InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Man en vrouw > Een trouw-auto huren voor je trouwdag

Een trouw-auto huren voor je trouwdag

Een trouwauto is voor bruidsparen een belangrijk onderdeel van de trouwdag. Ga je voor een grote witte oldtimer met keurige chauffeur of rijd je liever zelf in een vuurrode sportauto? Als je geluk hebt, bezit je zelf een mooie auto of ken je iemand van wie je de bolide mag lenen. In de meeste gevallen echter zul je een trouwauto huren.

Een trouwauto huren - waar begin je?

De keuze van jullie trouwauto is van een aantal factoren afhankelijk, zoals:
  • Wat vind je mooi?
  • Wat is je budget?
  • Hoeveel mensen wil je vervoeren?

De huurprijs voor een trouwauto ligt over het algemeen tussen de € 200,- en € 700 voor een halve tot en hele dag. Er zijn zowel bedrijven als particulieren die auto’s verhuren. Bij sommige verhuurders betaal je per uur, bij een ander per hele dag. Als je eenmaal weet wat je budget is, kun je een keuze gaan maken uit het gigantische aanbod:

Een keuze maken uit het gigantische aanbod trouwauto’s

Hoewel je natuurlijk in elke auto naar de huwelijkslocatie(s) rijden, kun je trouwauto’s globaal gezien in de volgende categorieën indelen:

  • Klassieke oldtimers, zoals Rolls-Roys, Bentley en Jaguar. Meestal laat je je dan door een professionele chauffeur rijden.
  • Grote Amerikaanse auto’s uit de jaren 50 en 60, zoals Cadillac
  • Sportauto’s. Vaak zijn dit tweezitters waar je zelf, al dan niet na een extra rijles – in rijdt.
  • Luxe moderne auto’s. Denk aan een glimmende Mercedes of Audi, een Landrover of een Hummer.
  • Limousines
  • Grote voertuigen, zoals een oude schoolbus, een Londense dubbeldekker of een tractor.

Praktische tips bij het bepalen van jullie trouwauto

Behalve het bepalen van de prijs en het model dat jullie het mooiste vinden, is het verstandig om ook met een aantal praktische zaken rekening te houden. Hiermee voorkom je vervelende verrassingen op je huwelijksdag!

  • Zorg ervoor dat je weet of en hoe je verzekerd bent, zeker als je zelf rijdt
  • Kies je voor een sportauto, schat dan in of de bruid met haar grote jurk wel fatsoenlijk kan zitten
  • Vraag bij de verhuurder of hij een reserveauto beschikbaar heeft. Auto’s kunnen tenslotte altijd kapot gaan…
  • Vraag van tevoren of je de auto van binnen en/of aan de buitenkant mag versieren met bijvoorbeeld bloemen of lint
  • Klassieke trouwauto’s hebben meestal geen airco, dus zorg bij warm weer voor wat te drinken in de auto
  • Vraag aan de verhuurder of hij flexibel is qua tijd. Feesten en recepties kunnen altijd uitlopen
  • Zorg ervoor dat iemand (ceremoniemeester) aan het eind van de dag een fooi voor de chauffeur bij zich heeft. 10% van de huurprijs is een mooi richtbedrag.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Boedelbak of aanhanger hurenEen aanhanger of een boedelbak kan uitkomst bieden als er met de auto grote voorwerpen vervoerd moeten worden en je geen…
Particulier huren van woningWie niet in aanmerking komt voor een sociale huurwoning of de wachtlijsten te lang vindt, kan een woning particulier hur…
Tips om een fiets te huren, wat kost een fiets huren nu echtTips om een fiets te huren, wat kost een fiets huren nu echtWanneer je op vakantie bent in Nederland of België kan het handig zijn om een fiets te huren. Er zijn veel verschillende…
Verhuizen: wat komt er bij kijken?Verhuizen: wat komt er bij kijken?Het is zover, je huis is verkocht. Nu moet je al je spullen gaan pakken en verhuizen. Bij een verhuizing komt vaak meer…
Verhuur springkussenVerhuur springkussenEen kinderfeest is pas echt leuk als er activiteiten bij zijn. Veel ouders nemen de kinderen mee naar een speeltuin of e…

Reageer op het artikel "Een trouw-auto huren voor je trouwdag"

Infoteur: Michielonline
Laatste update: 31-07-2010
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Man en vrouw
Special: Trouwlocaties
Schrijf mee!