Signalen dat je vriend nog een andere intieme relatie heeft

Signalen dat je vriend nog een andere intieme relatie heeft De belofte van eeuwige trouw is geen garantie dat je vriend nooit een relatie met een andere vrouw kan krijgen. Omdat je hem vertrouwt zul je niet door het eerste teken of signaal gelijk argwaan krijgen. Maar als er meerdere signalen komen die wijzen op een verhouding met een ander, dien je toch met gezond wantrouwen na te gaan of je man wellicht een buitenechtelijke affaire heeft en ongewenst contact met een tweede vriendin onderhoudt. Vreemd gedrag is soms een aanwijzing dat er een ander in het spel is.

De man

Evenals veel andere diersoorten is ook de man van de homo sapiens geprogrammeerd om "het" met zoveel mogelijk vrouwen te doen. Ongetwijfeld is polygamie een door de natuur ingebouwde eigenschap om de soort in stand te houden. Wellicht mede omdat mannen van nature aan grotere risico's staan blootgesteld en dus kans lopen om op relatief jonge leeftijd te overlijden, door oorlog of ter verdediging van vrouw en kinderen. In veel culturen wordt er trouwens niet zo moeilijk over gedaan dat een getrouwde man een minnares heeft. En ook de harem was destijds een voorbeeld van getolereerde veelwijverij.

Onderdruk je intuïtie niet

Dat neemt niet weg dat binnen een normale gezond partnerschap c.q. huwelijk, zowel man als vrouw de voorkeur hebben voor een monogame relatie, waarin geen bijvrouw in het spel is. Maar elke relatie kan op den duur bekoelen. Of er kunnen scheuren en conflicten ontstaan die de aantrekkingskracht van andere leuke vrouwen onweerstaanbaar maken. Natuurlijk heeft je vriend aanvankelijk alle vertrouwen van je gekregen en is het logisch dat je in principe zonder argwaan bent en niet overal wat achter zoekt. Maar als verschillende seinen op rood gaan staan mag je niet naïef zijn en moeten de alarmbellen gaan rinkelen. Realiseer je ook dat jijzelf meestal de laatste persoon bent die er achter komt dat hij vreemd gaat, omdat je de signalen in eerste instantie niet serieus wilt nemen. Terwijl daarentegen bijvoorbeeld vrienden, buren en collega's dikwijls eerder op de hoogte zijn van de scheve schaats.

Signalen dat vriend je bedriegt

Wat zijn nu de kenmerken en symptomen die er op kunnen duiden dat je man misschien een geheime intieme relatie met een ander leuk type heeft. Gedragsveranderingen die aanwijzingen kunnen zijn dat er misschien een andere vrouw in het spel is:
  • Jullie intieme relatie is anders dan voorheen.
  • Hij doet (op overdreven manier) aardiger en voorkomender tegen je.
  • Hij besteedt meer aandacht en energie aan z'n uiterlijk, wellicht is hij gaan lijnen en zit sinds kort op een sportschool.
  • Er wordt meer geld aan kleding besteed want de garderobe is aardig vernieuwd, met niet al te goedkope spullen.
  • Hij staat wat vaker voor de spiegel, andere luchtjes, aftershave enz.
  • Nieuwe bril, wellicht ogen laseren of contactlenzen, ogen liften. Terwijl dergelijke opties vroeger nooit aan de orde waren.
  • Lichaamsbeharing wordt overal beter geschoren en verzorgd, zowel beneden als boven.
  • Dikwijls dromerig afwezig, onbereikbaar en in gedachten verzonken.
  • Moet regelmatig vaker de deur uit en komt dikwijls later thuis i.v.m. vergadering of zonder duidelijke uitleg.
  • Minder tijd voor jou en de kinderen.
  • Ander gebruik van de mobiele telefoon zoals anders reageren op binnenkomende berichten. Vaker doen alsof er geen berichten binnenkomen.

Zonder bewijs geen schuld

Zelfs indien je bij je man al deze kenmerken vaststelt, is dat nog geen 100% zekerheid dat er een andere vrouw in zn leven is. En als je geen van deze symptomen bemerkt zou het zo kunnen zijn dat er evengoed een andere vriendin is. Maar wees wel alert op de mogelijkheid van overspelig gedrag als meerdere van bovengenoemde kenmerken je opvallen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Vreemdgaan ontdekt, wanneer blijf je bij elkaar?Vreemdgaan ontdekt, wanneer blijf je bij elkaar?Blijvende factoren kunnen doorslaggevend zijn voor de partners om bij elkaar te blijven na de ontdekking van het vreemdg…
Het effect van een minnaar of minnares op je relatieHet effect van een minnaar of minnares op je relatieIn deze tijd (en ook in vroegere tijden, alleen sprak men er toen misschien niet over) gaan sommige mensen die een vaste…
Vreemdgaan: de afleiding affaireVreemdgaan: de afleiding affaireEen van de vele motieven om vreemd te gaan is vreemdgaan te gebruiken als een afleidingsmanoeuvre. Een affaire beginnen…
Hoe en waar spreek je af met je minnaar of minnares?Hoe en waar spreek je af met je minnaar of minnares?Wanneer jij en je partner de afspraak hebben dat jullie een intiem contact met een ander mogen onderhouden naast jullie…

SAT-relatie: apart slapen en een gelukkige relatieSAT-relatie: apart slapen en een gelukkige relatieVele stellen liggen s nachts wakker omdat ze last van elkaar hebben. Dat kan komen door een snurkende partner of een pa…
IDAHO  International Day Against Homofobia & TransfobiaIDAHO International Day Against Homofobia & TransfobiaIDAHO is de afkorting van International Day Against Homofobia & Transfobia. De dag tegen de homofobie is op 17 mei. Over…
Bronnen en referenties
  • Margriet, Trendystyle.nl

Reageer op het artikel "Signalen dat je vriend nog een andere intieme relatie heeft"

Infoteur: Robbie
Laatste update: Januari 2020
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Man en vrouw
Special: Op versiertoer
Schrijf mee!