mijn kijk op

Sms chat operator worden: Een droombaan?

Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Vanuit je luie stoel sms’en en daar vervolgens geld mee verdienen. Het enige dat je hoeft te doen is vrijblijvend leuk contact hebben met iemand, om vervolgens het geld binnen te laten stromen. Thuiswerk waarvan iedereen droomt.

Wat doe je als sms chat operator?

Als sms chat operator verstuur je sms’jes met je eigen mobiele telefoon naar mensen en krijg daarvoor een bedrag, meestal een paar cent per sms. Meestal reageren de mensen die jou sms’en op advertenties op datingsites, of op erotische reclames op de televisie. Jij zegt dat je de persoon bent van de advertentie, een persoon die dus eigenlijk niet bestaat. Een man of een vrouw, dat maakt niet uit. Vervolgens probeer je zolang mogelijk contact te houden met degene die je sms’t. Er wordt een hele database opgezet van de gespreksgeschiedenis met een bepaalde persoon, dus je kunt zo informatie over een persoon oproepen. Wanneer de persoon aan de andere kant een afspraak met je wil maken, kun je dit gemakkelijk afwimpelen. Maar niet te snel afwimpelen, want hoe meer sms’jes je verstuurt, hoe meer je verdient. Je kunt ook een echte date afspreken, en die vervolgens annuleren met een smoesje. Wanneer je dit als muziek in de oren klinkt, is dit de baan voor jou. Wanneer je een goed geweten wilt houden, moet je er misschien nog eens goed over nadenken.

Verdien je echt geld door sms chat operator te worden?

Je verdient echt geld door sms chat operator te worden. Het betaalt vaak erg slecht voor het aantal uren dat je werkt, maar het betaalt wel. Vaak verdien je maar enkele euro’s per uur.

Wat zijn de gevolgen voor de andere persoon?

De gevolgen voor de andere persoon zijn vaak niet gering. Torenhoge telefoonrekeningen van honderden euro’s en emotioneel gekwetste mensen. Deze personen kunnen vaak maandenlang denken dat ze met een echt iemand aan het sms’en zijn en dat er werkelijk een relatie uit voortkomt. Deze mensen worden dus regelrecht opgelicht. Terwijl jij slechts een paar eurocent per sms’je verdient is de andere persoon vaak een kapitaal kwijt per sms. Dit kan vergaande gevolgen hebben voor die persoon. Ook kunnen zulke personen vaak een grote emotionele schade oplopen. Zij denken namelijk maandenlang dat ze een relatie met iemand hebben en vertellen soms vertrouwelijke dingen. Als blijkt dat dit vertrouwen geschaad wordt is dit natuurlijk zeer onprettig en kan zelfs tot een depressie leiden.

Wie wint er in deze situatie?

De ondernemer is de grote winnaar in deze sms chat zaken. Hij laat de zogenaamde “sms chat operators” werken voor een schamel uurloon, en hij verdient aan de andere kant geld aan de hoge inkomsten van de sms’jes die er verstuurd worden door een onwetende klant. Toen ze bij het programma Tros Radar een aantal van deze sms chat ondernemingen aan de kaak wilden stellen, werd er geen enkele reactie op gegeven. De ondernemingen Dutch Moderating Associates en Rodi Telecom gaven geen gehoor aan vragen en vertelden regelrechte leugens.
© 2009 - 2020 Papillon, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Sms chat operator worden: Een droombaan?"

Reacties

Oester, 28-06-2013 17:29 #2
Sluit me aan bij reactie patrick er niemand die een ander dwingt om uren naar duren betaalbare site te bellen of te smsen dus in feite word er niemand bedrogen! je weet bij voorbaat wat het kost en als je na twee drie waarschuwingen dat de kosten op lopen nog doorgaat nou ja maak de rekening. de schuld ligt niet bij de vrouwen die dit werk uitvoeren of van sites die van deze diensten gebruik maken, zowel mannen als vrouwen bepalen zelf of en hoeveel geld ze hierin willen spenderen en zeg nu eerlijk waar de vraag naar is moet er toch ook aanbod zijn. je kan het vergelijken met een bezoek brengen aan een gigolo/ prostituee/ call girl/ alleen is dit virtueel nooit de kat het spek aanbieden het zijn die er het meeste voor roepen die het heimelijk doen ook bekende bv nl

Patrick Brouwer, 20-11-2012 09:52 #1
Een erg duidelijk verhaal. Echter mijn mening is dat de mensen die achterblijven met torenhoge telefoonrekeningen dit toch 9 van de 10 keer zelf doen. Dit omdat de betreffende sites zich moeten houden aan de gedragscode SMS. Hierdoor zal er altijd een logo aanwezig zijn waarop de kosten per sms duidelijk zichtbaar zijn! Daarna krijgen deze mensen ook nog een GRATIS informatie sms met de kosten en die moet bevestigd worden.
Ook na elke 50 Euro aan gemaakte kosten krijgen de klanten een GRATIS sms om hun hierover te informeren.

Als je al deze meldingen in de wind slaat, dan weet ik niet meer wat er nog meer gedaan moet worden om de kosten in de hand te houden.

Infoteur: Papillon
Laatste update: Maart 2009
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Opleiding en beroep
Reacties: 2
Schrijf mee!