie' of 'hoe wordt ik abonnee van Radar+' zou volstaan. Ik heb het niet snel kunnen vinden. Tot nog toe eigenlijk helemaal niet. Ik blijf het nog even proberen (googelen). Reactie infoteur, 25-11-2011
Via radarplus.nl/abonnee komt u in het juiste scherm. U heeft gelijk, een link is niet of in ieder geval zeer moeilijk te vinden, ik heb het antwoord op uw vraag uiteindelijk gevonden in het tijdschrift (colofon). Verder heb ik de opmerking doorgemaild naar Radar, zo kunnen zij er iets mee doen. Met vriendelijke groet, Wolfje

Infoteur: Wolfje02
Laatste update: 12-10-2015
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Communicatie
Reacties: 1
Schrijf mee!