InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Religie > Geloof in de illuminati

Geloof in de illuminati

Geloof in de illuminati De illuminati wordt ook wel gezien als een complottheorie, mensen die geloven in deze theorie denken dat er een geheim genootschap is die streven naar bepaalde doelen zoals vrijheid en het ervaren van hogere machten. Vaak worden bekende artiesten en overheidsinstanties in verband gebracht met de illuminati. Wat is het verhaal van de illuminati? Hoe herken je de illuminati?

Het illuminati genootschap

Het illuminati genootschap zou bestaan uit een 'elite' groep, dit is een groep van dertien erg rijke families die de hele wereld in zijn macht houden. Voorbeelden van deze families zouden zijn: Rothschild, Rockefeller en Cavendish. Deze grootste families zouden weer verbindingen hebben met een heleboel andere machtige families, te denken aan namen als: Bush, Buffet en Gates. Al deze families zouden samenwerken en een geheime agenda hebben om te werken naar de nieuwe wereldorde. In deze nieuwe wereldorde streeft men naar een gezamenlijke regering, ook zou het aantal bewoners van de aarde terug moeten worden gebracht naar zo'n 500 miljoen. Vandaar dat er veel oorlogen, aanslagen en andere misdrijven gepland zouden worden door de illuminati. Vaak worden gebeurtenissen zoals 9/11 verweten aan de illuminati. Zo zou Bush de vrijbrief hebben om een nieuwe oorlog te starten na 9/11 waardoor de illuminati weer een stapje dichter bij hun doel zou zijn: De nieuwe wereld orde.

Lid worden van de illuminati

Het is volgens velen niet mogelijk om lid te worden van de illuminati, aangezien dit erfelijk bepaald zou zijn. Alleen de bekende familie's die al generaties lang lid zijn van de illuminati zullen lid kunnen blijven. Anderen geloven wel dat je lid zou kunnen worden van de illuminati door je ziel te verkopen aan Satan, hierdoor kan gezegd worden dat de illuminati veel te maken heeft met het Satanisme (Satan is de tegenstander van god). Elk lid van de illuminati zou onderaan de ladder beginnen, er zouden in totaal 33 rangen zijn. Wanneer een lid goed presteert zou deze kunnen stijgen in rang, dit systeem wordt ook wel de vrijmetselaarij genoemd. Hoe hoger je in rang stijgt hoe meer geheimen je te weten zou komen over de wereld, denk hierbij aan: Geheimen over het universum en buitenaards leven. Hoe hoger je in rang bent hoe meer macht je zou hebben, de hoogste rang zouden de feitelijke heersers van de wereld zijn, zij bepalen precies wat er gebeurt op aarde.

Illuminati symbolen

Er zijn een heleboel symbolen waaraan de illuminati herkenbaar zou zijn. Deze symbolen zouden overal achtergelaten worden om te laten blijken dat illuminati er de macht over heeft. De leden van de illuminati zouden een kick krijgen van het geheime aspect dat de illuminati met zich meedraagt. Ze doen er alles aan om te voorkomen dat de waarheid achter de illuminati naar buiten komt. Hieronder enkele symbolen die zouden verwijzen naar de illuminati:

Getal 666

Volgens de bijbel verwijst dit getal naar de duivel, maar velen zien het getal 666 ook als teken van de illuminati. Velen denken dat de naam duivel gewijd is aan de illuminati aangezien de illuminati erg onmenselijk zou zijn. Volgens de complotdenkers kom je het getal 666 overal tegen, denk aan; Barcodes en overige getallenreeksen. Ook wordt beweerd dat bijvoorbeeld logo's van Adobe en Google Chrome symbolen van dit getal zouden bezitten.

De bokkengroet

De bokkengroet wordt door velen gezien als een teken van de illuminati, bijna alle Amerikaanse presidenten en bekende artiesten zouden namelijk wel eens op de foto gezien zijn met de bokkengroet. De bokkengroet wordt uitgevoerd door de pink en de wijsvinger omhoog te steken terwijl de andere vingers beneden blijven. Alle machtige mensen die dit handgebaar maken zouden volgens de complotdenkers lid zijn van de illuminati.

De eeuwige vlam

Het licht zou een symbool zijn voor de illuminati. De eeuwige vlam zou symbool staan voor het vernietigen van de gevestigde orde en het aanwakkeren van de nieuwe wereld orde. Het bekendste symbool van de eeuwige vlam zou die van het Vrijheidsbeeld in Amerika zijn.

Het doodshoofd

'The order of Skull and Bones' zou een speciaal gezelschap zijn binnen de illuminati. Het symbool van dit gezelschap is het doodshoofd met de gekruiste botten.

Het alziend oog

Dit is zonder meer het bekendste symbool van de illuminati. Het alziend oog is een driehoek met daarin een oog. Echter zien de echte complotdenkers in heel veel driehoeken binnen bepaalde logo's, gebouwen etc de illuminati. Volgens de aanhang van de illuminati is dit symbool het echte bewijs van het bestaan ervan.
© 2014 - 2017 Writerkas, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Dan Browns’ Het Bernini MysterieDan Browns’ Het Bernini MysterieIn de zomer van 2005 prijkte één boek vrijwel continu bovenaan elke bestsellerlijst. Het ging om Dan Browns’ De Da Vinci…
Angels and Demons, opvolger van de Da Vinci CodeAngels and Demons, opvolger van de Da Vinci CodeAngels and Demons is de verfilming van een boek van Dan Brown, die in Nederland op 13 mei in première ging en in de bios…
Filmrecensie: Angels & DemonsAngels & Demons is een verfilming van Het Bernini-mysterie van Dan Brown, met Tom Hanks, Ayelet Zurer en Ewan McGregor i…
'De dreiging', fact fiction van wereldniveau'De dreiging', fact fiction van wereldniveauBoekrecensie over het boek: 'De dreiging – Eén leider, één macht' dat gaat over de ontvoering van twee Franse wetenschap…
Dan Brown: Robert Langdon keert terugDan Brown: Robert Langdon keert terugNegen jaar na de uitgave van zijn eerste boek met professor Robert Langdon in de hoofdrol, ´Het Bernini Mysterie´, komt…
Bronnen en referenties
  • http://hetgrotereplaatje.nl/illuminati.html
  • http://mysteries.plazilla.com/page/4295020451/wat-betekent-illuminatie-en-wat-is-de-betekenis-ervan-voor-de-wereld
  • http://www.huisvanbelle.nl/wat-illuminati/
  • http://www.alletop10lijstjes.nl/top-10-illuminatie-symbolen/
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Illuminati_in_de_hedendaagse_cultuur

Reageer op het artikel "Geloof in de illuminati"

Infoteur: Writerkas
Gepubliceerd: 13-11-2014
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Religie
Schrijf mee!