InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Sociaal > De ''mystery method'' verleidingsmethode

De ''mystery method'' verleidingsmethode

De ''mystery method'' verleidingsmethode De ''mystery method'' is een manier om vrouwen te versieren ontworpen door Erik von Markovik (Mystery). Hij heeft geprobeerd een methode te ontwerpen die werkt voor een heel brede groep mannen met verschillende levens stijlen. Zijn methode is beschreven in het boek ''The game'' door Neill Strauss. Je kan meer te weten komen over deze methode via boeken, dvd's en zelfs seminars met instructeurs en coaching.

Basis principes

De mystery method introduceert het begrip ''waarde'' om te beschrijven hoe jij in verhouding tot andere mannen staat ten opzichte van voortplantingskansen en kwaliteit van het leven. De man met de hoogste waarde zal ten opzichte van andere mannen het meeste kans maken. Volgens Mystery kijken vrouwen naar mannen met de hoogste levens kwaliteit.

De mystery method beschrijft dat mensen sterke emotionele reacties hebben naar andere met een hoge waarde. Mannen zullen een reactie krijgen bij erg aantrekkelijke vrouwen. Deze reactie zal leiden tot het vrijkomen van adrenaline, wat er voor zorgt dat ze zich abnormaal zullen gedragen in de nabijheid van de aantrekkelijke vrouw. Deze aantrekkelijke vrouw is gewend aan zulke reacties, omdat de meeste mannen zo op haar reageren. De mystery method beweerd dat de aantrekkelijke vrouw in haar onderbewustzijn gelooft dat mannen die dit abnormale gedrag niet vertonen, van hogere waarde zijn dan haar, waardoor ze zich aangetrokken voelt tot die mannen.
Veel technieken die worden geleerd in deze methode zorgen voor het demonstreren van een hogere waarde. De hele methode is opgebouwd rondom het M3 model.

Het M3 model

Dit model is opgebouwd uit drie delen: Aantrekkingskracht, comfortabel en verleiding. Deze stappen worden uitgebreid beschreven met als uiteindelijk doel een seksuele relatie.

Stap 1: aantrekkingskracht.

Het doel van deze stap is de opening, dus om het gesprek te starten met het doelwit. Verder zal de hogere waarde gedemonstreerd moeten worden, om te zorgen dat ze aangetrokken is tot de man. Ook moet de man laten blijken zich steeds meer tot de vrouw aangetrokken te voelen. Maar wel om redenen anders dan haar uiterlijk.

Stap 2: comfortabel.

In deze fase, moet de man laten blijken dat er een connectie, vertrouwen en een gevoel van echtheid is tussen hem en de vrouw. Volgens Mystery is deze stap de belangrijkste en duurt die vaak uren. Ongeveer 90% van de tijd zal in deze stap zitten.

Stap 3: verleiding.

De verleidings fase is de inleiding naar de sexuele relatie. In deze fase word ook het zogenaamde ''last minute resistance'' behandelt. Mystery pleit hierbij voor het instemmen met de vrouw. Bijvoorbeeld: you're right, we shouldn't be doing this. Om vervolgens de situatie te verplaatsen naar een minder interessante bezigheid als kaartspellen.

Negs

Negs zijn opmerkingen of handelingen als:
  • "Wait..." and pull a piece of 'lint' out of her hair.
  • Are those (finger)nails real?! They are/arenít?! Well, they look very nice, anyway..."
  • Your nose wiggles when you talk! ... It's so cute! ... Look at it! There it goes again!"
  • Tijdens het gesprek naar je gsm kijken.
  • Met een derde gaan praten.
  • De kamer door kijken alsof je naar iemand zoekt waar je liever mee zou praten.
Ze zijn bedoelt om de waarde van de vrouw ten opzichte van de man te verlagen. Het zijn geen beledigingen, maar opmerkingen die iemand zou maken die zich niet seksueel aangetrokken voelt tot de vrouw.
Een neg is een actieve handeling die het gebrek aan interesse van de man tot de vrouw demonstreert.
Een goede neg zorgt er nooit voor dat een vrouw zich beledigd of gekleineerd voelt, dit willen we immers niet. Het zorgt er alleen voor dat de vrouw zich af gaat vragen of de man wel of niet geïnteresseerd is in haar uiterlijk.

Disqualificatie theorie

Deze theorie is een uitbreiding van de neg, het is gebaseerd op het idee dat wat een vrouw niet kan krijgen is wat de vrouw wil. Voorbeelden van deze theorie zijn:
  • If I weren't gay, you'd so be mine."
  • "I've got something to tell you...there's something in your teeth."

Tips

Ga niet naar een discotheek alleen om vrouwen te versieren. Ga erheen om een leuke avond te hebben, als je avond niet afhankelijk is van vrouwen, dan ben je een stuk aantrekkelijker en zal het juist eerder lukken.
Gerelateerde artikelen
The Oil Cleansing Method: je gezicht reinigen met olieThe Oil Cleansing Method: je gezicht reinigen met olieThe Oil Cleansing Method: oftewel, je gezicht reinigen met olie. Deze methode is bij veel mensen erg populair, omdat het…
Mystery shoppingMystery shoppingMystery shopping wordt steeds populairder in Nederland. Hoog tijd om eens wat meer te vertellen over deze (bij)baan! Wat…
Werking Mystery ShoppingMystery shopping, iedereen heeft er waarschijnlijk al eens van gehoord, maar wat betekent de term 'Mystery Shopping' nu…
Mystery shopper wordenMystery shopper wordenWerken als mystery shopper kan een leuke bijverdienste zijn. Mystery shoppers bezoeken in het geheim een winkel of cultu…
Een spannende job: mystery shoppingJe ziet ze hier en daar opduiken, bedrijven die in opdracht de klantenservice van andere bedrijven doorlichten. Ze sture…

Reageer op het artikel "De ''mystery method'' verleidingsmethode"

Reacties

Oscar, 29-04-2010 01:00 #2
Er staan inderdaad wat foutjes in het artikel, maar ik vind het wel mooi samengevat.

Neil Strauss was een leerling van Mystery, maar Mystery heeft zelf zijn gehele methode ontwikkeld.

Groet,
Oscar Oliver van "Vandaag Vrouwen Versieren"

Thoms, 07-01-2010 18:01 #1
Bomvol fouten dit artikel, zelfs het plaatje is van een andere seduction guru(gambler).
Het boek the game, heeft niets te maken met de oorsprong van deze methode. Het is meer een verslag van de gang van zaken omtrend de wording van pick up artists.

Infoteur: Baasb
Laatste update: 12-09-2012
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Sociaal
Reacties: 2
Schrijf mee!