InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Man en vrouw > Geen ervaring in de liefde hebben

Geen ervaring in de liefde hebben

Geen ervaring in de liefde hebben Een belangrijk deel van ons leven draait om het vinden van een partner. Toch zijn er veel personen die ongewild maagd en/of vrijgezel zijn. In dit artikel kan je meer lezen over dit ‘probleem’.

Maagd

Nederlanders zijn gemiddeld 16.7 jaar oud als zij ontmaagd worden. Er zijn echter mensen die veel ouder zijn en hun maagdelijkheid nog niet zijn verloren. Tevens zijn er mensen die nooit hebben gezoend en geen enkele seksuele handeling hebben verricht. Dit kan verschillende redenen hebben. Sommigen wachten bijvoorbeeld op hun huwelijksnacht om hun maagdelijkheid te verliezen. In dit artikel zullen we ons niet op deze mensen richten. We zullen het enkel over mensen die ongewild maagd zijn, hebben.

Oorzaak

Waarom zijn er mensen die op latere leeftijd nog steeds maagd zijn, terwijl ze dolgraag seks zouden willen hebben? De oorzaak schuilt meestal in de puberteit. Sommige pubers wachtten op de juiste persoon om seks mee te hebben, maar kwamen deze persoon niet tegen. Andere pubers waren simpelweg te verlegen om seks te hebben. Naarmate de leeftijd vordert, wordt het moeilijker voor mensen om er openlijk voor uit te komen dat ze maagd zijn. Zij schamen zich hiervoor en durven vaak ook geen relatie aan te gaan. Hierdoor wordt het vinden van een seksuele partner alleen maar lastiger.

Tips

Is het erg om op latere leeftijd maagd te zijn? Absoluut niet! Toch kan het behoorlijk frustrerend zijn om ongewild maagd te zijn. Terwijl je vrienden vaak over hun seksleven praten, ben jij de enige die alleen maar luistert. Toch is het belangrijk om je te beseffen dat je je leven in eigen handen hebt; zo ook je seksleven.

Mannen die ongewild maagd zijn, kiezen er vaak voor om naar een prostituee te gaan. Vrouwen die ongewild maagd zijn, kiezen er vaak voor om ontmaagd te worden tijdens een onenightstand. Dit helpt hen om hun zelfvertrouwen terug te winnen. Als zij seks hebben gehad met een prostituee of onenightstand, maken ze zich minder zorgen over hun eerstvolgende sekspartij.

Hoewel betaalde seks of een onenightstand als oplossing kan dienen, is het beste om je partner eerlijk te vertellen dat je maagd. Hij of zij kan er dan rekening mee houden. Daarnaast zullen veel personen het juist als een eer zien om je eerste bedpartner te zijn.

Nooit een relatie gehad

Nederlanders hebben gedurende hun hele leven zo’n 6 relaties. Er zijn echter ook mensen die eeuwig van het vrijgezellenleven genieten. Wat als je al je hele leven ongewild vrijgezel bent?

Oorzaak

Er zijn mensen die wel seksuele ervaring hebben, maar nog nooit een (serieuze) relatie hebben gehad. De oorzaken schuilen waarschijnlijk in de puberteit en adolescentie. Als je vroeger bindingsangst hebt gehad of als je te hoge eisen hebt gesteld, zal het later alleen maar moeilijker voor je worden om een partner te vinden.

Tips

Ten eerste is het van belang om iemand tegen te komen waar je verliefd op zou kunnen worden. Waar kom je zo’n iemand nou tegen? Dat weet je nooit. Sommige personen komen hun geliefde tegen op hun werk, anderen tijdens uitgaan. Wil het maar niet lukken om iemand tegen te komen? Dan zou je je kunnen inschrijven bij een datingsite. Helaas heerst er bij veel Nederlanders het idee dat het ‘triest’ is om je bij een dergelijke site in te schrijven.

Heb je een leuke man of vrouw ontmoet? Dan moet je je beseffen dat je niet zomaar een liefdesrelatie kunt beginnen. Daarom is het belangrijk om je niet gelijk op een relatie te focussen. Zorg er eerst voor dat je plezier hebt met deze man of vrouw.
© 2012 - 2019 Dezy, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Leuke weetjes - Seksweetjes - Deel 2Leuke weetjes - Seksweetjes - Deel 2Seks is nog nooit zo grappig en interessant geweest als in deze reeks merkwaardige seksweetjes. Wist je bijvoorbeeld dat…
Overeenkomsten tussen Kreeft en MaagdOvereenkomsten tussen Kreeft en MaagdEen Kreeft en een Maagd vormen samen een van de best overeenkomende koppels. Ze beleven de liefde van hun leven zonder a…
Overeenkomsten tussen Leeuw en MaagdOvereenkomsten tussen Leeuw en MaagdAls er twee sterrentekens zijn die helemaal niet met elkaar overeenkomen, zijn het Leeuw en Maagd wel. Ze zijn zo tegeng…
Overeenkomsten tussen Maagd en WatermanOvereenkomsten tussen Maagd en WatermanDe combinatie Maagd-Waterman is niet meteen de meest voor de hand liggende, aangezien deze sterrentekens elkaars volkome…
Bronnen en referenties
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Geen ervaring in de liefde hebben"

Reacties

Bert, 23-07-2015 21:49 #7
Ik ben nu 39 jaar, en heb nog nooit een vriendin gehad.Nog nooit.Niet dat ik het niet zou willen, liever nu dan morgen, bij wijze van spreken.
Overal waar ik loop zie ik gelukkige stellen, al dan niet hand in hand over straat.Zelf heb ik dat nooit mee mogen maken.
Vroeger had ik al weinig vrienden, en die 2 die ik toen had, die hebben nu allemaal andere zaken en kijken naar mij niet meer om, met als gevolg dat ik haast nooit ergens kom ( waar moet ik nu heen als je helemaal alleen bent? Uitgaan is leuk als je met meer mensen bent).

Zelf durf ik niet zo makkelijk contact te maken ( op een vrouw afstappen),van kinds af aan ( ik weet niet beter) hoor ik dat mensen hardop denigrerende opmerkingen over mij maken ( "moet je kijken Jan, want een kop, wat een hoofd heeft die gozer" ), om vervolgens gierend en bulderend van het lachen mijn kant op te kijken ; alsof ze naar een nieuwe sketch van Andre van Duin aan het kijken zijn.Een lol dat ze hebben, en een plezier.En zo, dat jij dat zelf hoort.
Elke keer wordt er weer door volslagen wildvreemde mensen een trap tegen je gegeven, mensen die je totaal niet kennen.

Collega's met wie ik al meer als 15 jaar werk, zeggen "Hoe kan het dat jij nog geen vrouw hebt? Je bent een goede man, vrouwvriendelijk, netjes en serieus." En dan is het moeilijk om uit te leggen dat je continue wordt afgewimpeld op je uiterlijk. terwijl ze je niet eens kent.Of, wanneer ik "Geluk" heb, tref ik iemand die mij wel een aardige jongen vindt, maar niet meer dan dat.
Wanneer ik naar een programma als "Tros Opgelicht " kijk, zie ik vaak dat er van die dames in voorkomen die hun vriendje via een datingsite hebben gevonden, die ze na verloop van tijd bedriegen, bedonderen en tillen… "Maar hij zag er zo leuk uit, was zo netjes", hoor je hen met hun klaagzang… En dat is juist het frustrerende, dat dat soort mensen wel succes ( contact maken) hebben op datingsites, terwijl de goedwillende, maar minder de looks mee hebbende, mannen worden genegeerd.

Jaap, 14-07-2015 07:24 #6
Die leeftijden van ontmaagding kloppen bij lange na niet. Het is algemeen gebruikelijk dat jongeren, voornamelijk door angst voor reacties een leeftijd omlaag halen. Teven zie ik een tendens dat voornamelijk mannen treft in betrekking tot kansloosheid voor het hebben van relatie. Heb de indruk dat het ook iets van deze tijd is.

Onbekend, 27-07-2014 18:15 #5
Ik ben vrouw en 22. Ik heb nooit een relatie noch seks gehad. Terwijl ik beide graag zou willen! Ik stel te hoge eisen aan een potentiële partner. en uiteindelijk vind ik die partner alleen maar intimiderend. en ren ik weg. ik denk dat een gevoel van onzekerheid ten grondslag ligt hieraan. ik val onbewust graag op mannen die onbereikbaar zijnn.
om vervolgens mezelf er mee te confronteren dat de man in
kwestie onbereikbaar is en mezelf uit de voeten te maken.
Ik word niet vaak verliefd maar als ik het word. word ik tot
over mn oren verliefd. Ik voel me daardoor erg kwetsbaar. En vooral met die mannen tegenwoordig die ook alleen maar op een ding uit zijn.heb ik extra argwaan en hoe ik afstand of verdwijn ik. Kortom het is terugkerende cyclus van aantrekken en afstoten :(

Sam, 22-06-2014 12:29 #4
Ik ben bijna 39, man en ik heb maar 10 keer seks gehad en mijn langste relatie was 3 maanden. Veel vriendinnen van vrienden snappen ook niet waarom ik nooit een relatie heb. Een combinatie van vroeger erg verlegen zijn (nu nog maar niet zo erg als vroeger) en te veel eisen stellen (is dat bindingsangst?), en concentreren op het negatieve, bang zijn dat ik geen erectie zal krijgen, enz enz is de reden. Er zijn vaak momenten dat het me niet uitmaakt maar de laatste tijd begint het steeds meer te knagen. Gewoon simpele dingen als samen kleding kopen en haar shop assen dragen bijvoorbeeld, hand in hand lopen en iemand naast je hebben die van je houd bijvoorbeeld, knuffelen enz. Nu ben ik op het punt gekomen dat ik onzeker word van gebrek aan ervaring (vooral seksueel). Ik ben nu veranderd, niet zo negatief en verlegen maar welk vrouw wil nou een kerel van 39 die maar 10 keer seks heeft gehad? Ik hoop dat ik een ontmoet die dat accepteert. En Dezy bedankt dat je niet mensen zoals mij negatief weg zet maar met begrip, goed stuk.

Lilith, 01-02-2014 13:29 #3
Nog een paar dingen vergeten in het artikel:
- Geen relatie willen of kunnen krijgen door continue afwijzing van vrouwen om welke reden dan ook.
- Autisme. Mensen met autisme willen vaak een relatie maar zullen zelden de ware vinden, laat staan dat ze ooit 'goede' seks hebben gehad. Ze worden vaak afgewezen zodra de ware aard naar boven komt.
- Te rigide aan het geloof vastzitten en geen relatie mogen krijgen (celibaat).

(zelf ben ik een 40 jaar oude ongewilde maagd)

Dezy (infoteur), 26-05-2012 20:00 #2
Hallo,

Bedankt voor je reactie!
Door de maatschappij wordt het als "normaal" gezien om op een gegeven moment een partner te vinden. Vandaar dat ik in mijn inleiding voor een dergelijke zin heb gekozen.

Ik heb mij in dit artikel alleen gericht op personen die ongewild maagd/vrijgezel zijn. Uiteraard zijn er ook mensen die gewild maagd/vrijgezel zijn.

Epicurus (infoteur), 23-05-2012 20:55 #1
Interessant artikel. Je hebt de oorzaak helder beschreven en geeft tips om een partner te vinden.

Ik vroeg mij af waarom je in de inleiding zecht: "Een belangrijk deel van ons leven draait om het vinden van een partner."? Vindt jij dat?

Wat naar mijn mening nog uit dit artikel ontbreekt is de mogelijkheid om gewenst ( of niet ongewenst) maagd te zijn. Graag hoor ik hier je mening over.

Infoteur: Dezy
Gepubliceerd: 13-05-2012
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Man en vrouw
Reacties: 7
Schrijf mee!