Feng Shui, de kracht van spiegels

Spiegels worden beschouwd als een nuttig gebruiksvoorwerp, handig stuk gereedschap. Echter, spiegels zijn voortdurend bezig en niet alleen wanneer we er langs lopen of erin kijken. Spiegels versterken het beeld van alles wat ze weerspiegelen. Denk maar eens water gebeurt als u in het donker met een zaklamp in een spiegel schijnt. Het licht dat naar u teruggekaatst wordt is veel meer verblindend dan de oorspronkelijke straal die uit het lampje komt.

Feng Shui heeft een aantal regels opgesteld met betrekking tot spiegels in de slaapkamer. Plaats nooit een spiegel recht tegenover de deur van uw slaapkamer. De spiegel zal de inkomende energie recht naar de deur weerkaatsen, waar deze voor voortdurende storingen bij de toegang tot uw slaapkamer zal zorgen. Hiermee verhindert hij een vloeiende, gelijkmatige circulatie in de kamer.

Weerkaatsing van hoge intensiteit

Spiegels die recht tegenover de ramen zijn geplatst, leveren dezelfde reflecties als die welke tegenover en deur zijn geplaatst. Ze veroorzaken een smalle strook van verstoring tussen het raam en de spiegel.

Een spiegel dat zodanig is geplaatst dat u het bed erin kunt zien als u in de deuropening staat, heeft hetzelfde effect als een spiegel recht tegenover de deur, waarbij we moeten bedenken dat de energie die door de spiegel wordt teruggekaatst een sterkere intensiteit heeft.

Voortdurende verstoring

Plaats geen spiegel tegenover uw bed. De voortdurende energie reflecteert en zendt daarmee dag en nacht een versterkte stroom van energie door de ruimte boven en om uw bed heen, die uw slaap iedere nacht verstoort.

De beste plaats voor een spiegel is de binnenkant van een kastdeur. Als u in een vreemde kamer logeert, bedek de spiegel dan met een sjaal of iets anders, dat u een goede nachtrust heeft.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Feng Shui, de kracht van spiegels"

Reacties

Mina, 26-08-2014 04:22 #4
Als je op je bed slaapt, mag je je zelf dan in een spiegel zien?

Louise, 12-01-2012 19:29 #3
Mag een spiegel haaks naast de voordeur worden geplaatst of wekt dat ook negatieve energie op. zoals de vraagster van hieronder wil ik ook graag weten hoe dat zit met een spiegel tegenover een slaapkamer hangen van een kind dat allang op zichzelf woont,
Bij voor baat dank

Louise, 13-04-2011 13:38 #2
Mag ik u wat vragen over het plaatsen van een spiegel bij de voordeur van mijn huis.
Het is een beetje moeilijk om het uit te leggen, maar ik doe een poging Ik heb een keer gelezen dat er geen spiegel geplaatst mag worden tegenover een vroegere slaapkamer van een nu uit huis wonend kind, dat al lang op zichzelf woont, is dat zo? en geld dat ook als de spiegel wel er tegen over hangt maar er niet recht voor?

Marc Rombaut, 09-10-2007 21:37 #1
Erg nuttig, vooral in combinatie met de beide andere feng shui artikels.

Infoteur: Jootje
Gepubliceerd: 19-08-2007
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Filosofie
Reacties: 4
Schrijf mee!