InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Opleiding en beroep > MBA opleiding van NCOI

MBA opleiding van NCOI

NCOI biedt een MBA opleiding aan die twee jaar duurt. Deze opleiding kun je uitstekend naast je drukke baan volgen. De MBA opleiding van NCOI is speciaal ontwikkeld voor werkenden. Hoe de opleiding er precies uitziet kun je in dit artikel lezen. De opleiding wordt volledig in het Nederlands aangeboden. Wel is er een mix van Nederlandstalige en Engelstalige literatuur.

Wie is NCOI?

De NCOI Opleidingsgroep werkt met ongeveer 1100 freelance docenten en trainers. De hoofdvestiging staat in Hilversum. Het opleidingsinstituut kenmerkt zich door de praktijkgerichte aanpak in alle opleidingen die worden aangeboden. NCOI biedt met name voor werkenden een groot studieaanbod.

MBA opleiding voor werkenden

Er zijn verschillende soorten MBA opleiding waaruit je kunt kiezen. De MBA opleiding van NCOI is speciaal opgezet voor werkenden zodat je naast je werk de studie kunt doen. De zwaarte van de opleiding is aangepast op werkenden. Dit vind je met name terug in de lengte van het opleidingstraject. Daardoor is werk en studie prima te combineren.

Hoe ziet de opleiding eruit?

De MBA opleiding van NCOI duurt twee jaar. Je kunt kiezen uit twee soorten bijeenkomsten, een avondbijeenkomst in de week of een dagbijeenkomst per twee weken. De opleiding is modulair opgezet waardoor deze uitstekend is te combineren met werken. De modulaire opzet bestaat uit zeven Masterclasses ingedeeld in twee fasen. Daarnaast werk je ook aan een eindscriptie.

Fase 1 van de MBA opleiding

Je begint met fase 1 in de opleiding. Deze bestaat uit vier Masterclasses. Iedere Masterclass wordt afgesloten met een eindopdracht of een case. De Masterclasses die in de eerste fase aan bod komen zijn:
  • Masterclass Organisatie en Management
  • Masterclass Strategie en Omgeving
  • Masterclass Financieel Management
  • Masterclass Strategisch HRM

Fase 2 van de MBA opleiding

In de tweede fase van de opleiding volg je twee Masterclasses en één Masterclass naar keuze. Het accent in deze fase wordt onder andere gelegd op een leiderschapsprogramma. Ontwikkeling tot een professionele manager voert daarbij de boventoon. De Masterclass naar keuze is in te vullen met één van de onderstaande mogelijkheden:
  • Coaching
  • Projectmanagement
  • Management Consultancy
  • Facilitair Management
  • Management en Psychologie
  • Business Development
  • Management van Verandering
  • Strategisch Sales- en Accountmanagement
  • Organisatieontwerp en Procesinnovatie
  • Strategisch Marketingmanagement
  • Organisatiegedrag en Cultuur
  • Productmanagement
  • Performance of Human Capital
  • Strategisch Communicatiemanagement
  • Human Resources Development
  • Programmamanagement
  • Strategisch Informatiemanagement
  • Werkkapitaalmanagement
  • E-business

Eindscriptie

Aan het eind van de opleiding lever je een scriptie in. Deze scriptie maak je onder supervisie van een persoonlijke scriptie begeleider. Deze begeleider zorgt er voor dat je een optimaal resultaat bereikt met de eindscriptie om de MBA opleiding zo goed mogelijk af te sluiten. Een jaar lang verdiep je je in een bepaald onderwerp. Op basis van het gekozen onderwerp verricht je praktisch toepasbaar onderzoek. De voorkeur gaat uit naar onderzoek binnen je eigen organisatie. Vanuit een breed bedrijfskundig kader formuleer je een praktisch vraagstuk.

Op basis van dit vraagstuk schrijf je de scriptie met daarin toepasbare resultaten in je eigen organisatie. Aan het eind van de opleiding verdedig je de scriptie om de MBA titel te behalen. Je mag na de opleiding de titel Master of Business Administration achter je naam voeren.

Opleiding volledig in het Nederlands

De meeste opleidingen worden in het Engels gegeven, deze MBA opleiding van NCOI wordt echter volledig in het Nederlands verzorgd. Dit maakt communiceren een stuk eenvoudiger tijdens het traject. De gedachte erachter is dat er betere discussies ontstaan zonder taalbarrières. De aangeboden literatuur is een mix van Nederlandstalig en Engelstalig.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.ncoi.nl

Reageer op het artikel "MBA opleiding van NCOI"

Infoteur: Jozzie
Gepubliceerd: 09-01-2011
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Opleiding en beroep
Schrijf mee!