Cougardating is hot

Cougardating is hot In de Verenigde Staten zijn oudere vrouwen die daten met jonge mannen al een tijdje in. Maar er is een evolutie in de ‘cougardating’ aan de gang: de dames, die er steeds beter en aantrekkelijker uitzien, worden veeleisender en beginnen hun doelen te verleggen.

Cougar

Een ‘cougar’ is een soort van panter. Hiermee worden vandaag de dag dames rond en boven de veertig aangeduid die een jongere mannelijke ‘prooi’ willen binnenhalen. Daar waar vijftig jaar geleden vrouwen boven de veertig er al duidelijk ouder begonnen uit te zien, doen de hedendaagse rijpere dames er alles aan opdat de tijd geen vat op hen zou hebben: ze joggen of gaan naar het fitnesscentrum, eten gezond, gebruiken botox, verzorgen zich optimaal op fysiek vlak zodat ze een strak lichaam blijven behouden, kleden zich aantrekkelijk, sexy en met stijl.

De gemiddelde cougar is doorgaans een vrouw die het gemaakt heeft in het (zaken)leven en financieel onafhankelijk is zodat ze vrijuit haar keuze kan maken. De cougarvrouw ontstond oorspronkelijk uit seksuele nood en uit een verlangen om zich seksueel volledig te kunnen laten gaan met een viriele, jonge hengst.

Eisen

Een cougarvrouw is vrijgevochten, houdt ervan de touwtjes in handen te hebben en weet wat ze wil (en niet wil): haar eisen liggen dan ook hoog. Zo wil ze vooral een jonge, goed uitziende, viriele man tussen de 20 en 25 met een mooi, sportief lichaam. Aangezien de vrouw rond haar veertigste seksueel top is en de man dat hoogtepunt rond de 20 al bereikt moet dat volgens de cougar tussen de lakens vuurwerk geven.

Cougarvrouwen hebben het rolmodel ontdekt bij sterren als Demi Moore (getrouwd met de 16 jaar jongere Ashton Kutcher) en Madonna (die een relatie had met de 22-jarige Jesus Luz). In 1967 speelde de piepjonge Dustin Hoffman in ‘The Graduate‘ het vriendje van Anne Bancroft, hiermee reeds het verborgen verlangen van sommige oudere vrouwen visualiserend.

De verwachtingen van de jonge man

Ook jonge mannen deze nieuwe relatievormen blijken te kunnen waarderen. Zij vinden een relatie met een oudere vrouw aantrekkelijk omdat ze haar levenservaring weten op prijs te stellen, wel vallen op een vrouw met stijl en persoonlijkheid en die het gemaakt heeft in het leven. Dat ze ook op seksueel vlak een actieve partner krijgen die hen vaak nog wat bijbrengt is een argument dat alles slaat.

Evolutie

Daar waar de cougars oorspronkelijk kikten op het seksuele en vooral een jong speelmaatje zochten omdat ze zich op die manier ondanks hun leeftijd aantrekkelijk en begeerd wisten, begint de rijpere vrouw in het jaar 2010 haar eisen te verleggen en steeds meer uit te kijken naar een langere relatie met een jonge man. Niettegenstaande het hen financieel naar de wind gaat, verwachten ze van hun jeugdige cavalier dat hij op zijn beurt tracteert voor een etentje of minstens de rekening deelt met haar. Ook kijken ze uit naar een romantische, galante man, zo mogelijk zonder emotionele bagage uit het verleden, geen ex en geen kinderen wat de relatie probleemloos maakt.

Contactmogelijkheden

Cougarvrouwen hebben, zoals Mrs Robinson al bewees, altijd bestaan. Maar daar waar deze dames vroeger hun gading enkel konden vinden in het uitgaansleven zijn met de opkomst van het internet de mogelijkheden fel verruimd. In de Verenigde Staten zijn er verschillende datingsites die specifiek werden online gesteld om dit type vrouw ter wille te zijn. Zo kunnen de rijpere dames hun gading op een discretere manier vinden.

In de Lage Landen is het nog even wachten op gespecialiseerde sites, maar wie ervaring heeft met datingsites zal al wel gemerkt hebben dat cougars ook hier hun zoektocht hebben ingezet.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Cougardating is hot"

Infoteur: Vosje
Laatste update: September 2010
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Man en vrouw
Schrijf mee!