De Nederlandse man met de buitenlandse bruid

De Nederlandse man met de buitenlandse bruid Je zag het in de jaren 90 heel veel, maar nog steeds komt het redelijk veel voor: de Nederlandse man die kiest voor een buitenlandse vrouw. Heeft dat ook een doel of zit er een bepaald idee achter?

Liefde

Allereerst is er de Nederlandse man die per toeval een vrouw tegen het lijf loopt. Bijvoorbeeld tijdens een bvuitenlandse vakantie of tijdens een zakentrip. Maar ook via het internet kent liefde geen grenzen meer. In dit geval gaat het echt om ware liefde. Dan maakt het ook niet uit waar de vrouw vandaan komt. Liefde kent geen grenzen.

Fotoboek

Iedereen kent ze wel: de fotoboeken waaruit de Nederlandse man zijn aanstaande bruid kan kiezen. Het klinkt wat vreemd, maar je kan dus daadwerkelijk je vrouw uit een boek kiezen. Het lijkt de gouden gids voor bruidjes wel. Deze boeken zijn veelal te vinden bij relatiebureaus die verbonden zijn met bepaalde landen als Polen, Tsjechië, China, Rusland, kortom alle landen waar armoede heerst. Het is dan oom gelijk duidelijk waarom deze vrouwen zich aanbieden als aanstaande bruid. Nederland is natuurlijk een welvarend land vergeleken met hun eigen land. Omdat vrouwen in hun eigen land vaak kansloos zijn en alleen maar geld kosten voor hun familie, worden ze vaak aangeleverd als bruidje.

Waarom toch?

Voordeel hiervan is dat deze vrouwen in Nederland een goed leven lijden en daarbij vaak ook nog eens wat geld toe kunnen sturen naar hun familieleden. Voor de vrouw is het dus snel duidelijk dat dit alleen maar voordeel oplevert. Dat ze daarbij vaak met een man moeten samen leven die niet hun droompartner is, doet er niet toe. Immers, vaak is het ook traditie dat de vrouw wordt uitgeleverd zonder dat ze zelf de man van haar dromen mag uitkiezen.

De Nederlandse man kiest vaak deze optie omdat er geen geschikte vrouw voor hem in eigen land te vinden is. Dit kan zijn omdat de man over weinig sociale vaardigheden kan bezitten en daarom slecht contact legt. Maar ook soms is de man zo ontzettend eenzaam dat het hem niet uitmaakt wie zijn vrouw is. Als er maar een vrouw in huis is. En dan zijn er de manen die absoluut niks aantrekkelijks vinden aan de Nederlandse vrouw en kiezen voor een buitenlandse vrouw.

Regels zijn aangescherpt

Het binnenhalen van een buitenlandse bruid ging vroeger erg makkelijk. Tegenwoordig moet de man kunnen aantonen dat het om ware liefde gaat. Bovendien moet zijn inkomen hoog genoeg zijn. De vrouw moet een inburgeringscursus hebben gevolgd.

Daarbij moet de vrouw minimaal vijf jaar in Nederland wonen, voordat ze een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd krijgt.

Bedrog van vrouwen

Voor de mannen is het wel opletten: veel vrouwen maken er ook misbruik van. Want laten we eerlijk zijn: als jij door de eerste de beste misschien wel afstotelijke man wordt opgehaald en daar ook nog eens het bed mee moet gaan delen, is er vaak geen sprake van ware liefde. Deze vrouwen trouwen vaak om na precies vijf jaar het huwelijk te verbreken. Zo hebben ze hun vaste verblijfsvergunning en gaan vervolgens op zoek naar een andere man. Om deze vervolgens weer geld afhandig te maken. Geld dat naar hun familie toe gaat. Gelukkig zijn niet alle vrouwen hierop uit, het merendeel heeft verder geen kwade bedoelingen, maar het blijft wel oppassen.

Misbruik door mannen

Andersom gebeurt net zo vaak: de mannen voelen hun machtspositie. De eerste vijf jaar is de vrouw verplicht bij hem te blijven, omdat de vrouw anders het land uit wordt gezet. Mishandeling zowel geestelijk als lichamelijk,,verkrachting, uitbuiting, het gebeurt ook echt in Nederland.
Gerelateerde artikelen
Marokkaanse huwelijkstraditiesHet uithuwelijken is volgens de Marokkaanse wet al jaren verboden. Maar tot de bruiloft woont het paar niet in hetzelfde…
Oostenrijkse huwelijkstraditiesIn Oostenrijk kent men talloze tradities wat betreft het huwelijk, zoals het "geld lenen", de bruid stelen en natuurlijk…
Waarom een bruid haar trouwboeket in de lucht gooitWaarom een bruid haar trouwboeket in de lucht gooitEen bruiloft kent veel tradities. Een voorbeeld van zo'n traditie is het in de lucht gooien van het bruidsboeket. Dit ri…

LuistervaardighedenOndanks het feit dat we ons er vaak niet bewust van zijn, vertoont de mens een aantal slechte luistergewoonten. Zo zijn…
Stress: omgaan met moeilijke mensenStress: omgaan met moeilijke mensenEen oorzaak van stress is de omgang met moeilijke en lastige mensen. Sociale vaardigheden kunnen u helpen beter om te ga…

Reageer op het artikel "De Nederlandse man met de buitenlandse bruid"

Reacties

Vilahh, 04-12-2014 14:26 #2
Ook Nederlandse vrouwen kunnen kiezen voor een buitenlandse man. Zelf meegemaakt en ondervonden dat werkelijk niets maar dan ook niets hun liet tegenhouden om over ruggen van onschuldige vrouwen een verblijfsvergunning te verkrijgen. Buitenlandse vriend was via een andere vrouw naar Nederland gekomen, eenmaal hier ging hij snel bij haar weg en ergens anders in Nederland wonen. Ik leerde hem vervolgens kennen en hij begon iedere keer over de toekomst, met name pushen voor te gaan trouwen. Ik ben daar uiteraard niet ingetrapt omdat ik hem al vanaf begin af aan gewoon niet vertrouwde. Ook vermoedde ik dat hij meerdere vrouwen stiekem had, naast mij. Helaas is mijn vermoeden werkelijkheid geworden en meneer probeert via verschillende vrouwen op verschillende manieren aan zijn verblijfsvergunning te komen. Kan op basis van gezin, trouwen of een samenwoon contract. Mijn wilde hij ook perse zwanger maken, al vroeg in het begin dat ik hem kende wilde hij alleen seks zonder condoom en zo snel mogelijk gaan trouwen. Helaas deze man had mij in zijn macht en ik deed gek genoeg alles wat hij wilde, zo ook seks zonder condoom. Ik ben zwanger geraakt maar door een miskraam mijn kind verloren.(ik wilde zo graag een kind) Trouwen deed ik niet aan. Ik ben een tijdje met hem omgegaan en hij is een echte goede toneelspeler en weer precies wat hij tegen je moet zeggen om iets voor elkaar te krijgen. Uiteindelijk kreeg ik hem door tenminste mijn verliefdheid werd minder want al nogmaals van begin af aan gingen er alarmbellen bij mij af maar wilde er niet naar luisteren! Uiteindelijk durfde ik naar mijzelf te gaan luisteren en toen begon ik pas echt te zien wie hij nu werkelijk echt was. Verschillende keren zag ik hem uit richtingen komen lopen en ook zag ik hem ergens aanbellen zo midden in de nacht, net iets te vaak toevallig op verschillende adressen. Paar weken geleden zag ik hem lopen met een vrouw en kinders( verblijf op basis van gezin ) waarschijnlijk voor hem om te proberen. Hij is onwijs door iedereen gezien als een graag ziende gast maar werkelijk hij maakt van iedereen misbruik oa voor geld, spullen, woning, seks enz. Deze man gaat zelfs zo ver dat hij meerdere kinderen probeert te maken bij verschillende vrouwen( zo ook dus bij mij, toen ) zodat meneer een verblijfsvergunning kan verkrijgen via zijn bloedeigen kind! ( moet je nagaan hoe slecht je dan bent) IK zeg niet dat iedere buitenlander slecht is maar let aub op als de volgende punten bij jou van toepassing zijn: pushen tot trouwen, pushen voor onbeschermde seks te hebben ( zonder iets te zeggen over dat hij een kind wilt ) pushen om samen te gaan wonen( verblijf op basis van samenwonencontract), vaag doen en niet willen laten zijn van zijn verblijfsvergunning ( waarschijnlijk is ie dan illegaal ) jou afschermen van andere mensen zodat jij volledig in zijn macht bent, jou kleineren, jou manipuleren, pushen om werk te zoeken (anders kan jij niet referent voor hem staan) enz enz. Voel je aan dat er ergens iets niet klopt buiten dit dan is dat waarschijnlijk ook zo en volg aub je gevoel daarin! Dit soort mannen zijn meestal in hun eigen land nog getrouwd en hebben daar kinderen. Via type vrouw; te goed gelovig, naief, geen of weinig mensen om zich heen, beinvloedbaar, pleaser. Proberen ze misbruik te maken. Vaak worden deze mannen door hun familie naar nederland gestuurd hij elke keer geld kan opsturen voor de familie. En geloof mij ze gaan ver, echt ver! Nogmaals niet iedereen is slecht maar als de punten die ik benoemde van toepassing zijn, wees aub dan op uw hoede, ze hebben dan slecht bedoelingen! Zelf als je zwanger van hem bent, probeert hij over de rug van jouw eigen kind een verblijfsvergunning te verkrijgen en als je dan ook nog eens getrouwd bent krijgt hij automatisch ook het vaderschap toegewezen en heeft hij nog meer macht. Kan hij bijvoorbeeld het kindje meenemen naar zijn eigen land en jou chanteren om geld op te sturen in ruil voor het kindje. Als een man echt goede bedoelingen met jou heeft dan geeft hij jou de tijd en respecteert en luistert hij ook naar jouw wensen, zeker bij dit soort mannen want vaak zit daar echt een eigen belang bij. Deze man is namelijk ook nog een zeer goed uitziende man en daar maakt hij zeker ook misbruik van. En de vele mensen die hem waarschijnlijk echt mogen zijn mensen die hem niet kennen, want aan hun laat hij nooit zijn ware aard zien. Dat was bij mij wel het geval. Laat je dus niet tegenhouden omdat hij bv veel vrienden heeft, want dat zegt werkelijk echt niets over zijn echt ware aard( want die kennen mensen niet) In mijn geval was het ook iemand die ook over zijn leeftijd loog en mij dat in het geheim opbiechtte. Zelf op zijn verblijfsvergunning stond een verkeerde datum( expres over gelogen tegen IND) Voor zijn vrienden hielt hij een feestje en vierde hij zijn fake verjaardag( moet je nagaan het gemakkelijk hij een toneelspelletje speelt en zich daar niet schuldig over voelt. Waarom mijn verhaal? Omdat ik werkelijk nog nooit zo`n verkeerde man heb ontmoet en daarvan ook zeer geschrokken ben dat er mensen op deze aardbol rondlopen die zo gemakkelijk zonder enig schuldgevoel misbruik maken van onschuldige mensen. Hoop mensen met mijn toevoeging hier te waarschuwen en eventueel hun proberen verdriet te besparen. Groet Vilah.

Peter, 17-03-2013 14:32 #1
Mijn buitenlandse vrouw kreeg toen zij een paar jaar in Nederland was ongevraagd van haar vrouwelijke Nederlandse collega's een cursus waarin ze geleerd werd hoe ze haar man een poot kon uitdraaien. Kort samengevat werd haar verteld dat al het geld dat haar man verdiende voor hen samen was, terwijl alles wat zij verdiende voor haar alleen was.
Tevens werd haar in geuren en kleuren verteld hoe ze haar man het beste een poot kon uitdraaien door over te gaan op een scheiding. Helaas voor deze vrouwelijke collega's kwam mijn vrouw uit een cultuur waarin wederzijds zorgen de basis is voor een huwelijk.

De conclusie moet dan ook zijn dat er ook met Nederlandse vrouwen in veel gevallen iets mis is in de zin dat ze willen trouwen om er in economisch opzicht beter van te worden.

Gezien het feit dat de meeste Nederlandse man met een Nederlandse vrouw trouwen is dit een serieus maatschappelijk probleem, wat echter helaas onbespreekbaar is aangezien het om Nederlandse vrouwen gaat die nu eenmaal de status van onaanraakbaar hebben bereikt.

Ik hoop dat u de moet heeft om ook over dit onderwerp onderzoek en publicaties te doen.

Om enig idee te hebben waar ik het over heb zou u kunnen beginnen om eens te spreken met gescheiden mannen.

Infoteur: Bibiana
Gepubliceerd: 23-02-2011
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Sociaal
Reacties: 2
Schrijf mee!