InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Sociaal > Hulporganisatie Cordaid Mensen in Nood

Hulporganisatie Cordaid Mensen in Nood

Hulporganisatie Cordaid Mensen in Nood Wat is de hulporganisatie Cordaid Mensen in Nood? Wat doen zij? Hoe helpen zij slachtoffers van rampen? Helpen zij bij de wederopbouw na een ramp? Helpen zij bij het opbouwen van een nieuwe toekomst van de slachtoffers? Zijn zij aangesloten aan het grote noodhulp netwerk Caritas? Vecht deze hulporganisatie tegen armoede en honger? Helpen zij arme kinderen?

Wat?

Wat is Cordaid Mensen in Nood? Deze hulporganisatie helpt mensen in nood, in noodsituaties en tijdens rampen, ongeacht geloof, ras of achtergrond van de slachtoffers. Hulporganisatie Cordaid Mensen in Nood helpt alle mensen in nood en daarna zorgen ze voor de wederopbouw en voor een nieuwe toekomst voor de slachtoffers van rampen.

Cordaid

Waar houdt Cordaid zich allemaal mee bezig? Hulporganisatie Cordaid Mensen in Nood is een onderdeel van Cordaid. Waar Cordaid zich mee bezig houdt is oa:
  • Gezondheidszorg als Cordaid Memisa,
  • Microfinanciering als Cordaid Microkrediet,
  • Kinderen in sloppenwijken als Cordaid Kinderstem,
  • Armoede in Nederland als Cordaid Bond zonder Naam.

Caritas netwerk

Hulporganisatie Cordaid Mensen in Nood is aangesloten op een van de grootste noodhulp netwerken ter wereld: het Caritas netwerk. Het Caritas netwerk is een netwerk waar katholieke hulporganisaties bij zijn aangesloten.

Slachtoffers van rampen

Hulporganisatie Cordaid Mensen in Nood helpt slachtoffers van rampen. Rampen zoals:
  • Burgeroorlog,
  • Overstroming,
  • Natuurrampen,
  • Aardbevingen,
  • Hongersnood.

Wederopbouw

Wat doet de hulporganisatie Cordaid Mensen in Nood nog meer? Mensen in Nood helpt de slachtoffers een nieuw leven op te bouwen door samen met lokale hulpverleners:
  • Eerste hulp te bieden,
  • Vluchtelingen opvangen,
  • Onderdak te bieden,
  • Voedsel te geven,
  • Medicijnen te geven,
  • Opzetten van plaatselijke landbouw,
  • Bouwmaterialen te leveren,
  • Scholen te bouwen,
  • Preventie van rampen te bieden en
  • Steun te geven na de ramp.

Tegen armoede

Strijd de hulporganisatie ook tegen armoede? Hulporganisatie Cordaid Mensen in Nood heeft verschillende fondsen. Het grote voordeel van deze verschillende fondsen is dat de hulp zich kan concentreren op verschillende noodhulp. Na een ramp is de behoefte aan verschillende noodhulp groot, zoals
  • Gezondheidszorg en bijvoorbeeld het
  • Stimuleren van werkgelegenheid.
Doordat deze verschillende fondsen kunnen samenwerken is de strijd tegen armoede en de hulp voor een betere toekomst veel beter op elkaar afgestemd.

Kinderen

Hulporganisatie Cordaid Mensen in Nood heeft een Kinderstem die kinderen en straatkinderen in sloppenwijken een betere toekomst willen geven. Ook kinderen die het slachtoffer zijn van kinderarbeid helpen zij een betere toekomst te geven. Door samen te werken met lokale hulpverleners en andere hulporganisaties, bieden zij deze arme kinderen:
  • Opvang,
  • Onderwijs en
  • Trainingen voor een betere toekomst.

Organisatie

De hulporganisatie Cordaid Mensen in Nood is een katholieke organisatie. Deze katholieke achtergrond is de basis voor het bieden van hulp.

Donatie

Door de steun en financiële bijdrage van donateurs kan de hulporganisatie Cordaid Mensen in Nood het goede doel voortzetten.
Gerelateerde artikelen
Liefdadigheidsorganisatie Soles4SoulsKleine stapjes zijn nodig om de wereld een betere plaats te maken voor ons allemaal. Mensen in nood hebben alles nodig,…
Indiase delta: betere voorbereiding op overstromingenNa rampen - zoals overstromingen - slaan hulporganisaties de handen ineen. Maar zo vraagt menig donateur zich af: "welke…
Het IFAW: helpt dieren in noodAls ik dierenmishandeling of verwaarloosde dieren zie, gaan mijn nekharen recht overeind staan. Helaas kan ik zelf weini…
Aids de Wereld uit: Stop Aids Now!De missie van Stop Aids Now is: Samenwerken aan een wereld zonder Aids. Dat is geen kleine opgave, aids is een ware epid…
Haïti: Herstel en wederopbouwDe aardbeving die Haïti getroffen heeft ligt alweer ver in ons geheugen. Achterhaald door andere rampen en gebeurtenisse…
Bronnen en referenties
  • http://www.cordaid.nl/nl/mensen-in-nood-home/(2067)-Over-ons/Cordaid-Mensen-in-Nood.html
  • http://www.cordaid.nl/
  • http://www.cordaidkinderstem.nl/
  • http://www.samenwerkendehulporganisaties.nl/nl-NL/Content.aspx?type=SHO&id=12
  • http://www.cordaidmenseninnood.nl/

Reageer op het artikel "Hulporganisatie Cordaid Mensen in Nood"

Infoteur: Roberta
Gepubliceerd: 20-07-2011
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Sociaal
Schrijf mee!