InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Filosofie > Feng Shui, de slaapkamer en hoofdpijn

Feng Shui, de slaapkamer en hoofdpijn

De meesten mensen brengen minimaal een derde van hun leven in de slaapkamer door, waarvan het grootste deel geslapen wordt. Dit deel is van groot belang. Veel mensen worden ís ochtends wakker en voelen zich niet lekker. Hoofdpijn of het gevoel hebben dat u de hele nacht hoofdpijn hebt gehad. Dit kan veel oorzaken hebben. Feng Shui bekijkt de slaapkamer en komt tot de volgende conclusies. Iedereen moet goed slapen. De slaap moet diep zijn en ons verkwikken. Ook moeten we dromen. Voor de meeste mensen is de slaapkamer ook de meest intieme plek in het leven. We zijn er helemaal alleen of met partners. Het is de ruimte waar privé gesprekken plaats vinden. De slaapkamer is ook een toevluchtsoord. Men trekt zich hier terug om bescherming, veiligheid en rust te zoeken.

De indeling van de slaapkamer draagt veel bij tot hoe men zich voelt. U leest hier hoe opbergruimte kan bijdragen aan hoofdpijn.

Ingebouwde opbergruimte

De bergruimte in een slaapkamer hoort tegenwoordig vaak bij het bed en is achter het hoofdeinde ingebouwd, met een vaste wandspiegel daarbij. Voor de spiegel is dat een verkeerde plaats: de spiegel, tegenover uw bed, reflecteert voortdurend energie en daarmee dag en nacht een versterkte stroom van energie door de ruimte boven en om uw bed heen zendt. Hierdoor wordt uw slaap verstoort. Het is beter het gebied achter het bed vrij te houden van voorwerpen.

Laden als bergruimte

Laden die onder het bed zitten, zijn een handige en goede oplossing voor het opbergprobleem. Daar kunnen dan beddengoed, handdoeken en dergelijke in. Een lage opbergkast aan het voeteneinde kan ook.

Omsloten hoofdeinde

Als het hoofdgedeelte van het bed omsloten is door een wand met opbergruimte, zijn de hoofden van de mensen niet te zien. Terwijl het goed is een solide zijde te hebben, zorgen de over het bed hangende kasten voor een voortdurend neerwaartse druk. Een balk aan het plafond heeft hetzelfde effect.

De oplossing van het probleem

Waar moet ik mijn opbergruimte nu neerzetten? Feng Shui is tot de volgende oplossing gekomen: De gehele wand achter het bed gebruiken als kast. Het bovenste gedeelte dient als een boekenkast met schappen en het onderste gedeelte bestaat uit bergkasten met schuifdeuren. Het bed staat ervoor en men heeft geen last van dingen boven het hoofd, waardoor men ís ochtends niet wakker wordt met hoofdpijn of het gevoel dat men niet goed geslapen heeft.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Feng Shui, de slaapkamer en hoofdpijn"

Reactie

Humbstra, 29-11-2007 14:55 #1
Hallo

Dit is geen filosofie. Dit is een (bij)geloof en zou ik als internet gebruiker liever niet tegenkomen onder het kopje filosofie. Er wordt immers ook geen argumentatie aangevoerd behalve dan " het is is zo" terwijl filosofie draait om logische redenatie om dichter bij de waarheid te komen.

Jullie hebben bovendien op deze site een speciaal kopje voor religie en daar hoort dit thuis, ook al vindt de schrijver dat zelf mischien niet.

Vriendelijke groet, Humber van Straalen

Infoteur: Jootje
Gepubliceerd: 19-08-2007
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Filosofie
Reacties: 1
Schrijf mee!