InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Carriere > Banen met veel reizen

Banen met veel reizen

Banen met veel reizen Wie droomt er nou niet van om betaald te krijgen om te kunnen reizen. Voor sommigen is dit gewoon realiteit. Er zijn namelijk genoeg banen te vinden waarbij je veel kunt gaan reizen. Voor de ene baan heb je niet eens een diploma nodig en voor de andere juist weer een universiteitsdiploma, er is dus altijd wel een baan voor jou bij.

Roadie

Als roadie reis je mee met een muziek groep, je kan met deze baan dus de hele wereld zien. Je verzorgt voor deze muziekgroep alle praktische werkzaamheden zodat de muziekgroep een optreden kan geven. Je moet dus bijvoorbeeld de instrumenten installeren en na het concert alles weer opruimen. Voor zulke klusjes is het erg belangrijk dat je technisch bent ingesteld en verstand hebt van apparatuur. Het is verder ook belangrijk dat je fysiek sterk bent want het zijn meestal erg zware klusjes.

Gids

Op iedere toeristische bestemming is men wel op zoek naar gidsen die de toeristen ter plekke willen rondleiden. Je moet als gids erg veel weten van de stad of het gebied waar je de toeristen rondleidt, maar je moet natuurlijk ook goed met mensen kunnen omgaan. Als je gids wilt worden in het buitenland is het erg belangrijk dat je meerdere talen spreekt en dat je een opleiding hebt afgerond zoals geschiedenis of toerisme.

Vrijwilliger

Als vrijwilliger ga je mensen helpen, daarvoor in ruil krijg je veel van de wereld te zien. Je bezoekt namelijk landen waar ze jouw hulp nodig hebben, de plaatsen waar je naar toe reist zullen dus vaak ontwikkelingslanden zijn. Het is handig om als vrijwilliger in het buitenland ervaring te hebben als arts of met mensen les te geven, omdat daar veel vraag naar is in ontwikkelingslanden.

Archeoloog

Archeologen reizen de wereld rond om plekken uit het verleden te herstellen en daarna te behouden, vaak zijn de plekken waar je naar toe gaat heel afgelegen. Een archeoloog kan ook de geschiedenis van een bepaalde gebied onderzoeken. Om een archeoloog te kunnen worden heb je een bachelor van de universiteit nodig en je moet natuurlijk geïnteresseerd zijn in geschiedenis en cultuur.

Leraar Engels

Engels is een wereldtaal en daarom willen veel mensen wereldwijd het leren. Als je goed Engels kunt spreken kun je de taal gaan leren aan mensen die het niet zo goed kunnen spreken. Het is wel erg belangrijk dat je minimaal een bachelordiploma hebt voor deze functie, hiermee kun je namelijk laten zien dat je de Engelse taal goed genoeg beheerst om les te mogen geven. Wanneer je een bachelor diploma hebt in de Engelse taal kun je gaan werken op scholen en universiteiten in de hele wereld.

Werken op een jacht

Er varen veel grote jachten met rijke mensen de hele wereld rond van Monaco tot Sydney. Jij kunt ook als bemanningslid op zon schip meereizen. Om te werken op een luxe jacht hoef je alleen maar een cursus te hebben gehad. Je verdient ook nog eens goed salaris. Op een jacht zijn verschillende soorten personeel nodig, er is een kapitein nodig om het jacht te besturen, stewardessen om het schip schoon te houden en de mensen te serveren. Verders zijn er ook nog technici nodig. De kans is dus groot dat er wel een functie voor jou bij zal zitten.

Stewardess

Stewardessen reizen de hele wereld over, maar bij korte vluchten zien ze niets meer dan alleen de luchthaven daarna moeten ze namelijk weer direct naar huis vliegen. Je kunt dus het beste gaan werken bij een maatschappij die ook lange vluchten aanbiedt, bij lange vluchten blijf je namelijk slapen op de bestemming. Een groot voordeel van stewardess zijn is dat je korting krijgt bij de maatschappij waar je voor werkt, je kunt daardoor in je vrije tijd ook veel gaan reizen. Het nadeel van stewardess zijn is dat je werktijden erg onregelmatig en het werk zwaar kan zijn. Om stewardess te worden heb je minstens een havo of mbo 4 diploma nodig.

Fotograaf

Het is erg moeilijk om een fotograaf te worden die veel mag reizen voor het werk. Daarom is het verstandig om voordat je begint met fotograferen genoeg geld hebt waar je op terug kunt vallen voor het geval het niet lukt. Het is ook verstandig om een diploma te halen in de fotografie. Het is dus erg moeilijk om fotograaf te worden maar je ziet als fotograaf wel de mooiste plekjes ter wereld.

Cruiseschip

Wanneer je op een cruiseschip werkt vaar je letterlijk de wereld rond. Je ontvangst naast salaris ook nog eens gratis eten en accommodatie. Je zult hier wel erg hard voor moeten werken. Op een cruiseschip zijn veel verschillende soorten mensen nodig, er is dus een grote kans dat je hier aan de slag kunt gaan.
Gerelateerde artikelen
Beroep: StewardessBeroep: StewardessVeel meisjes weten al op de basisschool dat ze stewardess willen worden. Je hebt 2 verschillende soorten stewardessen. E…
Werken als stewardessWerken als stewardessEr zijn veel jonge meisjes en vrouwen die stewardess willen worden. Rondom dit beroep heerst een heel romantisch beeld.…
Wat te doen tijdens een tussenjaar?Wat te doen tijdens een tussenjaar?Steeds meer jongeren kiezen voor een tussenjaar nadat ze hun eindexamen hebben gehaald of al een tijdje hebben gestudeer…
Werken op een cruiseschipWerken op een cruiseschipVeel mensen willen werken op een cruiseschip. Het leuke van het werken op zo'n schip is dat je in korte tijd veel van de…
WW-uitkering en passende arbeidWW-uitkering en passende arbeidEen WW-uitkering wordt verstrekt op voorwaarde dat degene die de uitkering krijgt ook passende arbeid accepteert. Mensen…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Skitterphoto, Pixabay
  • http://www.skyscanner.nl/nieuws/10-paycations-op-reis-betaald-en-wel

Reageer op het artikel "Banen met veel reizen"

Infoteur: Emilytje
Gepubliceerd: 23-06-2015
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Carriere
Schrijf mee!