Vrouwen zijn moeilijk

Vrouwen zijn moeilijk Het schijnt dat tegenwoordig vrouwen mannen helemaal in verwarring brengen. Dit komt omdat vrouwen veel te veel van ze willen. Ga maar na. De ideale man is betrouwbaar, lief, teder, absoluut niet saai, verdient goed, ziet er aantrekkelijk uit, niet arrogant maar een doetje is ook niet goed. Het liefst moet hij dus fulltime werken en ook in het huishouden mee helpen. Bijna onmogelijk voor een man om aan al deze eisen te voldoen.

Vrouwen zijn moeilijk

Ja dat klopt, vrouwen zenden vaak tegenstrijdige signalen uit. Daarbij is een groot deel van onze partnerkeuze biologisch bepaald. Bijvoorbeeld, als een vrouw ongesteld is, moeten mannen voornamelijk hun beste vriendin zijn, ze voelen zich vaak niet echt prettig en willen getroost worden, als de menstruatie voorbij is willen ze liever weer stoere macho's om zich heen.
Dit zelfde geldt in economisch oogpunt. In Amerika gaat het economisch niet zo goed, dus werken bijna alle vrouwen full-time. In Nederland, waar het economisch beter gaat, werken de meeste vrouwen part-time. Hoe beter de economie gaat, hoe meer vrouwen toch voor het traditionele plaatje kiezen.

Behalve de biologische en de economische motieven speelt natuurlijk je eigen vrije wil ook een grote rol. Sinds de tweede helft van de vorige eeuw is met de komst van de emancipatie veel veranderd. Vroeger was de vrouw afhankelijk van de man. Had ze zelf geen inkomen en was ze afhankelijk van zijn inkomen en zijn status.
Tegenwoordig zijn vrouwen zelf vaak goed opgeleid en hoeven hun partnerkeuze niet daar van af te hangen. Waar vroeger de man dus de norm was waar naar de vrouw zich schikken moest, wordt de vrouwelijke overheersing tegenwoordig steeds sterker. Dit komt omdat vrouwen steeds vaker een belangrijke rol in de samenleving gaan spelen, en er zijn ook steeds vaker vrouwen die hun kinderen alleen opvoeden.

Eeuwig gezeur

Dat tegenwoordig de vrouwelijke norm overheerst is niet alleen schuld aan de vrouwen, mannen hebben hier ook een grote bijdrage aan geleverd. Mannen hebben het voor een groot deel zelf in de hand gehad. Omdat ze niet van gezeur houden zijn ze gauw geneigd om zich bij de situatie neer te leggen om van het gezeur af te zijn ipv met hun vrouw in discussie te gaan.

Mannen en vrouwen zitten heel verschillend in elkaar. Mannen zijn vaak op zichzelf gericht, terwijl vouwen zich juist focussen op hun relatie. Wat vrouwen dus het liefste willen is een man die af en toe zo met hen bezig is als omgekeerd.
Jammer dat mannen hier nou niet zelf op kunnen komen. Terwijl ze het wel kunnen. De eerste weken van een nieuwe relatie is voor een man zelfs ook een tijd dat ze enorm attent zijn. Maar zodra die wittebroodsweken voorbij zijn is er voor mannen vaak maar één optie, accepteren dat een man nooit zal weten wat een vrouw wil, tenzij de vrouw hem dit influistert.

Wat is er mis met meneer goed genoeg?

Single vrouwen tussen de dertig en veertig hoor je vaak genoeg zeggen: er zijn geen leuke mannen meer. Dit is natuurlijk onzin. De leuke mannen zijn er nog wel, alleen vrouwen stellen veel te hoge eisen. Zelfs wanneer vrouwen hun biologische klok luid en duidelijk horen tikken nemen ze nog geen genoegen met meneer goed genoeg, maar blijven ze wachten op de prins op het witte paard.

Wat vrouwen de ideale man vinden

  • 89% vindt dat de man langer moet zijn dan zij zelf is
  • 46% vindt dat de man donker haar moet hebben.
  • 85% vindt dat dat haar wel op het hoofd moet zitten en nergens anders.
  • 66% vindt dat de man minimaal even oud moet zijn of ouder.
  • 70% vindt dat de man eerlijk en betrouwbaar moet zijn.
  • 72% wil dat de man tijd voor haar heeft en dingen samen doet.
© 2008 - 2020 Mirjam, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Waarom we zoenenWaarom we zoenenTijdens een zoen wisselen de zoenende partners informatie uit. De vrouw die zoent is veel kieskeuriger dan de man. Manne…
Karaktereigenschappen & relatiesKaraktereigenschappen & relatiesBepaalde karaktereigenschappen kunnen het krijgen van een relatie of het vinden van een partner bemoeilijken. Meer hiero…
Hoe wordt vreemdgaan ontdekt?Hoe wordt vreemdgaan ontdekt?Tijdens een klassieke driehoeksverhouding, de getrouwde man, zijn vrouw en zijn minnares, zal vaak de trouwe vaste partn…

Uiterlijk sollicitant vaak belangrijker dan inhoud?Uiterlijk sollicitant vaak belangrijker dan inhoud?Dat je als sollicitant goed gekleed moet gaan is niets nieuws, maar dat het wezenlijk hoger op de lijst van de HR manage…
Goedkope Björn Borg kleding, hoe kom je daar aan?Goedkope Björn Borg kleding, hoe kom je daar aan?Björn Borg was lange tijd een van de meest populaire kledingmerken onder kinderen en jongeren. In de loop der tijd zijn…

Reageer op het artikel "Vrouwen zijn moeilijk"

Reacties

Chrichtonsworld, 01-10-2020 12:47 #18
Ongetwijfeld zit er een kern van waarheid in voor bepaalde vrouwen. Al denk ik dat dit ook van toepassing is voor bepaalde mannen. Toch denk ik dat de meerderheid er zich wel van bewust is dat men eerst bespreekt en overeenkomt wat men van elkaar kan verwachten voordat men een relatie aangaat. Als 1 van de partners bijvoorbeeld een kind wil en de ander wil dat absoluut niet en je hebt dat met elkaar besproken dan kom je niet voor verrassingen te staan, Vaak zijn dit ook zaken die leiden tot breuk met partner. Handig als je van te voren weet wat je aan elkaar hebt. Tuurlijk als je al diep in een relatie zit en je bent tot je oren verliefd dan denk je vaak dat het allemaal automatisch goed komt. Maar iemand met een beetje ervaring weet vaak wel dat dit natuurlijk niet waar is.

N., 21-01-2015 20:43 #17
Ik hou van vrouwen! Als ze in hun vrouw mode zitten. Het is triestig, maar veel vrouwen proberen vaak het alpha mannetje uit te hangen. En daten is heel raar en onlogisch. Direct een berichtje sturen kan niet. Ahhh neen, want dan ben je een minder waardig mannetje. Wat een BS! Ik ben logisch en heb nul tolerantie voor mij irriteren in de naam van 'mij testen'. Deze dingen zorgen ervoor dat je als mannetje beschouw. En vaak komt 'fuck you' dan natuurlijk in mij op. Ik denk dat vele vrouwen niet beseffen wat ze met die zever verliezen. Ik bijvoorbeeld, ga mij een mooie, lieve vrouw gaan halen in Roemenië (nog niet helemaal zeker want er is hier wel één meisje die ik graag zie, en mogelijk ga ik toch voor haar). Ik vind het ongelofelijk hoe arrogant vrouwen soms zijn. Ik moet wat? Wachten met berichtjes sturen en bla bla bla. Moet een potentiele nieuwe mannelijke vriend deze eisen stellen zou ik direct 'fuck you' in mijn hoofd krijgen. En dat heb ik dus met vrouwtjes ook. OK, jullie hebben een vagina, en dat daar zou ik graag toegang tot hebben. Is zoals ik graag vrienden heb die succesvolle bedrijven hebben, of connecties. Maar sorry. De irritatie is mij teveel.

Ik zie er goed uit, ben software architect. En verdien heeeeeel veel geld! Mijn vrouw moet niet werken, vakanties, leuke vrienden. Ben heel apha male, maar dat is het dan miss ook net. Vele alpha malen worden, denk ik, heel erg geïrriteerd met het moderne gedrag van vrouwen. Denk hier er eens over: Vrouwen zijn door emancipatie meer zoals mannen, maar als een man zot doet tegen mij… berichtjes niet terug sturen of zo van die dingen, dan 'dump' ik die direct. Dus als ik jou gelijkwaardig moet behandelen… tja, dan is mijn gedrag heel natuurlijk. Ik zou die shit ook van geen enkele man toleren.

En dan plots zijn deze mooie vrouwen 30, hebben geen vent en worden ze depressief. En ze hebben een 'burnout'. Ik ken super veel heel mooie meisjes, en ze blijven jaren na elkaar vrijgezel, en ze kunnen elke man krijgen! Raar gedrag. Weet niet hoe dit komt, maar in Polen, Roemenië etc is dit gedrag nog niet doorgedrongen in de vrouwelijke populatie.

Dus, ben je een man en dit gedrag irriteert je. Gewoon beginnen daten op Poolse etc sites. Ik trek mij geen fluit aan van die 'moderne gedrag'. Ik zie vrouwen heel graag, maar als je in een positie plaats dat je in mijn brein een concurreren mannetje bent… is gewoon super slechte strategie bij mij. Ik ken vele vrienden die hun vrouw bewust in het buitenland gaan zoeken. Normale, succesvolle, aanvaardbaar mooie en verzorgde mannen.

Dus meisjes, ik weet niet waar jullie mee bezig zijn, maar zorg dat je geen 30 wordt en vrijgezel bent, want je markt waarde gaan dramatisch naar beneden. Ik ben bijvoorbeeld 31 maar zou nooit uitgaan met een vrouw van dertig. Tuurlijk, je zal nog wel sex kunnen krijgen, maar heel moeilijk een man kunnen definitief voor jou te laten kiezen. Ik ga bijvoorbeeld voor 22-26. Dit is waarom je als vrouw op die leeftijd veel aandacht krijgt, maar hou er rekening mee extra aandacht die je op die leeftijd ervaart, dus even hard verminder eens je rond de dertig wordt. Mannen worden ook heel anders eens ze rond de dertig zijn. Als ze een beetje geld hebben (de succesvolle dus) beschouwen de wereld als een geheel en jij moet dus gaan concurreren met buitenlandse meisjes… die geen spelletje spelen en wel een berichtje terugsturen, en koken, … dus geniet van je jonge leeftijd en mooiheid, maar overspeel je positie niet.

L., 19-04-2014 08:38 #16
Wat een vooroordelen en generalisatie jongens. Jammer dat wij als vrouwen zo worden bestempeld. Belachelijk dat er ook altijd wordt gezegd dat wij altijd zeuren terwijl er nooit wordt gekeken bij welke momenten wij niet zeuren.

Dalibor, 11-02-2014 17:18 #15
Onze maatschappij is inderdaad helemaal de verkeerde kant uitgedraaid. Uiteindelijk is de man een simpel wezen die niet zo veel nodig heeft. Z'n werk dat hij graag doet, een hobbytje, een biertje hier en daar, een beetje amusement in zen vrije tijd. Dit heeft ook lang goed gewerkt totdat de vrouwenemancipatie op gang kwam. Plots moeten ze winkelen, shoppen, huishouden doen, met de kinderwagen rijden, ze moeten ook knap zijn en zich goed kleden, allemaal flauwe kul natuurlijk en veel te moeilijk voor de man die houdt van eenvoud en vrijheid, dus ja, wat zien we, veel bewuste vrijgezelle mannen die wel beter weten, ik hoef ook geen iron lady in huis, het type carrièrevrouw dat zichzelf oh zo belangrijk vind, een echte afknapper voor mannen. Conclusie: mannen wees man en vrouwen wees vrouw!

Peter, 23-10-2013 22:24 #14
Ben wel "in" voor een moederloon, een kind of kinderen juist opvoeden is hard werk. Maar, ( ja er is een maar) ik vind wel dat vrouwen ook op gelijke basis moeten participeren voordat er een kind is. En ja daarmee bedoel ik ook in het huishouden. Veel vrouwen (en daarmee bedoel ik ook de enkele gevallen waar ik mee van doen gehad heb) weten niet meer wat samen betekend en daarmee bedoel ik ook het samen voeren van een huishouden, kortom dus af en toe ook de pot soppen enzo…

Niels Bosman, 06-10-2013 20:03 #13
Vrouwen spiegelen hun gedrag ook heel erg aan het gedrag van andere vrouwen. Veel meer dan dat mannen doen (al doen mannen dat zeker ook wel). Dit artikel geeft aan dat er sprake is van emancipatie, maar zover is deze emancipatie nog niet. De meeste vrouwen zijn nog afhankelijk van de man en dat vinden vrouwen in principe ook wel prima. Eerste zaak is dat vrouwen kinderen gaan krijgen, dat is de allerbelangrijkste focus dat bepaald alles in het leven van de vrouwen (ook niet zo raar want het enige biologische doel is genen doorgeven). Maar dat levert nog wel zeer traditionele en rolbevestigende patronen op. De emancipatie is nog lang niet zo ver doorgedrongen. In beroepen werken vrouwen vooral part time en in de zorg of het onderwijs en mannen in full time banen in mannen banen.

Lj, 06-10-2013 17:44 #12
Ha ha ha ha… geweldig. Mijn huidige vriendin zoekt (zogenaamd) de verdieping door alles wat in haar ogen niet juist is aan te kaarten met als gevolg dat ze niet ervaart wat dit met mij doet. Gisterenochtend werd ik wakker en had mijn ogen nog niet open of ze legde een probleem in mijn schoenen dat niet in haar model van de wereld past. Ken haar nu een anderhalve maand en we hebben - letterlijk en figuurlijk vanaf de eerste dag - om de dag iets te bespreken. Ik ben die ochtend doodleuk naar mijn huis gegaan en ben daar gaan slapen met in mijn hoofd een duivels stemmetje dat zei… loslaten en snel before it kills you!

Roger, 09-07-2013 16:10 #11
De Nederlandse vrouw… heb genoeg vriendinnen gehad, is een rampenplan. Egocentrisch, verwend, brutaal, achterbaks en ondankbaar. Ik krijg telkens weer het gevoel dat zo'n dame, toen ze nog klein was, met haar lieve lach of schattige koppie alles voor elkaar kreeg, en nu niet meer beter weet dan dat ze als middelpunt van het universum alleen rekening hoeft te houden met zichzelf. Ze trekken zich nergens wat van aan, gaan vreemd en kunnen geen rekening houden met gevoelens van anderen. narcistisch en weinig zelfreflectie. Natuurlijk niet alle dames, maar het vinden van een lieve, betrouwbare vrouw die het 'op eigen benen staan' niet ziet als een vrijbrief om maar te doen en laten wat ze wil, is zoeken naar een speld in een hooiberg. Voor veel dames is emancipatie: hoe span ik anderen voor mijn karretje om dingen voor me te doen, want zelf kan ik het niet. En daar dan trots op zijn :-) Ik hoef er geen meer, wat een farce :-)

Dennis K., 08-05-2013 23:12 #10
Nederlandse vrouwen tja wat moet je daar over zeggen, ik heb veel vriendinnen gehad van Nederlandse afkomst. Ze hebben veel dingen gemeen, ze zijn egocentrisch, achterbaks, en moeilijk om mee door een deur te gaan. Ik ben behoorlijk afgeknapt op de "Nederlandse vrouw" Zolang er lusten zijn is er niks aan de hand. Maar zodra er problemen om de hoek komen zijn deze vrouwen slap en totaal niet in staat van het handhaven van een relatie. Ook gaan vrouwen vaak de schuld buiten zich zelf plaatsen en praten ze vaak over "hoe ik me de laatste tijd voel".Zou een relatie misschien uit 2 personen bestaan? De Nederlandse vrouw is sorry dat ik het zo moet zeggen niet bepaald de meest gunstige om een relatie mee te bouwen. Ze zijn zeer ego en materialistisch ingesteld en de waarde van een relatie hebben ze vrede mee zodra je maar als een schoothondje ja knikt en haar vooral gelijk geeft en haar zin. De Nederlandse vrouw wil graag emanciperen maar als je mij vraagt is dat de man enkel alleen maar ten goede gekomen, we doen meer in het huishouden en nemen zelfs de positie van de vrouw over terwijl daar in tegen de Nederlandse vrouw behoorlijk slecht dan wel lui is in de keuken… vrouwen en emancipatie? Laat me niet lachen, de Nederlandse vrouw is niets meer dan een schaduw van zich zelf dan ooit te voren!

Gj, 29-08-2012 00:14 #9
Wat een stompzinnige reactiies die laatste twee.

Bas, je begint gelijk met '' een slappe krijgen'', dat zegt al weer genoeg over jouw niveau. En wat heeft '' shittige'' kapitalisme hiermee te maken? Ik kan echt geen touw vastknopen aan jullie idiote reacties.

En Wendy heeft gewoon gelijk. Vrouwen hebben tegenwoordig een enorme luxe positie in de westerse samenleving, zeker wat nagelacht betreft. En vrouwen zijn bij een echtscheiding altijd in het voordeel. Die Frankie is gewoon een domme mongool en een zielige ja- knikker. Ongelofelijk dat er zulke 'mannen' rondlopen.

Bart, 29-07-2012 16:28 #8
@Wendy… Ik ben het meer met Frankie eens als met jou. Hoe je meteen al begint te typen joh. Een man mag nooit meemaken, een man moet de knip trekken. Het slaat werkelijk nergens op.

Bas, 13-07-2012 00:23 #7
@Wendy… vrouwen denken alles voor het zeggen te hebben maar dat is fout. Krijg er spontaan een slappe van… Je kan je focussen op het shittige kapitalisme, maar dat is een mythe. Deze wereld staat met dit systeem op klappen. Er is werk aan de winkel en veel werk aan de winkel gedachten die jij hebt doen de wereld geen goed. Verder mag en mogen er ook leuke vrouwen zijn zo kom jij mij niet over…

Wendy van Oorsum, 25-06-2012 19:33 #6
@frankie, Wat een volslagen sexistische onzin. Je hebt het voorrecht om een kind te mogen baren, iets wat mannen nooit zullen mogen meemaken. Als je een kind wil als vrouw zonder partner dan is dat geen probleem… iets wat voor een man nooit mogelijk zal zijn. De rechter zal bij scheiding op basis van sexuele discriminatie het kind altijd aan de vrouwelijke ouder toewijzen die daar alle plezier van heeft terwijl de man zijn portemonnaie moet trekken en maar moet afwachten of hij het kind ooit nog terugziet.
Helaas vind je dat een man of de maatchappij moet opdraaien voor jouw pleziertjes zoals de vervulling van een kinderwens… helaas, de waarheid is dat deze maatschappij absoluut niet zit te wachten dat jij je nazaten loopt uit te zaaien over deze aardbol… wees blij dat je kinderbijslag krijgt i.p.v. kinderbelasting betaalt zoals het eigenlijk zou moeten.

Marnix, 20-12-2011 13:13 #5
Er is geen economische prikkel voor vrouwen om te gaan werken. Niet in de mate waarin die voor mannen geldt.

Vrouwen zien zichzelf vaak als slachtoffer en door het feminisme wordt van een man verwacht dat die aan vrouwendingen gaat meedoen terwijl dat omgekeerd niet het geval. Een vrouw gaat geen biertje drinken, maar een man moet wel de hele dag winkelen.
Dat is onze maatschappij : eenrichtingsverkeer.

Hans, 15-12-2011 14:11 #4
Een mogelijke verklaring waarom vrouwen moeilijk zijn is het volgende: De vrouw van tegenwoordig leeft in een onmogelijke spagaat. Aan de ene kant wordt de vrouw onder druk gezet door haar oerinstinct, wat is gebaseerd op voortplanting. Het bijbehorende gedrag is uit ze zoeken wie het sterkste mannetje is en daarbij in de gunst te komen om zodoende voor een sterk nageslacht te zorgen.
Aan de andere kant wordt de vrouw onder druk gezet door het feminisme, die het in de gunst komen van het sterkste mannetje zien als onderdanig en vrouwonvriendelijk. Daardoor durven vrouwen hun oerinstinct niet te volgen. Door het feminisme worden vrouwen nu gedwongen om te bewijzen dat vrouwen hetzelfde kunnen als mannen of het zelfs beter kunnen. Daardoor ligt de focus op de competitie met mannen, maar wordt totaal aan het feit voorbijgegaan dat de vrouw niet over een Y chromosoon beschikt. Dit simpele feit zorgt ervoor dat een vrouw nooit hetzelfde zal kunnen als een man. Ga maar na: Zijn er ooit elf vrouwen geweest die zou kunnen voetballen als Barcelona? Zijn er ooit vier vrouwen geweest die het niveau van PInk Floyd hebben benaderd? Is er ooit een vrouwelijke Leonardo da Vinci, Einstein of Julius Ceasar geweest?
Vrouwen hebben hun eigen capaciteiten die een man weer niet heeft. Ook dit heeft de geschiedenis aangetoond. Kijk maar naar de belangrijke rol die vrouwen hebben gespeeld in het verzet tijdens WO II., Moeder Theresa en de belangrijke rol als vrouw van grote leiders.
Als vrouwen zich nu eens gingen focussen op hun eigen kwaliteiten en daar trots op worden, misschien dat vrouwen dan eindelijk het zelfvertrouwen ontwikkelen om eerlijk en duidelijk te durven communiceren met mannen. In plaats van indirecte communicatie en manipulatie, waar je als man werkelijk waar hoerndol van kan worden.

Dennis, 05-08-2009 06:20 #3
Wat er staat klopt ook echt

zulke dingen zijn allang en breed wetenschappelijk onderzocht

mijn ervaring is vrouwen vallen ook vaak op foute mannen omdat ze meer zelfvertrouwen hebben/uitstralen

en natuurlijk omdat ze er vaak goed uitzien want als je een mooi koppie hebt ben je nu eenmaal aantrekkelijker

mij lukt t bv ook niet een vriendin te krijgen terwijl ik echt wel degelijk lief en eerlijk naar dames was, vaak zeiden ze dan
je bent te lief of je inkomen is te laag voor een vrouw als ik!

allemaal heeeel bevorderlijk voor je zelfvertrouwen! (not) en dan vinden ze het ook nog gek dat sommige mannen onzeker zijn

maar goed dames mogen wel onzeker zijn wij zeggen dan niet sorry ik ga bij je weg want je bent me te onzeker of je baan is niet goed genoeg

maar genoeg erover groeten en maak mij ook niet meer uit wat ze denken want ze hebben vaak toch geen kont verstand van mannen

Gera Meijer, 30-01-2009 09:00 #2
Bij deze wil ik op het artikel reageren, Vrouwen zijn moeilijk. Vaak onnodig moeilijk, ja! Vrouwen zijn meestal indirekt in hun besluitvorming. Ja kan nee betekenen en omgekeerd. Een man wil een oplosing en een vrouw wil over een probleem praten. Zo iets kan eindeloos zijn en een man gaat dat ervaren als gezeur, waarin ook de gemakzucht van de vrouw een rol speelt. Maar veel vrouwen zijn niet alleen gemakzuchtig, maar ook hebzuchtig en zelfzuchtig. Ook de houding van de vrouw leverd vaak problemen op, wat vandaag wit is, is morgen zwart, waar door de man niet meer weet waar zijn plaats is. Bewijs is de vele echtscheidingen. Met vr.gr. GCM

Frankie, 15-09-2008 09:51 #1
Zolang moederschap niet gelijkelijk economisch beloond wordt als ander werk, zal de vrouw moeilijk blijven. Ik ben een voorstander van een moederloon, met een sociaal miminum, en voor het surplus recht evenredig met het inkomen van haar man. Dat betekent dat de man zijn inkomen gewoon met zijn partner moet delen, en wel vanaf het moment dat hij bij haar een kind maakt. Ook na een scheiding loopt het moederloon door. Dit is geen alimentatie: ze verdient het zelf.

Het wordt tijd dat het niet langer vanzelf spreekt, dat vrouwen gratis en voor niets, en zelfs vaak in armoede, de helft van de genen ven een man grootbrengen. Uw kinderen mogen wat kosten, heren. Een vrouw zit biologisch gezien nu eenmaal in een kwetsbaarder positie, terwijl zij anderzijds onmisbaar is. Vrouwen: word u bewust van uw onschatbare waarde! Doe uw leven niet in de aanbieding!

Infoteur: Mirjam
Gepubliceerd: 15-08-2008
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Sociaal
Reacties: 18
Schrijf mee!