InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Politiek > Het fundament van de Islamisering

Het fundament van de Islamisering

Twintig jaar na het overwinnen van het allesverwoestende nazitijdperk, kwamen de eerste migranten naar Nederland toe. Hoe verging dit proces, en we zoeken het fundament van de scheef gegroeide verhoudingen tussen de autochtonen en in het bijzonder de islamitische allochtonen. Was er een rol voor de politiek, en hoe vulde de politiek zijn rol in.

Het land van aankomst

Nederland had in de jaren zestig te kampen met een arbeidsoverschot in de lager betaalde sectoren. En zoals Nederlanders historisch gezien beaamt zochten we de oplossing buiten onze landsgrenzen, en zelfs buiten die van Europa. Ondanks lichte weerstand voor deze keuze werd het besluit breed gesteund genomen om die arme boeren in Marokko en Turkije naar Nederland te halen om de lagere beroepen voor korte tijd te vervullen. De mannen uit de vreemde werden door de autochtonen met licht argwaan verwelkomd. Het is ook niet niks, zoveel personen met een dergelijk verschillend gedachtegoed uit een dergelijk ver land met een zodanig ander cultuur die opeens naast Tante Sjaan in hartje Amsterdam komen wonen. Dit zal overal even wennen zijn maar de tolerante Hollander liet het relatief gelaten over zich heen komen. De immigranten werden behuisd in slechte panden waar ze met velen tezamen woonde. Maar er was geld, en dat was immers de reden waarom ze naar Nederland kwamen. Wat ze hier verdienden konden ze in hun thuisland alleen van dromen.

Wereld van verschil

Maar zodra de islamgeoriënteerde migrant door zijn voordeur heen loopt, weet hij niet wat hij meemaakt. Die immense vrijheid, goddeloosheid. Vrouwen die de man de hand schudden en gelijkwaardig worden behandeld. Een tolerantie voor softdrugs, de alcohol die rijk vloeit en halfblote vrouwen in de zomer. Het individualisme, de zoektocht naar geld en vooral veel materiaal. Het is tegenstrijdig met de islamitische totalitaire ideologie. De mens hoort immers in groepsverband te leven volgens de regels van de koran (de Sjariah), naar de wetten van de Islam ten behoeve van de almachtige Allah. En vrouwen moeten zich niet zo blootgeven maar vooral thuis voor de man en kinderen zorgen en gehoorzamen. Iedereen zal begrijpen dat het een 'shocking experience' is om zo in een ander land te vallen.

Groepsvorming

De politiek besloot destijds de immigranten te groeperen in blokken in buitenwijken van de grote steden in de Randstad. Gewoon zodat ze een plek hadden om te slapen en werken en langzaamaan weer terug konden naar het land van herkomst. Dit zou een foute beslissing blijken. De immigranten creëerde het oude dorpsgevoel in de buitenwijken en kregen van de staat om het leven wat draaglijker te maken moskeeën en buurthuizen om samen te zijn. Deze afzondering en de onwil van zowel de politiek als de migranten om de taal te leren zorgde voor een kluizenaarseffect. Men leerde de Nederlander niet kennen, in een land waar nationalisme na het naziregime volledig was weggeduwd uit angst voor herhaling. De migranten zette zich af tegen het kapitalistische westen in gedachten, wat generaties later tot uiting zou kunnen komen.

Gezinsvorming en vrijheid

Nadat de migranten langere tijd werkten en niet van plan waren om Nederland te verlaten, verzochten ze de politiek om hun vrouwen naar Nederland te halen. Een ruime meerderheid stemde in en zo kwamen de vrouwen. Vaak met vier vrouwen per man omdat het gebruikelijk is in die landen meerdere vrouwen te hebben. De Islam in Nederland begint zich te vestigen en zal voet aan de grond krijgen. De politiek begon met gratis taalcursussen en inburgeringcursussen. Wat weinig animo kende. De dorpen werden vanuit het land van herkomst meegebracht naar Nederland. Moskeeën werden gebouwd, buurthuizen en veel vrijheid voor het starten van eigen ondernemingen. Het is nu immers geen bijzonderheid om een Turkse winkel bij je om de hoek te hebben.

Derde generatie

Een paar generaties verder zien we deze scheefgroei (wat altijd ontkend is door de gevestigde politieke partijen) tot uiting komen. De nieuwe generatie zet zich niet alleen in gedachte, maar ook in daden af tegen Nederland en 'Het Westen'. Er mag met recht worden gesproken van een (gedeeltelijk) multicultureel drama. De allochtonen met islamitische achtergrond hebben zich niet of nauwelijks kunnen inburgeren op een kleine groep verwesterde mensen na. Dit is niet alleen te wijten aan de mensen zelf, maar hun islamitische ideologie heeft er wel een grote hand in. Het botst frontaal met onze westerse vrijheidsidealen. En dat komt tot uiting in demonstraties, terroristische dreiging vanuit het binnenland, de breder gedragen sjariah-wetgeving, grote criminaliteit onder deze groep jongeren en ga zo maar door. Het beeld is vergelijkbaar met de ons omringende landen in West-Europa.
© 2010 - 2019 Erudio, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Anti-islamstickerIn november 2013 lanceerde Geert Wilders een sticker, die hij zelf de Vlag van Waarheid en Bevrijding noemt. In de volks…

Reageer op het artikel "Het fundament van de Islamisering"

Plaats een reactie, vraag of opmerking bij dit artikel. Reacties moeten voldoen aan de huisregels van InfoNu.
Meld mij aan voor de tweewekelijkse InfoNu nieuwsbrief
Ik ga akkoord met de privacyverklaring en ben bekend met de inhoud hiervan
Reactie

Sila, 29-03-2010 23:57 #1
Dit is onwijs opgeklopt. Een vrouw die het huis niet uit mag vanwege het geloof? Het is juist de plicht vanuit de islam om naar buiten te treden als moslima. Om kennis op te doen. Het lijkt wel of alles hierzo maar is neer geklakt. Eerst de juiste achtergrond info. hebben dan pas plaatsen. Verder wel verhelderend. Reactie infoteur, 30-03-2010
Bedankt voor uw opmerking,

Met vriendelijke groet,

Erudio

Infoteur: Erudio
Gepubliceerd: 28-03-2010
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Politiek
Reacties: 1
Schrijf mee!