InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Man en vrouw > Kerstcadeaus voor mannen

Kerstcadeaus voor mannen

Als de feestdagen er aankomen moeten er natuurlijk weer cadeautjes worden gekocht. Maar wat moet je nou voor kerst aan een man geven? In dit artikel geef ik een paar tips voor cadeaus die mannen zeker leuk zullen vinden!

Wat voor soort man is het?

Als je wilt weten wat een man leuk zou vinden om te krijgen, moet je eerst weten wat voor soort man het is. Is het bijvoorbeeld een avontuurlijk type of houdt hij er juist van om lekker thuis te zitten? Ga dus na wat voor man het is waar je een cadeautje voor wilt kopen, zo kom je al heel ver.

Wat voor hobby's heeft hij?

Als hij hobby's heeft, is het eigenlijk heel makkelijk om een cadeau voor hem te kopen. Koop gewoon iets wat hij kan gebruiken voor zijn hobby. Houdt hij van vissen? Dan kun je iets kleins kopen zoals vislijnen, altijd handig. Maar als je een groter cadeau wilt geven kun je bijvoorbeeld een hengel geven. Kijk wat de hobby van de man is en koop er een geschikt cadeau voor. Ook kun je iets kopen waar hij wel heel veel aan heeft, maar waar hij zijn eigen geld niet zo gauw aan uit wilt geven.

De cadeautips

Games

Als je weet dat hij van games houdt kun je hem een game geven. Er zijn tegenwoordig heel veel soorten games. Van goedkoop naar heel duur. Weet je niet van wat voor soort games hij houdt? Probeer daar dan stiekem achter te komen. Maar als je bijvoorbeeld weet dat hij van racen houdt en van gamen, kun je een racegame voor hem kopen! Ook moet je er bij een game rekening houden voor welke spelcomputer het is. Je moet dus ook weten of hij de games op een computer speelt of op een playstation.

iPad/iPhone cover

Heeft hij een iPod of een iPhone? Dan kun je hem een iPod of iPhone cover geven. Dit is iets wat hij zelf misschien niet zo snel zou kopen, maar toch blij mee zal zijn! Wil je het wat persoonlijker maken? Dan kun je op internet zelf een iPad of iPhone cover maken met je eigen plaatjes of foto's.

Mutsen/sjawls/handschoenen

In de winter is het erg koud en dan komen mutsen, sjawls en handschoenen goed van pas. Als je weet wat zijn favoriete merk is, kun je daar een muts, sjawl of handschoenen van kopen. Het is een praktisch en mooi cadeau!

Koptelefoon/speakers

Houdt hij van muziek? Dan kun je een koptelefoon of speakers kopen. Er zijn tegenwoordig koptelefoons en speakers met heel mooi geluid. Je kunt beter geen CD kopen, want tegenwoordig download bijna iedereen muziek. Maar als je weet dat hij juist van CD's houdt kun je natuurlijk een CD van zijn favoriete artiest kopen!

Kookcursus

Misschien houdt hij wel heel veel van koken. Dan kun je hem een kookcursus geven. Er zijn heel veel verschillende kookcursussen van verschillende keukens, bijvoorbeeld de Franse keuken of de Spaanse keuken.

Parfum

Wanneer je echt niet weet wat je voor hem moet kopen kun je een parfum kopen. Want welke man houdt nou niet van een lekker geurtje? Het is bij het geven van parfum wel belangrijk dat je zijn smaak een beetje weet. Als je weet welke geurtjes hij heeft, kun je dit bij de parfumerie zeggen en dan kunnen zij een geurtje kiezen die daar een beetje bij past. Rond kerst zijn er ook altijd leuke cadeauverpakkingen van parfum. Daarbij krijg je dan meestal een douchegel en een bodylotion.

Horloge

Naast parfum kun je als je echt niks weet een horloge voor hem kopen. Er zijn heel veel verschillende horloges in verschillende prijsklasses te koop.

© 2011 - 2019 Marcjacobs, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Hoe vind je een geschikt kerstcadeau?Het is elk jaar lastig om voor iemand een leuk kerstcadeau te vinden. Soms is het zelfs moeilijk om voor jezelf wat te v…
Leuke en originele kerstcadeaus om te geven!Leuke en originele kerstcadeaus om te geven!Elk jaar is het weer de vraag wat een leuk en origineel cadeau is om aan iemand te geven met kerstmis. December is de fe…
Cadeau voor hem  Wat kan je voor mannen kopen?Cadeau voor hem Wat kan je voor mannen kopen?De meeste vrouwen vinden het meestal moeilijk om een cadeau te kopen voor een man. Ze moeten lang nadenken om te besliss…
Kerstspel - gezelligheid voor het hele gezinKerstspel - gezelligheid voor het hele gezinWie er aan cadeautjes doet met Kerst kan ook eens een andere weg inslaan dan alleen het uitpakken na het Kerstontbijt of…
Huwelijkscadeau: wat cadeau te geven aan het bruidspaar?Een cadeau bedenken is niet het gemakkelijkste wat er is en zeker niet voor een cadeau dat bestemd is voor een bruidspaa…

Reageer op het artikel "Kerstcadeaus voor mannen"

Infoteur: Marcjacobs
Laatste update: 11-12-2011
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Man en vrouw
Schrijf mee!