InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Drugs > Hoe kweek je zelf wiet?

Hoe kweek je zelf wiet?

Hoe kweek je zelf wiet? In Nederland mag je vijf wietplanten thuis zelf kweken. Daar heb je geen dure lichtapparatuur voor nodig; je kan ze in de tuin of op een balkon in de zon zetten. Wietplanten doen het ook goed in huis voor een raam. Thuiskweek is onderdeel van het gedoogbeleid. Bij ontdekking door de politie wordt bij minder dan 5 planten zonder gebruik van een groeilamp niet tot vervolging over gegaan. De planten kunnen echter wel in beslag worden genomen.

Inhoudsopgave:

Te sterke wiet

De laatste tijd zijn er in Nederland veel berichten gekomen over dat de wiet sterker is geworden. Het THC-gehalte in de wiet is veel hoger geworden in de loop der jaren. Als je zelf wiet kweekt zonder allerlei kunstmatige hulpmiddelen als lampen en groei-en bloeimeststoffen dan wordt de wiet weer ouderwets relaxed van sterkte. Ook verzeker je jezelf ervan dat je geen chemische groei- en bloeistoffen aan het roken bent. Daarnaast worden wietplanten nog wel eens stiekem bespoten met allerlei middelen om het effect op de geest sterker te maken. Er is namelijk geen controle op de aanvoer. Dat is een gevolg van het gedoogbeleid.

Zaaien

Je stopt de wietzaadjes tussen maart en mei in de grond. Begin juni kan nog nèt. Als de plantjes groot genoeg zijn moet je ze overpotten in een pot met 10 liter aarde. Het is aan te raden om de plantjes binnen te laten beginnen; zo blijven ze beschermd tegen wind, regen en slakken. Als ze groot en stevig genoeg zijn kunnen ze goed tegen allerlei weersomstandigheden.

Knoflook

Wietplanten hebben soms last van spint. Dat is een beestje wat de plant hult in witte draden. De plant wordt hierdoor onbruikbaar. Er zijn chemische middelen tegen spint. Een betere oplossing is een knoflookteentje planten in dezelfde pot als waar de wietplant in staat. De plant gaat hierdoor een heel klein beetje naar knoflook ruiken. Voor spint is dat genoeg om van de plant af te blijven. Als je ooit een lieveheersbeestje op je plant ziet, moet je deze er nooit van af jagen. Hij eet onder andere de spint van je plant.

Water

De plant heeft de hele zomer veel water nodig, beslist elke dag. Als zijn blaadjes slap gaan hangen moet je hem snel water geven. Binnen een paar minuten na het bewateren staat de plant er weer vrolijk bij.

Bloeien

Ongeveer halverwege augustus begint de plant te bloeien. Dan komen de toppen op de plant die worden gebruikt om te consumeren. Wietplanten kennen zowel mannetjes als vrouwtjes. De mannetjes bevruchten de vrouwtjes. Als je deze planten naast elkaar neerzet, ontstaan er honderden zaadjes bij de vrouwtjesplant en zijn de toppen niet goed consumeerbaar. Daarom moet je de mannetjes verwijderen. In de koffieshops worden alleen toppen van vrouwtjesplanten gebruikt. Op de foto zie je een mannetjesplant. Hij heeft hangende bolletjes als bloem. Als hij er zo uitziet is hij de vrouwtjesplanten aan het bevruchten.

Mannetje/vrouwtje

Mannetje
Mannetje
Eventueel kun je in juni controleren of je met een vrouwtjesplant of mannetjesplant van doen hebt. Hiervoor is het nodig een stek te maken van de plant. Label de stek en de plant met hetzelfde merk. Voor deze stek heb je stekpoeder nodig dat te koop is bij een tuincentrum. Als de stek na een week geworteld is, kun je hem tot voortijdige bloei laten komen. Dat kan door te zorgen dat hij minder licht krijgt. In Augustus krijgt de plant automatisch minder licht omdat de dagen korter worden. Dit is voor de plant het teken om te gaan bloeien. Als je de stek in een donkere ruimte zet en maar 10 uur per dag in de zon, gaat hij binnen een paar dagen bloeien. Blijkt de stek een mannetje te zijn, dan kun je de plant met hetzelfde merk als de stek weg gooien.

Oogst

Halverwege oktober kun je oogsten. De oogsttijd is afhankelijk van hoeveel zonlicht wietplanten krijgen. Sommige moeten enkele weken eerder, andere later geoogst worden. Als je de wietplant te lang laat staan neemt de wiet in kwaliteit sterk af. In de weken voor de oogsttijd kan de plant overlast veroorzaken door de sterke geur. Je zou hem de laatste dagen binnen kunnen zetten. Dat is ook voordelig voor de opbrangst want de plant ondergaat geen nadelige gevolgen van harde wind en regen.

Drogen

Wiet moet 3 tot 5 dagen drogen en daarna goed afgesloten bewaard worden bijvoorbeeld in een koekjestrommel. Goed gedroogde wiet kan jarenlang bewaard worden.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
De feiten over wietDe feiten over wietDe werking van wiet op het lichaam kan allerlei effecten hebben. Het veranderd in de eerste plaats het bewustzijn. Wiet…
Van wiet afkickenVan wiet afkickenVan wiet afkicken is een wens die veel wietgebruikers op een gegeven moment gaan koesteren. Deze wens hoeft echter geen…
Hennep: Wiet en HasjAls je wiet hebt gehad kun je je heel raar en zweverig voelen en je moet dan overal om lachen. Het kan ook juist het teg…
Drugsgebruik: Hasj en WietHasj en wiet worden in Nederland veel gebruikt. Vooral pubers, die willen experimenteren hebben veel interesse in deze d…
Bronnen en referenties
  • Interview met vriend die jarenlang zelf buitenwiet kweekt

Reageer op het artikel "Hoe kweek je zelf wiet?"

Reacties

Johannes, 14-10-2014 21:18 #42
Vraagje, zijn er ook buitenkweek planten die van periode oktober/november tot januari/februari kunnen groeien? Zoja, heeft iemand enkele suggesties? Reactie infoteur, 18-10-2014
Nee.

Michel, 29-08-2014 11:41 #41
Zover ik weet mag je geen planten hebben, en in een huurwoning kom je op straat te staan als ze je pakken.
Helaas is dit nog steeds zo in Nederland ook al zou ik graag voor eigen gebruik wat kweken voor mijzelf :) Reactie infoteur, 29-08-2014
Er zijn legio mensen die 1, 2, 3, 4 of 5 plantjes kweken en niet hun huis uitgezet worden. Er is namelijk een gedoogbeleid en tot 5 planten word je niet veroordeeld (hoewel inbeslagname op grond van geuroverlast plaats kan vinden maar een rechter zal geen veroordeling mogen uitspreken). Huis uitzetten gaat alleen om professionele plantages met lampen. Een zaadje laten ontkiemen en zonlicht gebruiken is niet helemaal verboden, tenminste als je het onder de 5 planten houdt. Verder staat deze reactie bij het verkeerde artikel. Graag een voortzetting van de discussie hier: http://mens-en-samenleving.infonu.nl/regelingen/36634-vijf-wietplanten-kweken-mag-niet-meer.html

Peterke, 18-05-2014 11:51 #40
Ik heb 3 zaadjes gekocht voor buiten, ze zitten elk in hun eigen grote pot, ze komen uit, moet ik de topjes afknippen om de hoogte te bepalen laten, of gewoon laten groeien? Reactie infoteur, 19-05-2014
Gewoon laten groeien.

Piramide<3, 05-11-2013 20:24 #39
Hallo luitjes,
heb een vraagje, in de vorige reactie staat je bent te vroeg voor (buiten) wiet, alleen binnen kweken kan je toch gewoon het hele jaar aan beginnen?
veel smoke plezier!
gr Reactie infoteur, 06-11-2013
Het betreft een artikel over buitenwiet. Over binnenwiet doe ik geen mededelingen.

Zaafje, 01-11-2013 11:15 #38
Hallo ik heb zaadjes liggen de ontkiemen moet ik nou het witte steeltje in de grond doe. Of het bolletje aan de onder wat moet ik dus eerst doen het wortje of het bolletje mvg zaafje Reactie infoteur, 01-11-2013
Je bent veel te vroeg voor buitenwiet. Het steeltje is de plant, dat zou ik niet onder de grond doen.

Kleinenbeer, 24-10-2013 09:48 #37
Hoi,
Ik heb vier plantjes in huis staan voor het raam, alles verloopt goed en ze zien er mooi uit. echter mn plantjes zijn alle vier mannetjes! kan ik deze ook roken? Reactie infoteur, 24-10-2013
Wiet van mannetjesplanten oproken heeft weinig tot geen effect.

Tommie, 25-06-2013 14:01 #36
Ik heb het teentje knoflook in de grond gezet met het schilletje van de knoflook eraf. Nu gaan de teentjes knoflook schimmelen. Is dit wel goed? en heeft dit geen invloed op de wiet?

graag reactie Reactie infoteur, 25-06-2013
Het schilletje moet je er niet afhalen. Als ik jou was zou ik de beschimmelde knoflook eruit halen. Een knoflookbol gaat soms zelf al ontspruiten, gewoon in huis. Haal daar één of twee teentjes van af en plant die opnieuw.

Verheyen S., 21-09-2012 19:46 #35
Het is nu bijna herfst, ik zou graag terug zaaien, ik heb reeds 2 plantjes afkomstig van diesel haze.
Ik zaai nu op 2 plaatsen, 3 in de kelder met als temperatuur 20°C, deze is tamelijk vochtig en 2 in huis met als kamertemperatuur 20-à-22°C
Ook staan mijn andere plantjes nog steeds buiten onder de druivelaar

Heeft iemand enige tips?
stijn-verheyen@hotmail.com

Tim, 22-07-2012 21:46 #34
Hallo

Ik wil graag wietplantjes nemen, ik wil er 5 nemen.
Helaas is de tijd van het jaar nu eind juli en mijn vraag was of ik het nu nog kan zaaien?
Wij hebben een grote kas in de achtertuin, zonder lampen! maar als de zon erop schijnt kan het daar wel makkelijk 50graden worden!

Kan ik nog wiet plantjes zaaien?

groetjes tim Reactie infoteur, 23-07-2012
Hoi Tim,
Je kunt het proberen, de plantjes zullen iets minder dan 2 maanden groeien en daarna gaan bloeien. Je hebt zeker opbrengst maar deze is niet maximaal.
veel succes!
Tom008

Pluisje, 19-03-2012 13:12 #33
Ik heb vier mooie moederplantjes binnen staan. Ze zijn nu drie weken oud ik wil geen lampen gebruiken. Hoe nu verder kan ik er nog iets aan verdienen?

Ali Baba, 12-03-2012 21:29 #32
Hallo beste blowers,
(ik weet niet of ik nog een reactie krijg op mijn vraag)… maar wat ik wilde weten is ;
Ik heb 2 jaar terug 1 plant in de achtertuin gekweekt en er maandenlang van genoten…
er waren ook enkele toppen met zaadjes erin. Nu is mijn vraag : Kan ik deze zaadjes
gebruiken voor een volgende kweek of zijn deze niet bruikbaar? Ik heb zo'n idee van NIET,
omdat deze niet bevrucht zijn geraakt… maar ik weet het dus niet zeker.
Bij voorbaat dank, groetjes Ali baba Reactie infoteur, 28-03-2012
Ali Baba, Je kunt zaadjes altijd planten. Zaadjes ontstaan alleen als er ergens in de buurt een mannetjesplant stond. Dat kan soms kilometers ver weg zijn. Alleen is het wel zo dat zaadjes van 2 jaar oud minder kans hebben om op te komen. Maar je kunt het altijd proberen. Verder kun je de zaadjes ook eten. Dat geeft geen high effect maar het is gewoon gezond. Er zitten onder andere 10 essentiéle aminozuren in. Voor meer info hierover: http://organicjar.com/2008/13/

Mike, 13-12-2011 15:38 #31
Nu heb ik dus ook een vraag, deze luid: mag je kweken? ik heb me laten vertellen dat het wel mag mits je 5 planten hebt en niet meer en mits er geen overlast van komt. maar nu ben ik aan het google en dan word er ineens gezegd dat de politie ze zonder pardon weg rukken? wat is nu het juiste verhaal? Reactie infoteur, 13-12-2011
Beste Mika, Het juiste verhaal zit ingewikkeld in elkaar. In de praktijk rukt de politie niet zomaar wietplanten weg omdat ze er zelden achter komen. Wanneer ze erachter komen dan geven ze de kleine kweker die 5 planten of minder heeft, en die geen lamp gebruikt, en dus niet uit commerciële oogpunten kweekt, nog enkele dagen tot soms 2 weken de tijd om de kwekerij zelf te ontmantelen. Maar als agenten op hun strepen gaan staan dan mogen ze een kleine kwekerij voor eigen gebruik direct opruimen. Echter: tot een veroordeling door een rechter komt het nooit wanneer het bij 5 wietplanten blijft en er geen groeilamp is gebruikt. Wanneer jij dus gevaarloos wiet wilt kweken kun je dat voor het raam doen zodat de planten genoeg licht krijgen. Omdat het nu winter is, heeft wiet kweken weinig zin en zullen de planten slechts een klein beetje groeien. Sommige kwekers zweren er echter bij dat je het beste in januari kunt beginnen met de binnenkweek, om ze medio mei buiten in de tuin te zetten. Houdt altijd rekening met jaloezie van je omgeving of geuroverlast aan je buren.
Voor meer informatie kun je ook dit artikel lezen: http://mens-en-samenleving.infonu.nl/regelingen/36634-vijf-wietplanten-kweken-mag.html

Pilatus, 21-08-2011 15:04 #30
Hallo hier ben ik weer. ik hwb inmiddels mijn eerste oogst binnen gehaald, het lijkt misschien wat vroeg maar het begon al overrijp te worden. rook kwaliteit is ook goed zonder enige bijvoeding in de volle grond. de planten waren tussen de 2,5 en 3 meter hoog. succes alllemaal! groeten pilatus

Leroy, 18-07-2011 18:04 #29
Hallo ik had een vraag over hoe me planten het tot nu toe doen. de blaadjes hang goed en de stam is ook aardig dik aan t worden. ik heb voeding voor als ze gaan toppen alleen moet ik dan nog verder blijven voeden met de normale voeding?
Gr leroy Reactie infoteur, 19-07-2011
Leroy, Er bestaat aparte groeivoeding en aparte bloeivoeding. Wanneer ze bloeien geef je ze alleen bloeivoeding. Eigenlijk is dat helemaal niet nodig; wietplanten doen het uitstekend op arme grond. Bovendien komt alles wat je toedient aan groeistof uiteindelijk in de plant terecht en wanneer je het consumeert in je lichaam. Dat streeft een beetje het doel voorbij van het idee van buitenwiet kweken. Maar goed; het is jouw keus.

Pilatus, 21-06-2011 12:53 #28
Over dat je 5 plantjes mag hebben is inderdaad gelul, bij mij in de gemeente is het zo als je in een huurhuis woont en de woningstichting (c.q verhuurder komt erachter wordt je je huis uit gezet (geen last van koophuis). maar gaan buren klagen over stank (wat mij hoogst onwaarschijnlijk lijkt als je biuten kweekt) moet je ze rooien. Is vaak gebeurd in een andere wijk. dag oogst. zorg er dan ook voor dat je een goede band met je buren onderhoud. laat ze lekker mee profiteren. b.v door eens een iets terug te doen in de vorm van een bbq, je maakt toch genoeg omzet. Reactie infoteur, 17-07-2011
Dat er 1 woningstichting is die dat beleid heeft betekent nog niet dat elke woningbouwstichting dat beleid heeft. Bovendien is het de vraag of het beleid juridisch gezien juist is. Het gaat in dit geval om een zaadje tot plant laten worden; iets onschuldigers bestaat er bijna niet. De woningstichting in kwestie voert politiek; het dwingt zijn mening op aan bewoners.

Pilatus, 20-06-2011 16:29 #27
Ik kweek al geruime tijd buitenwiet (co-operatief) d.w.z. diverse lokaties gewoon in een nette buurt. de buren weten niet eens wat het is, en die mensen zijn echt niet dom. maar gewoon onwetend. toen ik na een paar jaar! vertelde wat het was geloofde ze het niet eens. een goede band met je buren wil ook nog wel eens helpen. je kan dan daar ook een paar plantjes in de tuin kwijt, maar blaas niet van de toren over je "activiteiten".

Allerhardste, 05-09-2010 10:10 #26
Ik lees in het artikel, dat je i het begin stadium stekjes van je uit zaad opgekweekte plantjes moet maken en deze gelijk in de bloei zetten om te controleren of het mannetjes of vrouwtjes zijn. Ik zal zeggen, de stekken die je maakt worden allemaal vrouwelijk, dit omdat het geslacht van de moederplant pas in een later stadium bepaalt wordt.

Dus het beste is, 2 moederplantjes op tijd kweken, hier stekken van trekken en deze af laten groeien in je tuin, gegarandeerd dat je 5 vrouwtjes krijgt.

Abu Bakr, 20-05-2010 14:24 #25
Wat een gelul allemaal van jullie.
Ik ben gewoon slim, ter uitzondering van deze reactie. Ik heb in de kelder iedere 10 weekjes wietplanten, ik begin met zaden gelijk met gloeilamp etc, na 10 weken zijn ze klaar om geoogst te worden, heb dan zo een 14 kilo en dat is genoeg voor een kleine?45.000 winst. Ik doe dit elke 10 weken al bijna 7 jaar lang, ben ontzettend blij, gewoon in kelder, niemand komt erachter, ik bedoel hoe zouden ze erachter moeten komen? Ik ben blij met mijn winst iedere keer, ik ga wss in de zomer van 2011 ermee stoppen, heb genoeg geld verdiend, geen zorgen meer in het verdere leven. En mocht je het vragen ik heb nog nooit wiet gerookt of wat dan ook, ik doe puur voor het geld. Er zijn honderden mensen die hetzelfde doen als ik, gewoon in kelder met die zooi, niemand zal erachter komen.

L. E. Huerres, 24-10-2009 21:30 #24
Mooie artikelen over de wiet-teelt, petje af hiervoor!

Plantje, 12-10-2009 19:08 #23
Wat als je zaadjes koopt :

Kun je vrouwtjeszaadjes kopen?
Moet je controleren?
Wat blijkt als je een mannetjesplant heb

alvast bedankt

Bastiaan, 15-06-2009 01:09 #22
Hallo, mag ik nou 4-5 planten op mijn zolder met 1 lamp hebben, zonder gevolg? Reactie infoteur, 17-06-2009
Nee, wiet kweken mag alleen zonder lamp

Tom008 (infoteur), 14-06-2009 03:23 #21
Alexander,
ja, je kunt een plantje stekken als hij groot genoeg is. Je kunt er een tak afknippen en stekken. Bij een tuincentrum is vaak stekpoeder te koop. Hiermee is de kans groter dat de tak wortels maakt.

Alexander, 13-06-2009 12:55 #20
Kan je cannabis stekken? Heb thuis een plantje staan maar wil er graag twee.

Tom008 (infoteur), 06-06-2009 17:50 #19
Hey Nick,
Zaadjes kun je los kopen in speciale winkels, vaak niet in coffeeshops. Maar je kunt wel buitenwiet kopen in sommige goeie shops, en in een zakje buitenwiet zitten vaak zaadjes die je gewoon kunt planten.

Nick, 06-06-2009 12:15 #18
Hey mijn naam is nick, ik smoor redelijk veel en het kost ook namelijk veel geld dus ik heb er op gekomen om eens zelf een plantje te zetten, maar hoe en wat moet ik doen een waar kun je zaadjes kopen? in coffeschop?

Han, 14-05-2009 11:00 #17
4 a 5 plantjes mag, ik wou dat dat eens uit de wereld geholpen werd, ECHT niet zo. Een artikel hierover doet heel wat mensen anders denken?

Tom008 (infoteur), 18-04-2009 02:08 #16
Iggy,
Hoi, bedankt voor de nuance over de legaliteit van 5 wietplanten. Gelukkig is de zon een legale, gratis lichtbron dus kan een kweker zonder een lamp. Zelf heb ik wel eens 3 planten gehad en ze binnen neergezet als de geur erg sterk werd; om overlast te voorkomen.

Iggy, 17-04-2009 18:13 #15
Hoi, met belangstelling las ik je artikel over het groeien van wiet. In je inleiding schrijf je dat je vier planten mag. Dit is feitelijk onjuist. De wet zegt dat het verboden is om wietplanten te kweken. Maar: het OM heeft aangegeven dat er bij minder dan 5 planten geen vervolging zal plaatsvinden. Dat is iets anders dan vier planten mogen hebben. Tevens is het verboden om een lichtbron, bijvoorbeeld een schemerlamp ofzo, boven de planten te hangen. Bovendien mag je omgeving geen hinder ondervinden van je plantjes. Dit zijn de voornaamste restricties om aan vervolging te ontkomen wanneer je 'betrapt' wordt. Graag gedaan. Gr. Iggy.

Timmy, 07-11-2008 08:36 #14
Hallo, ik zou graag een plantje zetten maar heb een paar vraagen;
Wat is het verchil tussen man en vrouwplant? Waneer plant ik die best? Moet er een lamp booven staan? Mag het legaal?

Peter, 20-10-2008 12:51 #13
Het is een sprookje dat je legaal 4/5 wietplanten mag hebben. Als je woonomgeving er moeite of overlast van hebben en de politie inschakelen moet je ze omhalen, ook krijg je een aantekening in het strafregister.
Ik kan het weten, het is mij op 02-10-2008 overkomen. Ik kweek al 30 jaar buiten mijn eigen rokertje, helaas nieuwe overburen, die niet willen dat ze ook maar een wietplant zien. Speel op zeker en neem een soort dat vroeg afgebloeid is
neem ook geen te hoog soort en zet ze beslist niet tevroeg buiten. Eind juni is vroeg genoeg.

MVG van een zeer ervaren kweker.

Tom008 (infoteur), 02-10-2008 16:19 #12
Wim, een antwoord op je laatste vraag is: nee, een wietplant kun je maar 1 keer gebruiken. Je kunt hem wel stekken eventueel. Over je vraag wat betreft de lamp; dat is over het algemeen een standaard groeilamp die ook in kassen worden gebruikt. Let wel; bovenstaand artikel geeft een richtlijn voor kweek van buitenwiet.

Wim, 02-10-2008 15:21 #11
Halloo.
Ik wil een wiet plantje kweken binnen. Ik weet dat ik beter meer zaden kan inpotten.
Ze meoten elke dag wat water. Maar onder wat voor lamp moet het plantje?
En als de eerste oogst is geoogst, kan ik hetzelfde wietplantje nog een keer gebruiken?

MVG Wim

Nico, 15-09-2008 18:39 #10
Ik wil voor het eerst 5 plantjes kweken thuis, kan elke raad gebruiken

Tom008 (infoteur), 13-09-2008 18:59 #9
Pas ver in oktober zijn de toppen op hun grootst. Pas wel goed op dat je de mannetjesplanten zo snel mogelijk weghaalt, anders gaan de vrouwtjesplanten niet bloeien.

Dick, 13-09-2008 11:20 #8
Mijn planten staan al geruime tijd in de tuin ze groeien goed en ze zijn nu ongeveer 2.50 hoog maar zie nog weinig toppen hoe kan dat

Mike, 10-09-2008 06:57 #7
Ik wil alleen vragen als je een wietzaadje plant en hij komt op dus het plantje is 1cm groot na hoeveel weken kun je dan €zien of het een mannetje of een vrouwtje is? Hoop dat deze vraag beantwoord kan worden als het kan. Reactie infoteur, 11-09-2008
Buitenwiet bloeit vanaf halverwege augustus.

Tom008 (infoteur), 10-07-2008 19:54 #6
Beste Breemen, De enige reden waarom een plant slap gaat hangen is dat hij te weinig water krijgt; dat geldt voor alle planten, zowel binnen als buiten.

Breemen, 24-05-2008 17:27 #5
Waarom hangen de plantjes buiten wel en binnen niet… raar allemaal

Karel, 16-02-2008 17:34 #4
Keurig artikel, klopt allemaal vrij aardig. 1 opmerking ik zou zelf de zaadjes eerst ontkiemen op een schoteltje met watjes. De kans van slagen is zo veel groter.
Zie voor meer uitleg mijn website: http://wiet-zaden.nl

Martij, 20-01-2008 18:33 #3
Hoe kom je aan die wietzaadjes?

Marco, 01-11-2007 15:14 #2
Goed artikel, maar als ik het dus goed gegrijp kan een plant dus niet zonder zonlicht?
gr. Marco

Hikari (infoteur), 17-09-2007 08:43 #1
Hoi Tom008,

Leuk (en tevens goed!) artikel! Alleen wil ik er even één dingetje over zeggen. Vat het niet op als commentaar, zo is het namelijk niet bedoeld:)

In jouw inleiding staat beschreven dat men in Nederland legaal 5 wietplanten mag houden. Helaas is deze wetgeving aangescherpt (ik weet even niet sinds wanneer), maar Nederlanders mogen nu nog maar 4 wietplanten per huishouden kweken.

Zelf gebruik ik het niet, maar de 'wietkwekers' om mij heen, vinden het in ieder geval heel jammer:)

Groet, Hikari

Infoteur: Tom008
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Drugs
Reacties: 42
Schrijf mee!