InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Politiek > Bung Bunga party's, Silvio Berlusconi's omstreden sexfeesten

Bung Bunga party's, Silvio Berlusconi's omstreden sexfeesten

Silvio Berlusconi, de Italiaanse premier, komt de laatste tijd steeds vaker en vaker in de nieuwsberichten. Jammer genoeg voor de man zijn deze berichten nooit positief. Laatst kwam hij weer in opspraak door zijn Bunga-Bunga-party's. Maar wat is een Bunga-Bunga-party nu eigenlijk?

Inhoud

Wie is Silvio Berlusconi?

Silvio Berlusconi is de Italiaanse eerste minister bij de partij waar hij leider van is, 'Volk van de Vrijheid'. Tevens is hij een groot ondernemer, hij is onder andere eigenaar van het Italiaans media-imperium Mediaset en voetbalclub AC Milan. Hoewel Berlusconi al vijfmaal verkozen werd, is het ook een corrupt figuur. Hij is betrokken in meerdere corruptie-schandalen en komt vaker negatief dan positief in beeld.

Waarvoor is Berlusconi in opspraak?

Seks met minderjarigen

Een bloedmooi Marokkaans meisje genaamd Ruby beweert drie keer aanwezig te zijn geweest op één van Berlusconi's Bunga-Bunga-party's in Milaan. Op zich geen probleem, ware het niet dat Ruby met haar 17 jaar minderjarig is. Toen het meisje werd gearresteerd omdat ze zich openbaar prostitueerde belde Berlusconi de politiediensten van Milaan om te zeggen dat ze haar moesten vrijlaten. De eerste minister probeerde het meisje vrij te krijgen met de leugen dat het de kleindochter was van Egyptische president Hosni Mubarak.

Wat zijn Bunga-Bunga-party's?

Bunga-Bunga-party's zijn feestjes die wel vaker voorkomen in de hogere kringen. In het geval van Berlusconi werden er tientallen meisjes en vrouwen bij hem thuis uitgenodigd. Vervolgens zouden ze de avond naakt doorbrengen in het zwembad of waar dan ook in de villa. De vrouwen zijn seks-onderdanen van de enige man die aanwezig is en moeten gehoorzamen aan al zijn verzoeken. Bunga-Bunga-party's worden meestal georganiseerd door mannen die in het dagelijkse leven niet genoeg zelfvoldoening krijgen, tijdens deze feestjes voelen ze zich sterk en oppermachtig. Berlusconi is niet de eerste grote leider die in opspraak komt door deze feestjes, hij zou het gekopieerd hebben van Kadhafi. De leider van Libië onderwerpt al jarenlang vrouwen in zijn harem.

De rekrutering van meisjes

Vrouwen of jonge meisjes die in Berlusconi's 'harem' beland zijn, zitten daar meestal om een reden. De meesten van hun zijn bereidt de seks-slaaf van hem te zijn zodat ze hun favoriete job kunnen beetkrijgen. Tussen de vrouwen zitten namelijk veel jonge journalistes die maar wat graag aan de bak willen op één van Berlusconi's radio- of tv-stations. De meisjes werden aangebracht door Lele Mora, een impresario dat een goede job beloofde aan de meisjes die meededen aan de feestjes. Zo werd ook Ruby ontdekt. Op een schoonheidswedstrijd in haar thuisland Sicilië werd haar een job als model beloofd door één van Lele Mora's rechterhanden. Dat Ruby hier veel voor over had blijkt uit de gouden kruishangertjes, merkhorloges en oorbellen die Berlusconi voor haar kocht als 'beloning'.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Bron: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/mediatheek/programmas/journaal/2.13912/2.13914/1.943951
  • Bron: P-Magazine (28 december 2010), 'Doe de Bunga Bunga' op pagina 134

Reageer op het artikel "Bung Bunga party's, Silvio Berlusconi's omstreden sexfeesten"

Infoteur: Harrys
Laatste update: 31-03-2011
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Politiek
Schrijf mee!