InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Sociaal > Schrijfster Cami Walker geneest van MS door een wonder

Schrijfster Cami Walker geneest van MS door een wonder

De Amerikaanse schrijfster Cami Walker was slechts 35 jaar toen er bij haar de ziekte MS werd geconstateerd. Al snel kan ze niet meer werken en de vrachtlading medicijnen die ze moet slikken lijken de boel te verergeren. Na een wanhopige week in het ziekenhuis, richt ze zich tot een Afrikaanse medicijnvrouw. Die geeft haar een wonderlijk recept mee: geef 29 dagen lang elke dag minstens 1 gift aan een ander. Cami Walker beschrijft haar bevindingen in het boek: “ 29 geschenken, hoe een maand lang geven je leven kan veranderen.” Een wonderlijk verhaal!

Cami Walker

De Amerikaanse Cami Walker is 35 jaar in het jaar 2006 als er bij haar multiple sclerose, een chronische neurologische aandoening, wordt geconstateerd. De ziekte bemoeilijkt haar het lopen, te werken en te genieten van het leven. Hoe minder ze kan, hoe meer medicijnen ze slikt. Hoe meer medicijnen ze slikt, hoe slechter haar gezondheid lijkt te worden. Radeloos en wanhopig is ze, ze is toch veel te jong voor een ziekte als MS?

Ziekenhuis

Na maanden van vermoeidheid, pijn in haar rug en nek, duizeligheid en grote concentratieproblemen, raakt Cami Walker radeloos. Ze raakt depressief als ze niet meer in staat is om te werken. De vele medicijnen die ze moet slikken lijkt haar toestand te verergeren i.p.v. te verbeteren. Na een ziekenhuisopname van een week, wordt de Amerikaanse Cami Walker wanhopig.

Afrikaanse medicijnvrouw

In haar wanhoop richt de Amerikaanse Cami Walker zich tot een Afrikaanse medicijnvrouw. Deze medicijnvrouw geeft Cami Walker een heel opmerkelijk recept mee: Geef 29 dagen lang elke dag minstens 1 gift aan een ander. Een gift uit het hart.

MS aanval

Als Cami Walker weer een MS aanval krijgt, belt ze in paniek de Afrikaanse medicijnvrouw op. Weer krijgt Cami Walker iets opmerkelijks te horen: “Je moet wat minder met jezelf bezig zijn. Door te geven, focus je op datgene wat je anderen te bieden hebt.”

Twijfel

De Amerikaanse Cami Walker protesteert: ze kan niet meer lopen en ze ziet niet in dat kleingeld geven aan een ander daar verandering in kan brengen. Maar, aan de andere kant, ze heeft niets te verliezen. Lopen kan ze niet meer, werken ook niet en genieten van het leven doet ze al helemaal niet meer. Ondanks haar twijfel, wil ze het proberen.

Focus op anderen

De Amerikaanse Cami Walker geeft iedere dag een gift aan anderen. Vanuit het hart, oprecht. Na twee weken boekt ze opmerkelijke resultaten:
  • Ze kan zonder stok lopen,
  • Ze heeft minder medicijnen nodig,
  • Ze werkt enkele uren per dag en
  • Ze heeft weer zin in het leven.

Geven helpt

De Amerikaanse Cami Walker schrijft in haar boek: “29 geschenken, hoe een maand lang geven je leven kan veranderen,” (Aramith) dat geven helpt, omdat je daardoor beseft dat je deel uitmaakt van een groter geheel. Een opmerkelijk verhaal beschreven in een mooi boek.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.29gifts.org/profile/CamiWalker
  • http://www.29gifts.org/
  • http://www.bol.com/nl/p/29-geschenken/1001004007475553/

Reageer op het artikel "Schrijfster Cami Walker geneest van MS door een wonder"

Infoteur: Roberta
Gepubliceerd: 02-07-2013
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Sociaal
Schrijf mee!