InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Opleiding en beroep > Hoe maak ik indruk op mijn baas?

Hoe maak ik indruk op mijn baas?

Hoe maak ik indruk op mijn baas? Je wilt een goede indruk maken op je werk, maar hoe ga je dat doen? Waar let je baas voornamelijk op? Hoe kun je ervoor zorgen dat je opvalt bij je werkgever? Waar moet je op letten?

Draag rood om aan te geven dat je gefocust, toegewijd en betrouwbaar

Volgens verschillende studies is gebleken dat serveersters die rood dragen meer geld verdienen dan anderen. Als je iemand op kantoor wilt overtuigen of imponeren, zou je kunnen overwegen om een krachtige kleur rood te dragen. De kleur zorgt er over het algemeen voor dat anderen je zien als iemand die gericht, toegewijd en betrouwbaar is.

Bron: Just4you, RgbstockBron: Just4you, Rgbstock

Eerder wakker worden

Als je jouw baas wilt imponeren, kom dan vroeg naar het werk. Hoewel het algemeen bekend is dat nachtbrakers de neiging hebben om slimmer en creatiever te zijn dan ochtendtypes. Toch zijn het de mensen die vroeg wakker zijn die juist betere prestaties op het werk hebben, waardoor ze meer succes in hun carrière en hogere lonen hebben. Mensen die vroeg wakker zijn meestal ook gelukkiger, gezonder en hebben een hogere tevredenheidsgraad in vergelijking met hun vrienden die liever meer het nachtleven verkennen. Gelukkiger zijn betekent ook dat je productiever zult zijn op je werk.

Bron: Brainloc, RgbstockBron: Brainloc, Rgbstock

Laat ze denken dat jouw idee al die tijd al van hun was

Wil je jouw baas opvrolijken met jouw ideeën? Laat ze dan geloven dat het al die tijd hun idee was. Op deze manier zal je baas aan jouw ideeën gaan werken waar jij achter staat, omdat het simpelweg al jouw ideeën waren. Als je iemand die een idee heeft met betrekking tot hen ook op een persoonlijk niveau kan overtuigen, zullen ze een nog grotere betrokkenheid hebben bij dat idee.

Denk twee keer na voordat je iemand anders helpt

Wanneer je iemand anders helpt, kan je dat een goed gevoel geven voor jezelf, maar een studie uitgevoerd door Duitse en Zwitserse onderzoekers vonden dat het niet daadwerkelijk helpt bij je eigen prestaties op het werk. Waarom? Waarschijnlijk omdat je eigen werk wordt onderbroken. Als dit te vaak gebeurt, zal uiteindelijk jouw eigen werk hier onder lijden.

Bron: Ambroz, RgbstockBron: Ambroz, Rgbstock
Natuurlijk is het goed om een goede relatie met je collega op te kunnen bouwen, maar uiteindelijk is het wel de bedoeling dat je bovenop je eigen werk blijft zitten. Zodoende maak je uiteindelijk een beter gevoel bij je baas.

Lach heel veel

Er wordt vaak gezegd dat als je genoeg blijft lachen, je lichaam uiteindelijk denkt dat werk niet zo slecht is. Bovendien ben je dan een meer aangename persoon om in de buurt bij te zijn voor je collega’s en baas. Dus bij de volgende keer dat jij en je baas met een moeilijke situatie te maken krijgen, moet je lachen.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Lusi, Rgbstock
  • www.careerbuilder.nl
  • www.managersonline.nl
  • Afbeelding bron 1: Just4you, Rgbstock
  • Afbeelding bron 2: Brainloc, Rgbstock
  • Afbeelding bron 3: Ambroz, Rgbstock

Reageer op het artikel "Hoe maak ik indruk op mijn baas?"

Infoteur: Mayorfrits
Laatste update: 04-01-2014
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Opleiding en beroep
Schrijf mee!