InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Sociaal > Indigokinderen en hun missie

Indigokinderen en hun missie

Indigokinderen zijn de eerste generatie Nieuwetijdskinderen. De eerste Indigo's werden geboren na de tweede wereldoorlog. Pas eind jaren '70 en jaren '80 kwam er een grote golf Indigo's op aarde. De meeste van hen zijn nu jongvolwassenen waardoor ze de kans krijgen actief te werken aan een nieuwe en betere wereld die past bij de nieuwe energie.

Eenheid en samenhorigheid

Indigo's hebben het gevoel dat ze een taak hebben hier op aarde. Ze streven naar eenheid, verbondenheid, harmonie en evenwicht. Hierdoor willen ze een nieuwe samenleving creëren die gebaseerd is op liefde. Daar waar er beperking en begrenzing is, proberen zij vrijheid te brengen.

Tradities doorbreken

Door hun houding in het traditionele gezinsleven vallen de traditionele rollen weg. De verschillen tussen man en vrouw vervagen en ook de kinderen krijgen een andere plaats in het gezin. Indigo's gaan voor overleg, eerlijkheid, openheid en respect. Steeds meer gezinnen besteden meer aandacht aan communicatie en ouders staan open voor de mening van hun kinderen. Indigo's willen dat iedereen gelijkwaardig wordt behandeld en leggen de nadruk op delen en samenleven.

Een nieuw systeem

Indigo's dragen de energie in zich om ons huidige systeem te veranderen. Ze proberen ons een duidelijk beeld te geven van onze maatschappij en de werking van de media, de politiek en ons staatssysteem. Ze verzetten zich tegen leugens, misleiding, hebzucht en concurrentie. Hun strijdersmentaliteit is niet voor niets hun opvallendste kenmerk. Door hun organisatietalent zijn ze in staat vele mensen bij mekaar te brengen en een boodschap te verspreiden. Ze maken ons bewust van alles wat er in onze maatschappij verkeerd loopt en tonen ons dat het anders kan.

Aandacht voor gevoel

Indigo's weigeren iedere vorm van controle en dominantie te accepteren. Omdat ze dit als van jongs af aan doen, voldoet ook het huidige onderwijssysteem niet meer. De kinderen van nu zijn gevoelskinderen waardoor aandacht voor creativiteit, gevoel en intuïtie erg belangrijk is. Aanpassingen in het onderwijs kunnen kinderen meer mogelijkheden geven zodat ze zich ook op andere vlakken kunnen ontplooien. Dit zou een eerste stap kunnen zijn naar een wereld die plaats maakt voor gevoel en ontwikkeling van intuïtie aanmoedigt.

Liefde en spirituele groei

Door de onvoorwaardelijke liefde die zij in zich dragen laten ze anderen zien hoe belangrijk tolerantie en acceptatie is. Hierdoor kan en mag iedereen zichzelf zijn. Indigo's leren ons te luisteren naar ons eigen gevoel.
Zij zijn de eerste groep Nieuwetijdskinderen die ons helpen te transformeren naar de Nieuwe Tijd. Door hun houding brengen ze de mensen rond zich, zoals hun ouders, in verbinding met hun ware zelf. Zo ontstaat spirituele groei. Het zal je dus niets verbazen dat deze 'kinderen' ervoor hebben gezorgd dat spiritualiteit meer aandacht krijgt en dat steeds meer mensen een andere kijk op de wereld en het leven zelf krijgen.
© 2011 - 2018 Leniconsulting, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Jennifer Hoffman: www.urielheals.com
  • Doreen Virtue: The Indigo Evolution
  • Carolina Hehenkamp: Indigo-kinderen als geschenk en uitdaging

Reageer op het artikel "Indigokinderen en hun missie"

Reacties

Annemarie Ten Veldhuis, 21-07-2018 13:39 #2
Wat een interessante informatie en wat een herkenning met indigo en hoeggevoeligheid.
Dank voor alle inzet
hartelijke groet🌺Annemarie

Peter, 29-08-2014 23:53 #1
Het begin van dit artikel klopt niet. De eerste indigo's zijn echt niet pas na WO2 geboren, maar hebben in feite altijd al bestaan. Mijn overgrootvader, geboren rond 1870, was zo'n indigo. Diens grootvader was eveneens een indigo, geboren in het begin van de 19e eeuw. Zelf ben ik een kristalkind, geboren in 1970. Wel zijn er na WO2 meer indigo's geboren dan voorheen. Hetzelfde geldt voor kristalkinderen: er werden er meer geboren na de flower power-periode. De eerste regenboogkinderen werden geboren rond 1990. Graag aanpassen dus, anders kan ik deze website in zijn geheel niet serieus nemen.

Infoteur: Leniconsulting
Gepubliceerd: 16-12-2011
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Sociaal
Reacties: 2
Schrijf mee!