InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Man en vrouw > In vijf stappen succesvol lingerie voor vrouwen kopen

In vijf stappen succesvol lingerie voor vrouwen kopen

In vijf stappen succesvol lingerie voor vrouwen kopen Het kopen van lingerie voor je vriendin of vrouw is voor sommige een lastige opgave. Zo lastig dat het geven van lingerie als cadeau vaak achterwege gelaten wordt. Erg jammer, want het is zowel een romantisch cadeau. Om je op weg te helpen om succesvol lingerie te kopen daarom vijf te volgen stappen
Voor veel mannen is het kopen van lingerie voor de vriendin of vrouw een lastige opgave. Meer dan eens zijn mannen in een lingeriewinkel overwelmd aan keuze en variatie. Wat vaak leidt tot een verkeerde keuze in lingerie setje. Om deze toestanden te voorkomen kan men zich thuis het beste aan de hand van de komende vijf stappen voorbereiden op het bezoek aan de lingeriewinkel en het te kiezen lingerie setje.

Stap 1: type lingerie

De eerste stap bestaat uit het kiezen van een type lingerie. Door vooraf een keuze te maken, kan je doelgericht op zoek gaan. Het kiezen van een type lingerie resulteer meestal in het kiezen van een soort beha. Er zijn verschillende soorten beha's verkrijgbaar
Soorten beha's:
  • Beha zonder beugel
  • Beugel beha
  • Strapless beha
  • Push-up beha
  • Voorgevormde beha

Maar als we het over lingerie hebben dan hebben we het over meer dan alleen beha's met daarbij passende onderkleding. Het begrip lingerie is breder. Onder lingerie vallen ook:
  • Bustiers
  • Corset
  • Jarratels
  • Nightwear (babydolls, kimono's)

Stap 2: kleur

De tweede stap bestaat uit het kiezen van een kleur. Zoals iedereen die wel eens in een lingeriewinkel is geweest, weet dat bijna elke kleur in een lingeriewinkel verkrijgbaar is. Kleur is vaak een kwestie van smaak. Verstandig is dan ook om te bekijken welke kleuren lingerie al in de lade van je vriendin of vrouw liggen. Door je aan de kleuren van de setjes die ze al heeft te houden, kan je in elk geval wat de kleur betreft niet mis gaan. Mocht je lingerie kopen voor een romantisch avondje dan zou je specifiek voor daarbij horende romantische kleuren zoals rood en zwart kunnen kiezen.

Stap 3: materiaal

De derde stap bestaat uit het kiezen van materiaal van de lingerie. De meeste lingerie bestaan wat materiaal betreft uit katoen, satijn en/of kant. Lingerie dat bedoeld is om dagelijks te dragen en vooral comfortabel is, bestaat veelal uit katoen. Heb je dus tot doel een dagelijks draagbaar setje te kopen, dan is katoen als basismateriaal een goede keuze. Mocht je juist een setje kopen voor een romantische avond dan liggen satijn en kant als materiaal meer voor de hand. Zowel satijn als kant zorgen voor wat pit bij een lingerie setje.

Stap 4: merk

Behalve het bekijken van de kleuren en materialen van de lingerie die ze al heeft, kan je ook naar de merken kijken. Er zijn een heleboel lingerie merken. De meeste merken hebben hun eigen onderscheidende stijl. Door een merk te kopen dat ze al heeft, is de kans groot dat het ook haar stijl is en dus in de smaak valt.

Stap 5: maten

De laatste stap en wellicht wel de allerbelangrijkste stap bestaat uit maten. Niets is zo belangrijk dan een lingerie setje in de juiste maat kopen. Als een setje niet de juiste maat is, dan is het setje over het algemeen niet (fijn) draagbaar en boekt het dus als cadeau ook niet veel succes bij de vrouw. Zorg dus voordat je naar de winkel gaat dat je de huidige maten weet. Schrijf het op een papiertje en neem het mee. Je hebt zowel de maat van de bovenkleding als voor de onderkleding nodig. Maten van de bovenkleding, ook wel de BH-maat genaamd, wordt aangeduid met een cupmaat (AA t/m H) en onderwijdte (65 t/m 110). Maten van de onderkleding worden vaak met XS, S, M, L en XL aangeduid.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "In vijf stappen succesvol lingerie voor vrouwen kopen"

Infoteur: Leveen
Gepubliceerd: 06-02-2013
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Man en vrouw
Schrijf mee!