InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Sociaal > EZRA Foundation

EZRA Foundation

EZRA Foundation Velen onder ons kunnen het zich niet voorstellen, maar er zijn een hoop mensen die zelfs geen geld hebben om kleren te kopen. EZRA Foundation wil iets betekenen voor deze mensen.

Over de stichting

In het Hebreeuws betekent Ezra ‘hulp’. EZRA Foundation wil een helpende hand bieden aan minderbedeelden. De stichting geeft praktische steun in de vorm van nieuwe en herbruikbare kleding en schoenen aan mensen die dit zelf niet kunnen betalen. Niet alleen in Nederland, maar ook in het buitenland draagt de stichting een steentje bij.

Het hoofdkantoor van de stichting bevindt zich in Almelo, Overijssel.

Afgesloten projecten

In 2009 heeft EZRA Foundation kinderen in een weeshuis in Kenia voorzien van kleding. In datzelfde jaar is ook een weeshuis in Bali geholpen. Iets dichterbij huis, namelijk in een Roemeens weeshuis, is er in 2010 gezorgd voor wollen dekens, kleding en schoenen.

Huidige projecten

Sinds 2009 gaat de familie Ortega meerdere keren per jaar naar Peru om arme gezinnen een fijne kerst te wensen. EZRA Foundation geeft de familie elke keer kleding voor zo’n 300 kinderen mee. Een ander structureel project dat door de stichting wordt gesteund, is een kledingproject in het Afrikaanse Gambia. Dit project wordt sinds 2010 gesteund door EZRA Foundation. De projecten in het buitenland vallen onder de noemer ‘EZRA Helps’.

‘EZRA Kinderkleding’ is een project dat sinds 2008 Almolese gezinnen die het niet zo breed hebben, voorziet van kinderkleding. Doordat EZRA Foundation met diverse instanties samenwerkt, weet zij precies waar er dringend kinderkleding nodig is in Almelo.

Er is niet alleen een kinderkledingbank opgezet, ook volwassenen staan hoog in het vaandel. EZRA Foundation wil er voor zorgen dat volwassenen met een beperkt budget goed voor de dag kunnen komen. Zij voorziet hen niet alleen van dagelijkse kleding, maar zij zorgt ook voor kleren die op speciale gelegenheden kunnen worden gedragen. Dit project heeft de naam ‘EZRA Fashion’.

Naast kledingprojecten heeft de stichting een nieuw initiatief genomen: ‘EZRA Books’. EZRA Foundation vindt dat alle kinderen de kans moeten krijgen om te lezen. De stichting geeft kinderen die via een verwijzing voor kleding komen de mogelijkheid om boeken uit te zoeken. De kinderen mogen zelf kiezen of ze de boeken willen houden of willen ruilen voor andere boeken.

Steun EZRA Foundation!

Wilt u EZRA Foundation steunen door middel van een financiële bijdrage? Dan kunt u uw gift over maken door een machtiging in te vullen. U kunt ook online doneren.

Materiële steun kunt u geven door kleding, schoenen en kinderboeken te doneren. Voor meer informatie kunt u een kijkje nemen op ezrafoundation.org of mailen naar info@ezrafoundation.org. De stichting is van 9.00 tot 17.00 uur telefonisch bereikbaar op het volgende nummer: 06 46 52 43 71
© 2011 - 2019 Dezy, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Ezrafoundation.org

Reageer op het artikel "EZRA Foundation"

Infoteur: Dezy
Gepubliceerd: 12-09-2011
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Sociaal
Schrijf mee!